חדשות היום

08/03/10 חשמלית ושמה ג’ול: כלי הרכב החשמלי הראשון באפריקה יפותח באמצעות פתרון PLM V6 של דאסו סיסטמס

דאסו סיסטמס, המובילה העולמית בפתרונות תלת ממד (3D) וניהול מחזור חיי מוצר (PLM), הודיעה כי  יצרנית המכוניות אופטימל אנרג’י (Optimal energy) מדרום אפריקה, תפתח עם פתרונות PLM V6 את Joule- כלי הרכב הראשון במדינות אפריקה המופעל על ידי סוללה חשמלית נטענת.

אופטימל תשתמש בתוכנות CATIA ו- ENOVIA V6 של דאסו סיסטמס עבור תכנון המוצר וניהול נתונים, במטרה לשנות את פני נוף התחבורה העירונית עם מכונית חשמלית דינמית.

Joule מצוידת במרחב פנימי גדול, מהירות מרבית של 135 קמ”ש, וטווח נומינלי של 300 ק”מ נסיעה בטעינה יחידה.

“אין כיום מכוניות חשמליות רבות בשוק, אך מרבית הקונספטים שמוצגים הם למכוניות קטנות למדי”, אמר אנטון גריף, מהנדס מכאני ראשי באופטימל. “המכונית שלנו בנויה לשמש כפתרון נהיגה עירוני, שהנו גם נוח וגם מצויד בעיצוב בולט ואטרקטיבי.”

מספר מכוניות אב-טיפוס של Joule כבר נוסעות בכבישי דרום אפריקה, והמכונית תהיה זמינה למכירה לציבור בסוף 2012.

גלעד פרידמן, מנכ”ל דאסו סיסטמס ישראל, אומר כי אופטימל בחרה לאמץ את פתרונות דאסו כדי ליהנות תוך זמן קצר מהיכולות שנבנו במהלך עשרות שנים. “כחברה צעירה נדרשה אופטימל ליצור רושם חזק בשוק שכבר נשלט על ידי יצרני מכוניות ותיקים. אופטימל בחרה ב- V6 כדי להביע את מחויבותה ללא פשרות להגנה על הסביבה, כמו גם את רצונה לבנות מכונית שתהיה חלופה אמיתית למכוניות החשמליות הקיימות בשוק.”

מאחר שרבים מספקי החלקים ומפתחי המערכת של אופטימל ממוקמים באירופה ובמזרח הרחוק, החברה בחברה בפלטפורמת השיתופיות המשולבת של ENOVIA V6 כדי לספק לכל השחקנים גישה לגרסה יחידה של הנתונים, מדרישות ראשוניות עד ייצור.

“הכול נמצא באותה פלטפורמה תוך חיבוריות מלאה.  אם מישהו צריך מידע על המוצר, יש רק מקום אחד אליו הוא צריך לגשת ולקבל את הדרוש לו”, אמר אנטון גריף והוסיף: “פתרונות דאסו סיסטמס המיועדים באופן מושלם לשוק הרכב, קיצרו במידה רבה מאוד את עקומת הלמידה שלנו.”

עבודה עם שותפים וספקים מרחוק יכולה להעלות בכסף רב ולגרום עיכובים. כדי למנוע בעיה זאת בחרה אופטימל ב- ENOVIA 3DLIVE, כך שהאנשים יכולים לעבוד במשותף על אותו מודל בזמן אמת דרך האינטרנט.

“השימוש ב- 3DLIVE כדי לתקשר באופן ויזואלי עם האחראים לבניית המכונית, ללא צורך בנסיעות חוזרות ונשנות כדי לראות את המודל בעמדת CAD, חשוב מאוד עבורנו”, אמר ג’אקו סון מולנדורף, מנהל תצורה באופטימל.

תגובות סגורות