חדשות היום

מקסים משתפת פעולה עם יצרנים ומשתמשי קצה כדי לפתור אתגרים ברפואה הולכת עד הקצה:

שוק הרפואה מתקדם בצעדים איטיים לאימוץ טכנולוגיות חדשות. אבל במקסים כבר פועלים 3-4 עם אסטרטגיה שצופה את השימוש הנרחב ברכיבים לרפואה מרחוק וניטור שוטף. “אנחנו נמצאים במקום הנכון, עם הטכנולוגיה הנכונה, ומחכים שהשוק יתפוצץ”, מבטיחים לנו עתיד בריא יותר.

“אני יכול להבטיח לך שכולנו כאן כנראה מיובשים כעת”, אומר הווארד בייקר, מנהל בכיר של תחום תעשייה ושירותי בריאות במקסים”, וממחיש בכך את האסטרטגיה החדשה של החברה לשיפור חיינו באמצעות ניטור רציף של בריאותנו. “מחסור במים יכול להביא למגוון של בעיות”, הוא מסביר.

מהפכת הקונסומריזציה בעולם הבריאות הולכת ומתרחבת. הטלפון החכם, האפליקציות והענן, משנים את הדרך בה משתמשים בציוד רפואי – כולם רוצים ציוד ומכשור שיהיה דומה לטכנולוגיה הניידת שלא עוזבת אותנו מהבוקר ועד שאנחנו עוצמים עיניים (ואפילו תוך כדי שינה, כמו שיוצג בהמשך). עומק התהליך הזה והתפיסה האסטרטגית באו לידי ביטוי בכנס שערכה החודש חברת מקסים. ענקית הרכיבים האנלוגיים, ניהול אנרגיה, תקשורת וחיישנים, שהוקמה ב- 1983 וסיפקה רכיבים לתעשיות מורכבות, מציגה כיום בכנס אב טיפוס של שעונים חכמים – מתוך ההבנה של הדרך בה משתנה עולם הטכנולוגיה וכדי לתת את הפתרון שהשוק צריך.

“לפני מספר שנים עשינו מיתוג מחדש, כמקסים אינטגרייטד, במטרה לבנות פתרון מחודש. זיהינו חלק מהאתגרים של הלקוחות – חלק מהשווקים נעים יותר ויותר מהר, ואין להם בהכרח את המשאבים כדי לפתח את הפתרונות במהירות הרצויה”, מסביר בייקר את השינוי שעברה החברה. “להראות להם יחידות הדגמה כדי להציג את הטכנולוגיה היא כנראה הדרך המהירה ביותר עבורם להעריך את הטכנולוגיה שלנו. במיוחד כאשר לעיתים אין להם את המשאבים להעריך את הפתרון שלנו מול המתחרים. אנחנו יכולים להוכיח להם, במקום לספר להם, שהפתרון שלנו טוב יותר. הייתה לנו הצלחה גדולה בהצגת היכולות”.

כחלק מהמגמה, מקסים עובדת כיום בשיתוף פעולה הדוק עם OEM וחברות המפתחות מוצרים כדי לספק להם את הפתרון המשולב שהם צריכות.

האם תהליך קונסומריזציה של הטכנולוגיה משנה את הדרך בה החברה שלכם עובדת?

“אחת מנקודות המפתח היא שאנחנו מפתחים את הטכנולוגיות האלה ב- 3-4 השנים האחרונות, ואנחנו מבינים ששירותי הבריאות והמדיקל נעים באיטיות יחסית בגלל רגולציה ובאופן כללי. אפשר להגיד שתעשיית הבריאות ‘עמידה’ לשינוי. אתה חייב להוכיח להם שהטכנולוגיות הן בעלות ערך ומספקות יתרונות לתעשיית הרפואה בכללותה. באמצעות ניסויים והצגת מידע זה יגיע”.

“אנחנו עובדים באופן הדוק עם כמה שותפים. אנחנו גם מדברים עם רופאים, כדי להבין מה חיוני למדוד, ואיך למדוד את זה. באופן כללי, מטפלים ורופאים שמאוד מקבלים וכאלה שמאוד מתנגדים”, מוסיף בייקר. “אחד מהאתגרים הוא להכניס תהליכי עבודה חדשים בבתי חולים. במיוחד בארה”ב עם האיגודים, ועובדים שחוששים להיות מוחלפים על ידי מכונות. זה קורה בכל התעשיות. אבל אני חושב שזה יכול להביא יתרון גדול לתעשייה. בעיקר במדינות מתפתחות, עם אוכלוסיות גדולות, כמו סין והודו, שם שירותי בריאות הם לא מאוד נגישים לציבור הכללי. ניטור מרחוק ופתרונות אלה יכולים להיות יעילים מאוד”.

