חדשות היום

חשמל באוויר

את סיפורה של מלחמת לבנון גאים מאד לספר בעמית תעשיות. “במהלך הימים הראשונים של הלחימה עוד לפני שניתנה הפקודה לכניסת הכוחות הקרקעיים, הגיע אלינו מהנדס מערכת מאלביט בליווי נציג צה”ל, עם דרישה מעניינת –  לבנות מערכת אנרגיה מיוחדת  למערכות הפיקוד והשליטה החדשות של צה”ל, צי”ד, צבא היבשה הדיגטלי, מספרת חנה מנור, סמנכל”ית השיווק של עמית תעשיות. AMICELL“הפרוייקט הזה היה מוכר לנו, אבל עד אז לא עבדנו עליו כלל, מספרת מנור, המהנדס מאלביט ונציג צה”ל  הגיעו אלינו ביום שישי בצהריים כאשר רוב העובדים כבר נמצאים בדרכם החוצה מהמפעל. הדרישה שלהם הייתה מאד מאתגרת, עשרים ערכות של מקורות כוח חיצוניים למערכות השליטה והבקרה הניידות של הפרוייקט. הסברנו להם שדרישה כזו, של מקור כוח שאמור להיות מותאם למערכת, הוא פרוייקט של לפחות עשרה ימי פיתוח וייצור. התשובה שלהם הייתה, אנחנו צריכים זאת למחר…

כמובן שלקחנו על עצמנו את הפרוייקט, אחרי שהבנו שנציגים אלה עברו כבר את היצרנים כולל יצרנים מחו”ל ונתקלו בתשובה אחידה : פרק הזמן קצר מידי. החלטנו לקחת את הדרישה הזו כפרוייקט אישי ממש, החזרנו מיד את המהנדסים ואנשי קו הייצור מהבית, ובמוצאי שבת של אותו סוף שבוע, הוצאנו את כל הדרישות  של צה”ל/אלביט: מטענים, ממירים, ספקי כוח וכמובן מצברים. אני חייבת לומר  שגם צה”ל היה די סקפטי לגבי היכולת שלנו לעמוד בלוח הזמנים. מאוחר יותר,כשהמערכת כבר נכנסה לשימוש מבצעי קיבלנו פידבקים מצויינים על הביצועים שלה.”

 

 

עמית תעשיות הוקמה לפני עשרים ואחת שנה על ידי איזי מנור שזיהה את כיוון השוק בכל הקשור לסוללות ומקורות כוח להתקנים ניידים. אחרי שתים עשרה שנים בחטיבות הליתיום ובקרת האיכות בתדיראן סוללות, החליט מנור לפנות לעסקים פרטיים ולהתמקד בפלח שוק מיוחד מאד בזמנו, התאמת מקור הכוח לפי דרישת הלקוח , עוד בשלב איפיון המוצר.

 

“ההתחלה שלנו הייתה מאד איטית. התחלנו בקבלנות משנה של שירותי חיווט למפעלים. ככל שחלף הזמן הבנו את הפוטנציאל הגדול שטמון בשוק מקורות הכוח החיצוניים. הדרישה למוצר הזה עלתה באופן דרמטי במהלך השנים עם ההתפתחות של שוק הסלולר וכל הקשור באפליקציות שמתלוות אליו. 

כיום אנחנו פרוסים למעשה על פני כל התעשייה. באוויר, בים וביבשה. זה אולי נשמע יומרני, אבל עובדתית אנחנו כיום יכולים לספק פתרונות של מקורות כוח לכל אפליקציה אפשרית.

אפשר למצוא את המוצרים שלנו החל ממזלט”ים של התעשיות השונות שנמצאים בשירות של עשרות חילות אוויר בעולם, דרך רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי ועד למסופונים שאנו רואים היום בשוק האזרחי.

הייחודיות שלנו היא שאנחנו מצליחים להתאים ללקוח את הטכנולוגיה האופטימלית למוצר שלו. קיימות בעולם מספר טכנולוגיות כימיות לסוללות, אנחנו עם הידע שלנו מצליחים ליצור את הסינרגיה הזו עבור הלקוח.

 

 

במה בא לידי ביטוי המושג “דרישת הלקוח”?

למשל מי נושא את המערכת. צריך להבין שאנחנו מתמקדים רק במערכות אנרגיה ניידות, כלומר כל דבר שלא מתחבר לשקע. לנו חשוב מאד לדעת מי “סוחב” את המערכת, האם מדובר באדם, או ברכב או במטוס. לכל פלטפורמה כזו יש הרכב אחר, כמובן עם ביצועים שונים. אנחנו חייבים לדעת אם “יש משקל למשקל”, מכאן נגזר הפתרון, כמה תאים יהיו בסוללה, אורך החיים שלה, זמן הטענה וכו”.

 

הזכרת את עניין שוק המטוסים הבלתי מאויישים. ישראל נחשבת לפורצת דרך בעניין הזה, איפה אתם משתלבים בשוק הזה?

 

במטוסים הבלתי מאויישים מתוצרת ישראל, נמצאות עשרות מערכות שלנו. במערכות מוטסות כאלה למשקל יש משמעות אדירה.. כאן באה לידי ביטוי מחלקת הפיתוח שלנו, שאמורה לתפור ללקוח את חליפת האנרגיה שתתאים לו. פונקצייה של ביצוע מול משקל, זה שם המשחק במקורות כוח במטוסים בלתי מאויישים. אנחנו בעמית תעשיות הצלחנו להגיע לרמת הביצוע הגבוהה בעולם של מקור כוח חיצוני, 225 וואט שעה לכל קילוגרם לעומת 189 במצברים אחרים בעולם . זו צפיפות אנרגיה שלא קיימת בשום מצבר מקביל בעולם. המשמעות של הנתון הזה היא כי אנחנו נותנים למטוס הבלתי מאוייש עוד זמן שהייה באוויר. מבחינת היצרן זה מרכיב קריטי .

 

 

 

זה נשמע שוק עם פוטנציאל אדיר מבחינתכם.

 

זה שוק מאוד דינמי עם דרישות מאד גבוהות, קפדניות ובעיקר מיידיות. בהרבה מאד מקרים אנחנו נכ

תגובות סגורות