חדשות היום

ניסטק- שווה אבל שונה

ניסטקביקור וסיור במרכז קבוצת ניסטק בפתח-תקווה מאפשרים הצצה מהירה, מהנה ומאתגרת בחברה דינמית וחדשנית אשר היטיבה לשרוד את המשבר הכלכלי העולמי ואף התפתחה וגדלה בשולי משבר זה.
ניסטק איננה החברה היחידה בישראל העוסקת בקבלנות-משנה בתחום ההרכבות האלקטרוניות והייצור ההמוני. אבל היא החברה היחידה המספקת שירותי תכנון מעגלים, והרכבת כרטיסים ומוצרים אלקטרוניים תחת קורת גג אחת.
“אנחנו מציעים שירותי תכנון והרכבה אצל אותו קבלן”, מדגיש ארבל ניסן, מנהל השיווק של החברה ומנכ”ל ניסטק דיזיין “זוהי נוסחה אטרקטיבית ביותר בעיני הלקוח, המעוניין ב’ראש שקט’ ואיננו מעוניין לפזר את שלבי התכנון וייצור המוצר שלו בין חברות מרובות, כאשר לכל אחת מהן נוהלים, מדיניות ורמת ביצוע שונות, כי זו הדרך הבטוחה ביותר לאבד את תחושת האחריות הכוללת על המוצר הסופי וממש ‘ליפול בין הכיסאות’. אכן, אנחנו החברה היחידה בארץ המספקת את מגוון העבודות משלב התכנון ועד המוצר הסופי”.
ניסטק הוקמה בשנת 1985 כחברה לתכנון ויעוץ הנדסי, ונדרשו לה שנים לא מעטות עד שהיא עברה לשלבי הייצור. לכן בניית תשתית ייצורית איתנה נעשתה על בסיס הנדסי מוצק, ובכך היא נבדלת מכל יתר החברות המתחרות, אשר התמחו מאז היווסדן בייצור המוני, ללא תשתית הנדסית ראויה. הרקע ההנדסי האיתן של ניסטק מאפשר לה להציע בשלב הראשון תמיכה בתהליך ייצור הדגמים, המתבצע כולו במפעל הפתח-תקוואי שלה. 30 המהנדסים העובדים בחברה מבטיחים ייצור דגמים מהיר ואיכותי. לאחר עריכת הבדיקות ואישור הדגמים, כל פרויקט הכרוך בייצור בכמויות עובר למפעלים הנוספים של ניסטק בצפון, לצורך ביצוע הייצור ההמוני.
ארבל: “אם בשלב הראשון המהירות והאיכות הן הדרישות החשובות, בשלב הייצור בכמויות המחיר הוא הפרמטר הקובע, ואכן אנחנו מציעים מחירים מאוד אטרקטיביים במפעלים שלנו בצפון. אנחנו לא מדברים על ייצור בהיקף של מיליוני פריטים, אלא רק אלפים בודדים או עשרות אלפים לפי הצורך. הסיסמה שלנו היא “חצי הדרך לסין”, ומשמעותה היא שבאמצעות שני המפעלים שלנו בצפון, מעלות וקצרין, יכולה ניסטק להציע ייצור בעלות נמוכה למדי מבלי לוותר על היתרונות של העבודה בארץ, שהם קשר בלתי אמצעי עם הלקוח, יכולת ביצוע שינויים ובכלל, קווי תקשורת הרבה יותר קצרים ואיכותיים מאשר לסין או למדינות מזרח אסיה אחרות; וזאת לאחר שהוכח שהעברת הייצור אליהן כרוכה בקשיים לא-קטנים, לעתים בגניבת המוצר ובהרבה מקרים באיכות ירודה של המוצר המוגמר, כאשר אין ביכולתו של הלקוח לפקח ולתקן בעוד מועד”.
המייסד, המנכ”ל, הנשיא ובעלי החברה הוא יצחק ניסן,(ראה מסגרת) האוחז ביד רמה ובטוחה את  עוגן הקבוצה ולוקח חלק פעיל בכל פרט ופרט מפעילותה. “קבלנות-משנה היא תעשייה מוזרה”, הוא אומר, “אנחנו מתקדמים בצעדים קטנים ובטוחים”.
בהנהגתו, הגיעה ניסטק ל-10 קווי ייצור, ל-370 עובדים ולהיקף מכירות של למעלה מ 100 מיליון ₪ בשנה.
ניסטק מספקת כאמור שירותים מקיפים של קבלנות-משנה לתעשיית ההיי-טק. מגוון שירותים אלה מתחיל ב-NPI (החדרת מוצרים חדשים) וממשיך כל הדרך עד לפתרונות מלאים ללקוחותיה, המקיפים את כל שלבי הייצור, הבדיקות המפורטות והמשלוחים ללקוח הסופי.
השטח הכולל של שלושת מוקדי החברה במרכז, במעלות ובקצרין הוא כ-10,000 מ”ר. הקבוצה כוללת 6 חברות: ניסטק בע”מ, ניסטק דיזיין בע”מ, ניסטק מרכז בע”מ, (מרוכזות בפתח-תקווה), ניסטק תל-אביב (ברמת-החי”ל), ניסטק צפון בע”מ (במעלות) עם 170 עובדים וניסטק גולן בע”מ (בקצרין) עם 45 עובדים. הן מספקות קו שלם של פתרונות, כגון תכנון ועריכת מעגלים מודפסים, הרכבת כרטיסים ומוצרים מוגמרים, קווי ייצור לכמויות גדולות, בדיקות חשמליות ופונקציונליות, פתרונות רכש מתקדמים, פרויקטים Full Turn-Key, שירותי ייעוץ, הדרכה, סמינרים ומפגשים תקופתיים של הסגל הבכיר מכל תעשיית ההיי-טק.
כל מוקדי הפעילות של ניסטק מצוידים בכלים, בתוכנה ובמכונות בין המתקדמים ביותר בשוק, פרי השקעות כבדות אך מושכלות של ההנהלה. כך לדוגמה, ניסטק דיזיין היא שירות תכנון המעגלים הגדול ביותר בישראל, עם 12 עמדות, 15 שנות ניסיון ומעל 3,000 תכנונים שבוצעו עד כה, תוך מומחיות מוכחת בתכנון מעגלים מורכבים, צפופים ומהירים. מלבד תכנון המעגלים עצמם, כוללת היחידה המרכזית גם שירותי הרכבה וייצור כרטיסים ומוצרים אלקטרונים מוגמרים תוך התמחות בדגמים (בניסטק מרכז). ניסטק תל-אביב הוקמה כדי לטפל ב-RMA, האחראית לביצוע הסכמי אחריות המוצרים, כולל הטיפול במוצרים פגומים, תיקונם, הענקת זיכוי או החלפה לפי הצורך.
אמצעי הייצור של החברה כוללים 10 קווי הרכבה אוטומטיים מתוצרת Siemens ו-Samsung וציוד רב נוסף התומך בתהליכי הייצור והבדיקה.
לניסטק כ-150 לקוחות בענפי הביטחון, הרפואה, התקשורת, השבבים והתעופה.