אך בעוד בייקר מדבר על התנגדות מסוימת לאימוץ של טכנולוגיות רפואיות, זה לא מנע מיותר מ- 500 אנשים להירשם לכנס של מקסים ולמלא את אולם הכנסים במלון דניאל כדי ללמוד יותר על הדרך בה הם יכולים להטמיע את הפתרונות המשולבים של מקסים.

“אני מנחש שרובם מגיעים מחברות קטנות. כאשר אני מבקר בישראל, חברות של פחות מ-20 אנשים. והם תמיד חולמים על רכישה על ידי חברה גדולה, כמו מובילאיי”, אומר בייקר בחיוך.

כיצד אתם מנגישים את הטכנולוגיה לחברות הקטנות?

“לפני שנה וחצי השקנו את פלטפורמת חיישני הבריאות – סביבת הערכה לפיתוח. זהו למעשה פתרון המציג את החיישנים שלנו, את המיקרו בקרים וניהול האנרגיה. מכשיר שאתה יכול לקנות ב- 150-170 דולר, ובמחיר הזה הוא הופך נגיש לכולם. הוא משמש סטודנטים, האקתונים ובכל מיני אפליקציות. אנחנו באמת מנסים להרחיב את טווח הנגישות של החיישנים שלנו לאנשי טכנולוגיה”.

“יום אחד הסטודנטים האלה יעבדו בחברות והדבר הראשון שהם יחשבו עליו זה מקסים”, מוסיף בייקר.

בנוסף השיקה מקסים תוכנית בשם We Love Startups עם אתר ייעודי בו מעודדים סטרטאפים להירשם, והם מקבלים ערכת מתחילים, בהתאם לאפליקציות בהן הם מעוניינים.

“זה מעניין מאוד לישראל. יש כאן כל כך הרבה חברות של אדם אחד, אנשים חדשניים, אוכלוסייה צעירה, שמלאה ברעיונות ויצירתיות”, מוסיפה סולווייג לואש, מנהלת תקשורת שיווקית לאזור EMEA במקסים.

פועלים לשיפור הבריאות

האסטרטגיה של מקסים מובילה אותה להתמקד בשילוב בין רכיבים של חיישנים, ניהול אנרגיה, כדי לספק מוצרים ניידים ובטוחים, כולל טיפול בנושא האבטחה המובנית.

“אנחנו לא ממציאים טכנולוגיה פורצת דרך”, מסביר בייקר. “אבל בדרך בה הדברים משתלבים אנחנו מאפשרים יכולות חדשות”.

בתחום הבריאות יש למקסים  4 פלטפורמות טכנולוגיות מרכזיות: Bio Potential – מדידת אותות חשמליים בגוף, כולל קרדיוגרף ו- Bio Impedance (Bio-Z), המודד התנגדות של חשמל בגוף, בדומה למשקלים מתקדמים המודדים את רמות השומן בגוף. לחברה גם חיישנים אופטיים, שבצורתם הפשוטה ביותר מודדים דופק במפרק כף היד, ובאמצעות אינפרה אדום או לד מודדים גם רמות חמצן  ורכיבים אחרים בדם. פלטפורמה נוספת מיועדת למדידת חום, והרביעית לניהול אנרגיה וסוללה – דבר שמקסים ידועה מאוד עבורו.

מה המוצרים החדשים שהשקתם בתחום?

השקנו שני מוצרים חדשים בנובמבר האחרון. ECG MAX 3001 – מכשיר קליני, המסוגל למדוד ECG ו- Bio Impedance. עומד בדרישות רפואיות ואמבולטוריות לבטיחות מטופל. המכשיר השני הוא MAX 86140 ו- 86141  של חיישנים אופטיים, שההבדל בהם שהאחד הוא סינגל פוטו דקטור והשני דואלי.”

בישראל, מקסים הרחיבה את פעילותה לאחרונה עם הוספת שותפים מקומיים חדשים, שכיום כוללים את אבנט, טרייט ודיג’יקי.

הווארד בייקר, מנהל בכיר של תחום
תעשייה ושירותי בריאות Maxim Integrated

מה התחום המרכזי שאתם רואים לצמיחה בישראל?

