חדשות היום

אילת או טורקיה? מה כדאי בפסח הקרוב

עוד לא החלטתם אם לבלות את חופשת פסח באילת או בקלאב בטורקיה? סביר להניח שגם אתם תעדיפו לשכוח מהחרם וללכת בעקבות המחיר. חופשת הפסח מתקרבת בצעדי ענק, וגם השנה יתלבטו המוני בית ישראל בשאלה איפה יבלו את החג. למרות שישראלים רבים קראו להחרים את טורקיה, נדמה כי הזיכרון הקצר בו בורך עם ישראל משכיח מהר מאוד את השנאה והרצון בנקמה. במיוחד כשמולו ניצבת אריזה מפתה הכוללת מלון פאר, אוכל ועוד קצת אוכל במחיר ללא תחרות.

אם אתם עדיין יושבים על הגדר וההחלטה הגורלית היכן לבלות בפסח – באילת או בטורקיה – לא הוכרעה, כדאי שתקחו בחשבון כמה דברים:

בעוד שבאנטליה נבנים מלונות פאר כל שנה ומציעים אטרקציות בנוסח “הכל כלול”, כבר שנים שלא נבנה מלון באילת ועל אטרקציה חדשה מדי שנה אפשר רק לחלום.

באילת נמצאים בתי המלונות היפים והטובים במדינה, ורמת השירות המוצעת בהם גבוהה. בכל מלון יש היום מועדון ילדים ובריכת שחייה אחת או יותר. בחלק מהמלונות יש מסעדות, מועדונים, חדר אוכל המציע שתי ארוחות ולובי בו ניתן לסעוד. החיסרון הוא שברוב המקרים תחויבו עבור הוצאות האקסטרה.

מרוב מלונות אילת ניתן להגיע בקלות לכל אטרקציה בעיר, רמת הביטחון לתייר הישראלי גבוהה ולא צריך לפחד לדבר עברית. האוכל ברוב המלונות כשר והעיר מציעה שלל מסעדות ומקומות בילוי.

במלונות הטורקים אין ביטוח, ובמקרה של פציעה האחריות חלה על הביטוח האישי שרכשתם מבעוד מועד בארץ.

הטורקים מציעים קלאבים ברמת חמישה כוכבים וחמישה כוכבים דה לאקס. הקלאבים בנויים כמלונות קונספט כגון מלון ‘טופקפי’ שבנוי על פי דגם של ארמון טופקפי באיסטנבול, מלון ‘טיטאניק’ שבנוי בצורת האונייה המפורסמת ועוד. הקלאבים מציעים נופש בסגנון “הכל כלול” עם ארוחות בחדר האוכל המוגשות שלוש פעמים ביום. כמעט בכל פינה ניתן למצוא עמדות שתייה ונשנושים של בין הארוחות.

רוב הקלאבים מציעים חלופות לארוחות בחדר האוכל: כל קלאב שמכבד את עצמו מחזיק בשלוש מסעדות לפחות, והמקסימום שתתבקשו להוסיף על השדרוג יהיה בין חמישה לעשרה דולר.

הקלאבים גם מציעים שלל פעילויות לילדים ולמבוגרים, ברובם יש פארקי מים, בחלקם גם לונה פארק, באולינג וספורט ימי. מומלץ לפני הנסיעה לבדוק את השורות הקטנות כי בשנים האחרונות החלו הטורקים להערים קשיים על השימוש בספורט הימי, וכל פעילות ממונעת עולה כסף.

בטורקיה רוב מתחמי המלונות מאפשרים ליהנות מהחופשה מבלי לצאת מהם כלל, והם כוללים מופעי בידור, דיסקוטקים ומסיבות. לאילת כעיר, לעומת זאת, יש הרבה יותר מה להציע בתחומי התרבות וחיי הלילה.

העיר הדרומית אילת מציעה עשרות מסעדות, החל ממזללות ועד למסעדות שף. לכל מלון יש את מופעי הבידור שלו, ובנוסף יש בעיר שפע של פאבים ודיסקוטקים, מועדוני שירה ומסיבות חוף ליליות. כמו כן, יש בה שני קניונים ענקיים ומאות דוכנים הפזורים על חוף הים.

אפשר גם לצאת אל מחוץ לעיר ולגלות שפע אטרקציות במרחק נסיעה קצר כמו פארק תמנע, החי-בר ביטבתה, טיולי גמלים, נסיעות הלוך וחזור לפטרה, טיולי ג’יפים וטיולי מדבר. בעיר יש בין היתר מצפה תת-ימי, הפלגות, צלילה, ריף דולפינים וספורט ימי מכל הסוגים.

באילת חנויות רבות, שברובן משתלם לערוך קניות מכיוון שהמחירים הם ללא מע”מ. בגלל מיקומם של הקלאבים בטורקיה, ניתן להסתובב בעיקר בחנויות היוקרה שבתוך בתי המלון, והמחירים יהיו בהתאם. אפשרות נוספת היא לצאת לעיירה הסמוכה לקלאב בה יהיו לרוב שפע של שווקים. אם חשקה נפשכם בימים שטופי שמש בהם תוכלו להסתובב עם טישירט קצר ולהשתכשך בבריכה: אילת היא היעד המבוקש. האביב באילת חם יותר מבטורקיה, שם עדיין יורד גשם מפעם לפעם. גם ההגעה לאילת פשוטה יותר. אפשר להגיע ברכב, ואם טסים – שדות התעופה נמצאים במרכז העיר ולא מחוצה לה. מה גם שקל יותר להזמין טיסה לאילת כי יש יותר טיסות.

תגובות סגורות