חדשות היום

17/05/10 חברת ESET משיקה כלי חינמי להסרת תוכנות אנטי וירוס מזויפות

בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנת 2009, הייתה עליה חדה בנוזקות המתחזות לתוכנות אנטי וירוס לגיטימיות. תופעה זו, אשר זכתה לכינוי ScareWare בפי מומחי אבטחת מידע בעולם, ממשיכה לצמוח ולפי מחקר שנערך ופורסם לאחרונה על ידי גוגל, 15% מכלל הנוזקות ברשת הן תוכנות אנטי וירוס מזויפות.

רנדי אברמס, מנהל הדרכה בחברת ESET העולמית מסביר את התופעה: “בשנים האחרונות, ה- ‘בחורים הרעים’ הבינו שהם יכולים לטעון שיש להם מוצר אנטי וירוס לגיטימי ושאתה צריך אותו על מנת לנקות איום כלשהו במחשב שלך. לעיתים קרובות האיום לא היה קיים על המחשב לפני שביקרת באתר שלהם שטען שאתה זקוק למוצר שלהם. לפעמים כל שהתוכנות שלהם עושות הוא לזהות תוכנות cookies כקובץ חשוד, ולנסות להפחיד משתמשים על מנת שיקנו את המוצרים שלהם.”

“בסך בכל זה דיי קל להתגונן בפני התופעה” קובע אברמס. “ישנן מספר שאלות שהמשתמש צריך לבדוק לפני שהוא מתפתה להתקין תוכנת אנטי וירוס לא מוכרת על המחשב שלו. למשל, האם החברה היא חלק מקבוצה הכוללת את המתחרות שלה? האם המוצרים שלה נבחנים באופן עצמאי ומקבלים תעודה? האם אתה יודע איפה החברה נמצאת? והאם אתה יכול ליצור קשר עם החברה?” לדוגמא: תשומת הלב שלי נמשכה לאחרונה לחברת “אנטי וירוס” שמעולם לא שמעתי עליה. החברה לא פירטה שום פרטים אשר מקשרים אותה לאיזה שהוא ארגון, לא בדיקות או תעודות אשר מבטיחות כי המוצר הוא אמין, ולא סיפקה שום פרטים ליצירת קשר. דבר זה הוא מספיק על מנת להדליק נורה אדומה. מבדיקה שערכתי בעצמי גיליתי שכל שהמוצר הזה מסוגל לזהות הוא קבציcookies  בלבד”.

כלי ההסרה, שפותח על ידי חברת ESET, סורק ומנקה את המחשב מתוכנות אנטי וירוס מזוייפות שנתגלו בכמה השנים האחרונות. מאגר הנתונים של התוכנה ממשיך להתעדכן באופן שוטף. ניתן להריץ את כלי ההסרה היישר מפורטל התמיכה של חברת קומסקיור נציגת ESET בישראל בלינק הבא http://www.eset.co.il/home/doc.aspx?mCatID=9930.

 

תגובות סגורות