התחום הגדול ביותר בישראל הוא של ניטור מרחוק. אנחנו מדברים עם הרבה מהלקוחות כאן, והם פעילים מאוד בשירותי בריאות כדי לפתור בעיות גדולות. אחת הבעיות הגדולות ביותר שמנסים לפתור כעת היא מדידת לחץ דם קבועה, ללא שרוול. היום, אם אתה רוצה למדוד לחץ דם, אתה קונה ‘אומרון’ או מכשיר אחר  שמתנפח על הזרוע ומפעיל לחץ. אנשים מנסים לפתור זאת באמצעות פיתוח פתרונות באמצעות שימוש בשעון או דרך האצבע, ללא הפעלת הלחץ הזה. למבוגרים וגם לאנשים לא בריאים במיוחד זה לא נוח, במיוחד אם הם צריכים לעשות את זה כמה פעמים ביום. זה נושא של Compliance קומפלייינס. כנראה שלא תעשה את זה אם זה לא נוח. באופן כללי אנשים לא יבצעו דברים אם זה לא נוח להם”.

“רפואה מרחוק זה תחום פעיל מאוד בישראל. אתמול ביקרתי שתי חברות שהן פעילות מאוד בתחום, ונחשבות מובילות עולמיות במגזר. כרגע, זה נמצא בשלבים המוקדמים מאוד. אבל ברגע שהטכנולוגיה תהיה זמינה ומקובלת זה פשוט יתפוצץ. אנחנו מרגישים שאנחנו במקום הנכון, בזמן הנכון, עם הטכנולוגיות המתאימות”.

  • Scott Jones, Managing Director, Embedded Security
  • Andrew Baker, Executive Manager, Business Management Industrial & Healthcareאבטחתמ מידע ,ניהול עוצה

סן חוזה

מודל הכנסות – פיצול בין שווקים – איזון בריא,

אינדסטריאל – בתוך הבריאות.

ניהול עוצמה – ידועים בה. מכירים אותה כמנה

תקשורת עוצמתית – באינדסטריאל.

מדידה מדויקת –

אבטחה מבוססת חומרה – 40% מכלל נקודות המכירה – טכנולוגיות בנקודות מכירה –

אחת מהנקודות הא אבטחת מידע – שמים תמונות של אנשים שלא היו שם. בבריאות, אנשים באמת מודאגים לגבי אבטחת המידע בענן, ולאן הוא הולך. דאגות כאלה מניועת אבטחה – וניטור מתמשך.

שירותי בריאות – אימג’ינג,

ניהול בטריות – צרכנים

התעשייתי – ניהול אנרגיה, חיישנים,

פיתוח – מיקרו בקרים ואבטחה רוחבי בחברה.

ניהול אנרגיה – בענן ומרכזי נתונים –

אוטומטיב – מנוע צמיחה עצום. בעיקר בתחום התאורה והאינפוטיינמטנט- אפליקציות לא קריטיות.

שירותי בריאות:

חברות ביטוח ושירותי בריאות מחפשים להקטין.

מנטרי הבריאות, מעבירים את התפיסה לאנשים שהולכים לרופא ונבדקים פעם בשנה, לניטור מתמשך. המידע מתרחב כל הזמן, מדפיקות לב אפשר לדעת הרבה, רמות מתח, וגם מגמות בבריאות הכללית. אם קצב המנוחה שלך עולה אתה צריך להיבדק. אנשים מתשמשים בתחושה הכללית –

רוב המידיע שהיה זמין לפני מספר שנים לא היה חסר תועלת, אבל לא ידעו מה לעשו איתו. היה מספר, אז מה? אבל עם האנליטיקה והמעבר לענן, ונותנים לך מידע מעשי – נותן לך מה רמת המתח – מה זה אומר אם זה עולה ויורד את מקבל, אתה יכול להבין מה קורה.

אם יש לך מידע אמיתי – זה מרגיע.

חלק מהאפליקציות – באפל ווטש נותן לך תרגילי נשימה. אנשים מחפשים מידע מעשי.

ניטור רחב יותר, צריך לשדר אותו ומישהו צריך לבחון אותו. מכשירים שמאפשרים לרופא לבדוק אם צריך לבוא לרופא. משהו פשטו כמו מצלמה ש- קייזר פרמננטה, ספקית שירותי בריאות, טיפול ראשוני ומשני, יש להם מוטיבציה  – יש לך פריחה וזה חוסך הליכה לרופא. 48% צמיחה – לתת את המידע הנדרש כדי לעשות.

