חדשות היום

18/07/10 Xilinx מציגה דור FPGAs חדש המקצץ את צריכת ההספק ב-50%

המשפחות החדשות – Artix, Kintex ו-Virtex – מרחיבות את קשת היישומים שאותם יכולה הלוגיקה המתכנתת לשרת, ומהוות פריצת דרך בפתרון האתגרים מולם ניצבים הלקוחות בנוגע להגדלת הנפח, למיטוב הביצועים, לצמצום העלויות וצריכת ההספק 

משה גבריאלוב, נשיא ומנכ”ל Xilinx: “הסדרה החדשה מייצגת נקודת מפנה עבור זיילינקס ועבור תעשיית ה-FPGAs באופן כללי”

Xilinx (זיילינקס), ענקית הרכיבים המתכנתים (FPGA), הכריזה על סדרת ה-FPGAs הראשונה בתעשייה המקצצת את צריכת ההספק הכוללת בשיעור של 50% ומציעה נפח של עד שני מיליון תאי לוגיקה. הסדרה החדשה מבוססת על הארכיטקטורה המאוחדת היחידה המתפרסת על-פני כל משפחות הרכיבים של החברה.

המשפחות החדשות – Artix, Kintex ו-Virtex – מרחיבות את קשת היישומים שאותם יכולה הלוגיקה המתכנתת לשרת, ומהוות פריצת דרך בפתרון האתגרים מולם ניצבים הלקוחות בנוגע להגדלת הנפח, למיטוב הביצועים, לצמצום העלויות וצריכת ההספק. הן מיושמות על טכנולוגיית ה-28 ננומטר המאפשרת הספק נמוך עם רמת ביצועים גבוהה, ועל ידי כך שיפור משמעותי ברמת הפרודוקטיביות.  עלויות הפיתוח המאמירות, המורכבות וחוסר הגמישות של טכנולוגיות ASIC ו-ASSP , הופכות את פלטפורמות ה-FPGA לרלוונטיות יותר עבור המתכננים.

“הסדרה החדשה מייצגת נקודת מפנה עבור זיילינקס ועבור תעשיית ה-FPGAs באופן כללי, מכיוון שהיא מאפשרת לנו לקדם את תיק המוצרים שלנו לשווקים חדשים עם דגש משמעותי על הקטנת צריכת ההספק”, אומר משה גבריאלוב, נשיא ומנכ”ל זיילינקס. “זיילינקס עומדת בציפיות שלה ושל לקוחותיה במונחים של חוק מור[i], עם שיפור הנפח והביצועים עם כל דור חדש, ובנוסף לכך גם ממשיכה את ההתמקדות בהנגשת הלוגיקה המתכנתת לקהל הולך וגדל, עם פלטפורמות תכנון המיועדות לשרת את הצרכים הספציפיים של השווקים והמשתמשים החדשים”.

עם השקת דור FPGAs החדש בתהליך 28 ננומטר, מרחיבה זיילינקס את אסטרטגיית
ה-Targeted Design Platform (פלטפורמת תכנון ייעודית) שלה, אשר הוצגה בשילוב עם משפחת Virtex-6 בתהליך 40 ננומטר ומשפחת Spartan-6 בתהליך 45 ננומטר, שכבר נכנסו לייצור בהיקפים גבוהים.

אסטרטגיית ה-Targeted Design Platform משלבת FPGAs, IP וכלי תוכנה של
ISE Design Suite וערכות פיתוח, כדי לאפשר ללקוחות למטב את ההשקעות שלהם בפיתוח תכנונים העונים לדרישות השוק. עם הדור החדש מתקדמת זיילינקס צעד חשוב קדימה במאמציה להרחיב באופן דרמטי את האקוסיסטמה של התכנונים וה-IP הזמינים שלה, המאפשרים ללקוחות להתמקד בבידול תוך כדי המעבר להתקני 28 ננומטר.

סדרת ה-FPGAs החדשה של זיילינקס מאפשרת למפתחים ליישם פתרונות מתכנתים במגוון מערכות שבעבר ניתן היה להשיג רק ב-ASSPs או ASICs, לרבות ציוד אולטרסאונד נייד הצורך פחות משני וואט ומערכות בידור לרכב המונעות על-ידי 12 וולט, כמו גם התקני גישה סלולארית ביתיים (Femtocells) ופס בסיס LTE בעלות נמוכה. צריכת ההספק הנמוכה באורח משמעותי לא רק מאפשרת למשפחות ה FPGAs החדשות להתאים ליישומים חדשים, היא גם מאפשרת לזיילינקס לספק את הביצועים המועילים ביותר בדור ההתקנים בתהליך 28 ננומטר.

תגובות סגורות