חדשות היום

15/04/10 אס.די.אי נמצאת בשלבי סיום בניית תחנת הכוח הראשונה, לייצור חשמל מגלי הים, בסין

אס.די.אי נמצאת בשלבי סיום בניית המודל הראשון (מבין רבים) של תחנת כוח מגלי הים, שתותקן בסין במהלך החודש הקרוב.

תחנת הכוח של 1 מגה-ואט תותקן במחוז גואנגג’ואו,  בעיר דונג-פינג, ותהווה את הצעד הראשון ביישומה של תכנית כוללת לבניית 10,000 מגה-ואט במחוז גואנגג’ואו  בעתיד הקרוב.  תהליכי הבנייה של תחנת הכוח החדשה זכו לעניין רב מן התקשורת הסינית, וערוץ החדשות הממלכתי אף שידר כתבת וידאו מפורטת בנוגע לאתר הבנייה.

בכירים מאס.די.אי, מנכ”ל החברה, מר. שמואל עובדיה ומנהלת השיווק הבינלאומי של החברה, גב. אינה ברוורמן טסו לאחרונה לסין במטרה לקיים מספר פגישות עם ראש עריית דונג-פינג ועם אחת מקרנות הממשלה המרכזיות בסין, אשר הביעה עניין במימון הפרויקט של אס.די.אי בכל רחבי סין. בנוסף, ראש העיר גם כן הביע את התלהבותו מפיתוח תחנות הכוח מגלי הים בכל רחבי עירו.

תחנות כוח נוספות ייבנו בנאן-סאן שבעיר זאנג’יאנג, שבה אורך החוף הנו 24 קילומטרים וגובה הגלים נע בין 2 ל3 מטרים וגם במחוז היינן, שם שותפיה של אס.די.אי נמצאים בשלבי משא ומתן סופיים בנוגע לבנייה 

לסין ישנו צורך גדול ביישום מהיר של הטכנולוגיה מגלי הים של חברת אס.די.אי בעקבות רמות זיהום האוויר המשמעותיות במדינה. למעשה, לפי העיתון TIME, הערים הסיניות לינפן וטיאנינג הנן הערים המזוהמות ביותר בעולם, והדו”ח של הבנק העולמי אף קובע כי 16 מתוך 20 הערים המזוהמות ביותר בעולם נמצאות בסין. לעתים קרובות, נראה כי הערים הסיניות עטופות בענני ערפל רעילים ואכן מסתבר כי רק אחוז אחד מכלל תושבי המדינה נושמים אוויר המוגדר כנקי על ידי האיחוד האירופאי

משרד הבריאות הסיני קובע כי כתוצאה מזיהום האוויר בסין, מחלת הסרטן הפכה לסיבת המוות העיקרית בסין. זיהום האוויר לבדו גורם למאות אלפי מקרי מוות בשנה, ול-500 מליון תושבים בקירוב אין גישה למים נקיים המיועדים לשתייה.

בעריה המתועשות של סין, התושבים רואים את השמש לעיתים נדירות, הילדים נהרגים ונעשים חולים כתוצאה מהרעלת עופרת או מקורות זיהום מקומיים אחרים וקו החוף כל כך מוצף בחומר מסוכנים, עד שנוצר מצב בו באזורים מסוימים של האוקיאנוס לא נמצאים שום סימני חיים.

לפי דבריו של מר. וואנג ג’ינאן, אחד החוקרים הסביבתיים המובילים בסין: “קיים לחץ לשינוי המדיניות בסין, אבל אנשים רבים מסרבים לקבל את העובדה שאנחנו צריכים לאמץ גישה חדשה במהירות האפשרית”. מנהיגי סין מודעים גם הם בצורך לשינוי. הם נחושים בדעתם לחבוק מודל חדש לפיתוח המדינה, שיאפשר צמיחה כלכלית ותעשייתית יציבה, תוך כדי שמירה על איכות הסביבה.

כתוצאה מכך, טכנולוגיית ייצור החשמל מגלי הים של חברת אס.די.אי הנה הפתרון המושלם לבעיות זיהום האוויר של סין; הטכנולוגיה תספק לסין מקור אנרגיה נקי ומשתלם כלכלית, שיצמצם את שעורי הזיהום במדינה, מבלי לפגוע בצמיחה הכלכלית והתעשייתית של המדינה.

כיום, ממשלת סין הציבה לעצמה מספר מטרות בנוגע לצמצום פליטות הפחמן והפקת אנרגיה נקייה, ותמריצים רבים ניתנים לטכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת, כדוגמת  אנרגיה סולארית,  אנרגיית רוח ואנרגיית החשמל מגליי הים.

טכנולוגיית ייצור חשמל מגלי הים הינה שיטה החדשנית והיעילה בעולם. ההתחממות הגלובלית וזיהום האוויר כתוצאה משריפת דלקים לימדו את העולם שמקור האנרגיה הגדול ביותר הוא הים. המערכת הינה היעילה ביותר בעולם  ומוצעת במחירים מאוד אטרקטיביים. לאס.די.אי יש פטנט עולמי ועוד מספר פטנטים בתהליכי רישום. עד היום, הקימה החברה 8 מודלים של תחנות כוח, אשר מומנו,נבדקו ואושרו ע”י ממשלת ישראל.

המחיר עבור בניית תחנת כח של MW1 תוך כדי שימוש בטכנולוגיה של חברת אס.די.אי הוא $650,000, וזאת בהשוואה לעלות של 1,500,000$ מפחם, 900,000$ מגז, 3,000,000$ מאנרגיה סולארית ו-1,500,000$ מאנרגיית רוח. בנוסף, המחיר שאס.די.אי מציעה עבור קילו-ואט הוא רק 2 סנט, וזאת בהשוואה ל-3 סנט מפחם, 3.5 סנט מגז,12 סנט מאנרגיה סולארית ו-3.6 סנט מאנרגיית רוח.

חשוב לציין כי המערכת שפותחה על ידי חברת אס.די.אי הנה בעלת היכולת לספק כמות חשמל שהנה פי 500 מן הצריכה העולמית.

תגובות סגורות