באזור מרוחק, שבו אין רופא מומחה בתחום, אתה יכול לדבר איתם ברשת.

יכול להיות מומחה קרדיאולוגיה.

כדי לאפשר זאת – אנחנו לא ממציאים את הגלגל, פשוט הופכים אותן לנגישות יותר. אורך חיים ארוך, לסמארטפון יש סוללות גדולות ,אבל אתה לא יכול לחבר לחזה. הסוללה קטנה מספיק. דיוק גבוה,

ביצועים קליניים – הכי חשוב המידע צריך להיות בעל חשיבות.

אספקט צריך להיראות כאילו לא מכשור רפואי. מצב רפואי אתה לא רוצה לפרסם את זה. אם אתה לובש מכשיר גדול, יש סטיגמה.

הזמינות – ניטור גלוקוז רציף. חלק מהמכשירים קרדיולו – הולטר מוניטור. אתה מעודד מישהו.

קומפליינס – אחד מהנושאים המרכזיים בתעשיית הרפואה. אחרי שישה חודשים אנשים עוזבים אותם, כי הם לא ראו ערך – הסוללה נגמרה.

איחוד בין מכשירים קלינניים וצרכניים. הכל מתאחד, היו מחקרים לאחרונה, על שימוש במכשירים צרכניים כדי לאבחן סוכרת. השתמשו בפיט ביטס כדי לזהות 85% לחזות סכרת לפי פעילות הלב.

סימנים חיוניים – לחץ – תמדוד פעם ביום, אנשים רוצים לדעת מה המגמה – אם תאפשר את זה.

הפרעות שינה – אנשים לא מאובחנים. מעבדת שינה, אנשים נלחצים. זו לא חוויה נחמדה.

60% מהגוף שלנו הוא מים. רובנו – מיובשים.

טכנולוגיה – פלטפורמות – ביו פוטנציאל – מדידת אותו חשמליים בגוף. אלקטרו קרדיוגף, ביו אימפידניס. ECG אם יש לך אלקטרודות, ביו אימפידניס, משקל שנום – התנגדות, שיכול לתת לך כמוץ שומן. אופטיקל – מדידת קצב לב ביד. אינפרידה רד ולד, רמת חמצן בדם. אופטיקל, להסתכל על דברים נוספים בדם.

טמרפטורה – הסממן החיוני החשוב ביותר. היא מדד מצוין לבריאות הכללית.

אם הטמרטורה עולה אתה כנראה מתחיל הליות חולה.

ניהול סוללה – המערכת דורשת וולטג’ הפתרונות לניהול אנרגיה.

שני מוצרים חדשים – ECG & MAX3001/

מדידה, בטיחות החולה – עומד.

MAX140- 141

 ההבדל – דואל וסנגל למדידה אופטית.

הצרכן הגדול

סטודנטים,

יש אלגוריתם שמתרגם את המידע – לחלץ נתוני לב מהתנועה. אחת מהנקודות היא שיש לנו אלגוריתם חומרה – אתה לא צריך להריץ את האלגוריתמים, – בסביבה קלינית זיהוי הקצב, מקוצב הלב, אם תריץ על בקר זה יצרוך פי 3 יותר אנרגיה. אר -אר מזהה שיאים – שביב מאשר – להשאיר את הבקר ישן.

לקוחות שחסכו שני שליש מהאנרגיה של הלקוחות. לקוח ידוע בתחום, בהשוואה לפתרון שרץ על מיקרו בקר.

מדגים את היכולות.

איך הדרישות בשוק משפיעות על הפיתוחים?

אנשים קוראים את החדשות, ומזג אוויר, טראמפ. הרעיון הוא שיבדקו את הנתונים,

משתמשים בטכנולוגיה היום – זה שקט,

קומליינס – האנשים –

בישראל:

הגדול ביותר, אחד מהפעילים ביותר הוא ניוטר מרחוק. מדברים עם הרבה הלקוחות פעילים בשירותי בריאות. אחת הבעיות הגדולות ביותר, מדדית לחץ דם מתמשכת ללא חברק. היום אתה קונה אונמרון מכשיר שמתנפח. אנשים מנסים לפתור זאת באמצעות פיתוח פתרונות, ללא הפעלת הלחץ למבוגרים וגם לאנשים לא בריאים זה משהו לא נוח. כמה פעמים ביום זה לא נוח. קומפלייינס. אם לא תעשה את זה, באופן כללי.

