חדשות היום

תערוכת CES 2017

לאס וגאס קידמה את פניהם של 165,000 המבקרים במזג אוויר קריר ברחובות. שהפך ללוהט בחגיגה הטכנולוגית הגדולה בעולם. התצוגות השונות נפרסו במספר אתרים שונים ברחבי לאס וגאס. המוני אוטובוסים אספו את כל המבקרים בסדר ובתזמון מופתי מבתי המלון ברחבי העיר. שלטים בכל נקודה ציינו את שעת יציאת ההסעה. המוני רכבי הסעות עמדו בפתחי בתי המלון. ורכבי הסעות יצאו כל מספר דקות במסלול מעגלי בין אתרי התערוכה השונים.
לבקר בכל דוכן מ-3800 המציגים לא היה אפשרי בצורה מעשית. רק איתור מציגים במפה באינטרנט איפשר ביקור יעיל. במקביל התקיימו עשרות מסיבות עיתונאים וכנסי חברות ענק בהם הוצגו החידושים לשנת 2017 וכן מוצרי קונספט.
המארגנים הפעילו רשת חדשות שהוקרנו על מסכי ענק ברחבי התערוכה, ושידרו חי ממספר אתרים לכיסוי והכרזה על מבול האירועים שהתרחשו במקביל.
הארגון היה מהמם. מאות “מדריכים” עמדו בצמתים בתוך התערוכה, עם תרמיל ודגל בגובה מטר על עמוד, לאיתור קל מרחוק – לשרות המבקרים ההמומים להדרכה והכוונה. ממיקום ביתן עד הפתח הקרוב להסעה לאתר נוסף בעיר.
בתערוכה הודגמו מצלמות, מזל”טים, רובוטים, צגים, טלפונים חכמים, מכשירי בית חכם, מכוניות חדשות ומכוניות העתיד ועוד.
המציגים הגדולים דאגו לנוכחות עם ביתני ענק בכל אתר. היצרנים הבולטים היו מסמסונג סוני LG, Nvidia, HTC, Panasonic ועוד.
בכל שנה, איגוד צרכני הטכנולוגיה משתמשת בכנס CES Consumer Technology Association לבחירת 28 המוצרים המבטיחים והחדשנים ביותר. במאמר זה אנסה לסרוק חלק מהמוצרים שזכו במקומות הראשונים בתחרות.

Aipoly Vision

Aippoly

,Vision Through Artificial Intelligence תוכנת בינה מלאכותית המנתחת מידע מהמצלמה ומשמיעה מידע קולי לאנשים לקויי ראיה. תוכנה זאת הינה הסנונית הראשונה לעולם חדש של בינה מלאכותית היכולה לעזור לאדם על בסיס קלט ויזואלי.
מניטור תינוק בעריסה עד לרמזור חכם שמשנה צבע על בסיס המצאות מכוניות בצומת. דמיינו שלנהגים בכביש יש עוזר חכם באוטו, עוזר “שמסתכל לכל הצדדים” כל הזמן, בכל מזג אוויר, ומדווח לנהג בדיבור על בעיות אפשריות או לחילופין לוקח שליטה על המכונית במקרה והבעיה לא נפתרת על ידי הנהג עצמו.

Cota Tile

Cotaמתקן בתקרה הטוען טלפונים עד למרחק של תשע מטר. המערכת בנויה ממקלט שמחובר לטלפון, וממשדר המשדר במרחק של עד תשע מטר.

Cubit

Cubit
מערכת Internet of Things המודדת באמצאות מד טווח לייזר נפח. קרן נשלחת ומוחזרת מהקיר והמידע משודר לאפליקציה לחישוב והצגת הנפח. חמוד ופשוט, אדריכלים יקפצו על המציאה…

EyeQue –

EyeQue
מתחברת לטלפון ומבצעת בדיקות ראיה. כמה באמת מאתנו צריכים מכשיר לבדיקת ראיה יום יומית שיניעו אותנו לקנות מכשיר זה. המצאה זאת חשובה – וכנראה פורצת דרך, לא בטוח שהממצאים ישרדו עקב כמות קניינים נמוכה. אולי בעולם השלישי – בה מערכות בדיקת ראיה יקרות מדי, מערכת כזאת כדאית לרופאים דלי תקציב. החברה גיסה בגיוס המונים 134,000$.

LINK AKC Smart Dog Collar

LINK AKC Smart Dog Collar1
מוצר לאיתור כלבים בטכנולוגית Internet of Things בתוספת סנסורי טמפרטורה, תנועה וכדומה. המידע משודר לאפליקציה בטלפון.

Goodix Fingerprint Detection Sensor

Goodix

טלפון עם מנגנון פתיחת נעילה על ידי טביעת אצבע. האם השופטים לא ראו טכנולוגיה דומה ב-50 טלפונים אחרים…

HP Spectre 13 –

HP Spectre 13
לפטופ מדהים בעוביו הדק. היצרן טוען שאין פגיעה בזמן ההפעלה עקב הבטרייה הדקיקה.

Bosch Integrated Connectivity Cluster –

Bosch Integrated

לוח מכוונים חכם לאופנועים. אכן, הגיע הזמן כיום ללוח מכוונים חכם ודינמי ולא סטטי-מכני.

K’Track G

Untitled-1
מערכת שבודקת רמת סוכר ללא דקירה וללא כאב. אם המידע אמיתי – לפנינו מוצר של חברה ש-410 מיליון חולי סכרת מצפים למוצריה. בבחינת המוצר מתגלה סידרת מחטים בעובי 0.5 ממ. בבסיס הצמיד שצמוד לעור. לפיכך ההכרזה של PAINLESS BLOOD-FREE GLUCOSE MONITORING לא מדויקת.

Lenovo Phab 2 Pro

Lenovo Phab 2 Pro

טלפון שנוצר למערכת מציאות מדומה. כפי שנדרש ממשחקים חדשנים.

Lenovo Yoga Book –Lenovo Yoga Book

לפטופ לארבעה שימושים שונים

Mars by CrazyBaby

Mars by CrazyBabyK

רמקול מרחף עם בסיס נטען.

Motiv Ring .

Motiv Ring
טבעת חכמה שאמורה לעקוב ולדווח אלחוטית: פעילות, קצב לב, מצב שינה וכדומה. לדעתו של כותב מאמר זה קיים קושי לייצר מוצר זה יחד עם הביצועים שהתחייב עליהם היצרן. אין בטכנולוגית הרכיבים כיום יכולות לדחוס לגודל כזה את כל הפעילויות וגם ולשדר לטלפון. כמו כן, יש צורך להתחשב בכך שהטבעת צריכה להיות גם אטומה למים…. כלומר בעלת סוללה פנימית הנטענת אלחוטית.

Moto Mods

Moto Mods
מקרן וידיאו לטלפון של מוטורולה Moto Z. נשמע נפלא.
Nemonic

Nemonic

אין הרבה מידע מעבר שזה עוזר לסדר סביב עבודה ….

 

דר’ ניסים צור הינו מרצה, יועץ ומומחה לפיתוח
מוצרי Internet of Things

» ד"ר ניסים צור

תגובות סגורות