אחת הדוגמאות של הפעילות החריגה של ניסטק המבדלת אותה משאר היצרנים היא “ההדרכות של יום ראשון” (Nistec Sunday Training); אלה סדרות של הדרכות טכנולוגיות המתקיימות בימי א’ בצהריים במשרדי החברה בפ”ת ופתוחות ללקוחות הקבוצה ללא כל תשלום. הקורסים המוצעים במסגרת זו כוללים את ההתפתחויות החדישות ביותר בתחום התכנון והייצור האלקטרוני ומועברים על-ידי אנשי מקצוע מהמדרגה הראשונה.
כמו-כן, מעת לעת מקיימת ניסטק סמינרים טכנולוגיים ע”י מרצים מומחים מחו”ל כדי להציג טכנולוגיות חדשות בתחום האלקטרוניקה. הסמינר הקרוב שיערך ב 6-7 ליולי במלון דניאל בהרצליה יועבר ע”י המומחה הבינלאומי Dr. Craig Hillman ויעסוק ב  Next Generation Technologies ו – Design for Excellence.
פעילות נוספת, לא פחות מאתגרת, היא פורום הסמנכ”לים לתפעול, המתנהל ביוזמתה וארגונה של ניסטק, והוא מפגש הפתוח לכל התעשייה הישראלית. משתתפים בו 150 סמנכ”לים לתפעול מכל חברות האלקטרוניקה, המופיעים במפגשים הרבעוניים, אשר במסגרתם מקיימים הרצאות מקצועיות, מתנהלים חילופי דעות בנושאים משותפים כגון היבטי תפעול שונים, גיוס, ניהול וויסות כוח האדם של החברות, המאבק בתחרות הזולה מחו”ל, העמידה מול התקינה בחו”ל, ועוד. יצחק: “הרעיון מאחורי יוזמה זו הוא שהשלם עולה על סכום חלקיו. חברות ההיי-טק מתחרות אחת בשני אולי בטכנולוגיה, אבל לא בהיבטי התפעול שם אנו מתחרים בעיקר מול שאר העולם, וכאשר כל אחד משתמש בניסיון של חברו, הדבר מאפשר לנו להיות טובים יותר מאשר חברות דומות בחו”ל ובכך תורם לחיזוקה של התעשייה בישראל.
לאחרונה שוקלת ניסטק, תמיד ביוזמתו הנמרצת של יצחק ניסן, המסתייע בין השאר בבנו ארבל, לארגן גם מפגשים של מנכ”לים מכל ענפי ההיי-טק.
בנוסף, ניסטק עורכת ומפיצה ללא תשלום את עלון קבוצת ניסטק הרווי מידע עדכני על הנעשה בתעשייה יחד עם היבטים טכנולוגיים שונים אשר מופץ ב-20,000 עותקים. כך למשל מצאנו בגיליון האחרון ראיון נרחב עם השר פואד בן-אליעזר אשר ביקר לאחרונה במפעל, מאמר מקיף על ניהול שרשרת האספקה בשוק הדינאמי, שאלות ותשובות בנושא תכנון לבדיקתיות ועוד.  פעילות הקבוצה מתבצעת בהתאם לתקנים בינלאומיים כמו: ISO-9001:2008, ISO-14001:2003  ו-2003-13485: ISO כמו-כן קיבלה ניסטק הרשאות מצה”ל, תע”שא ו-אלתא. בנוסף, החברה קיבלה את תו הזהב ממכון התקנים. החברה זכתה זו השנה השלישית ברציפות בחמישה כוכבי יופי  במסגרת תחרות “תעשייה יפה” של ארץ ישראל יפה.
קבוצת ניסטק בהנהלתו של יצחק מצטיינת בתרומתה לקהילה – כמו אימוץ בית ספר “שלום” שהינו חטיבה ובי”ס תיכון של נערים עם פיגור קל ובינוני. חברת ניסטק דואגת להעסיק מספר תלמידים מבית הספר באופן קבוע על מנת להכשירם ולהכינם לחיי העבודה והשתלבות בחברה עם תום לימודיהם בבית הספר. מהנדסי החברה אף מעבירים קורסים במחשבים בבית הספר אחת לשבוע.

תגובות סגורות