אתמול ביקרתי שתי חברות, שהן פעילות מאוד, נחשבות מובילות עולמיות בתחום. זה נמצא בשלבים מוקדמים, ברגע שזה יהיה מקובל זה יתפפוץ. אנחנו במקום הנכון, בזמן הנכון.

ללא הטכנולוגיה האלה לא תוכל להטמיע.

אחד מהנקודות שפיתחנו את הטכנולוגיות האלה ב- 34 השנים האחרונות. שירותי בריאות נע באיטיות יחסית. בגלל אימוץ באופן כללי. עמידה בשינוי. אתה חייב להוכיח שהם בעלות ערך, והן מביאות ערך. באמצעות ניסויים והצגת מידע.

אנחנו עובדים באופן הדוק עם כמה שותפים. אנחנו גם מדברים עם רופאים, כדי להבין מה חיוני למדוד, ואיך למצוא את זה. באופן כללי, מטפלים שמאוד מקבלים, וכאלה שמאוד מתנגדים. אחד מהבעיות, להכניס תהליכי עבודה חדשים בבתי חולים. מוחלפים – אנשים מוחלפים. זה יתרון גדול לתעשייה. בעיקר במדינות מתפתחות עם אוכלוסיות גדולות, כמו סין והודו, סוגים אלה של פתרונות יהיו יעילים מאוד. המימון, והעלות יכולים להיות מגבילים. יותר זול מבתי חולים,

אבנט הצטרה. הסכם עולמי עם אבנט, עד לפני שבועיים, הכרזנו על להכליל את ישראל. טרייטק, דיג’יקי. לא.

מאפשרים – יחד עם ניהול האנרגיה. פתרונות ניהול אנרגיה, והצלחנו לשים יד עם

לפני מספר שנים עשינו מיתוג מחדש, לבנות פתרון, כמה אתגרים של הלקוחות, כמה מהשווקים נעים יותר ויותר, ואין להם את המשאבים לפתח את הדברים במהירות הרצויה. להראות להם יחידות הדגמה היא הדרך המהירה ביותר להעריך את הטכנולוגיה שלהם. אולי יש להם ספק שלא יכולים להריץ, להראות להם שהפתרון שלנו טוב יותר.

לפני שנה וחצי שחררנו את פלטפורמת חיישני הבריאות. סביבה פתרון שמראה את החיישנים שלנו, ניהול אנרגיה. מכשיר ב- 150 דולר בערך, נגיש לכולם. יכול לשמש בהאקותונים ובכל מקרה, מנסים להרחיב את ההגעה שלנו של הנגישות שלנו. הסטודנטים האלה יהיו.

יוזמה ווי לאב סטרטאפ – עמוד נחיתה, מעיודדים סטרטאפים, להתחיל סטרטקיטס ששייכים. חברות של אדם אחד. מלאי רעויונת.

יותר מ- 500 אנשים נרשמו. הרבה חברות קטנות. ביקרתי חברות של פחות – הם תמיד חולמים להירכש ולעשות מיליונים.

עובדים, באופן כללי. לא רק הלקוחות שלנו עם ספקי טכנולוגיה, חלק מהלקוחות שאנו מוכרים, הם שותפים שיאפשרו. אלגוריתמים אנחנו יכולים לחבור למישהו.

למדוד יותר דברים בדם,. הנשוא הוא לקחת ציוד רפואי של מאות אלפי דולרים, ולמזער אותו לפורם פקטור נגיש יותר. לאפשר למישהו למדוד את רמות האנמיות – שליש מהאנשים אנימים.

בטרי – הטכנולוגיה היא ליתיום, הדחיסות לא גדלה משמעותית לאורך השנים. האנרגיה, גדלה בתוך נפח מסוים. להקטין, להקטין את צריכת האנגריה, אין שיבוש גדול, הדרך היחידה להקטין את הצירכה, להקטין את זה איפה שאני רואה את החדשנות. המאייפן השני, מבחינת השפעה – יותר מחזור, ממוחזרים חיישנים, שאתה מדביק לכמה ימים ואתה זורק, טכנולוגיה ל- Zinc Air הם דחיסות הרבה יותר גבוהה לעומת ליתיום, אתה צריך להיות חשוף לאוויר. פחות השפעה מזריקה של ליתיום. אלקוליין, לא זורקים את אלה. זינק אייר, ידידותי יותר. בכמה תרחישים אתה צריך להחליף כל כמה זמן גם ככה.

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות