MicroVPX VITA 73 מערכת FF קטנה, חדשנית ומוקשחת

הצורך של התעשייה הצבאית למערכות לא מאוישות ממשיך לגדול בצורה מהירה ולתפוס נפח מרכזי בהשקעות של החברות בתחום הצבאי. הרבה מערכות כיום מבוססות על טכנולוגית VME המיושנת שמתקשה לעמוד בצרכים ובקצבים העכשוויים. מערכות הדורשות קצבי העברת מידע גבוהים עם תקשורת טורית מהירה וממשק למתגים מהירים הן כיום דרישת סף למערכות הדור הבא.

כדי לענות לדרישות ולצרכים אלו נולד התקן VPX (ברמת המודול) ו OpenVPX (ברמת המערכת). התקן צובר תאוצה בשנה האחרונה ובימים אלו קבוצות עבודה מגדירות את סטנדרטי הכרטיסים והמערכות. ההבדל הוויזואלי העיקרי בין VMEbus ל VPX הוא ש VPX עושה שימוש בעיקר במחבר חדש שפותח על ידי Tyco Electronics, מחבר ה MultiGig RT2 . מבחינה אלקטרונית המחברים מאפשרים קצב תעבורה גבוה יותר ברוחב פס גדול יותר המשלב טכנולוגית PCIe  . טכנולוגית ה VPX יכולה להשתלב עם מערכות וכרטיסי VME  ע”י שימוש בטכנולוגית ה hybrid backplane. ה VPX מביא את ממשק ה backplane לתעבורה בקצב של 6.25 Gbit/s .

תקן ה VPX מגדיר שני גדלים עיקריים: ה 3U וה 6U . גדלים אלו מתאימים למספר רב של אפליקציות אבל לא נותנים מענה לאפליקציות שבהם יש צורך בגודל מערכת קטנה. לשם כך הומצא פורמט ה MicroVPX (ראה תמונה 1) פיתרון שהומצא ע”י PCI-SYSTEMS  והוצא לארגון VITA. פורמט זה נותן מענה לאפליקציות צבאיות ממערכות לא מאוישות, רכבים ממונעים ועד אפליקציות הדורשות מקום עבודה מצומצם ( place consumer applications)
בדרך כלל מערכות משובצות קטנות נעשות באופן מותאם (custom)  לצרכי הלקוח. זוהי הפעם הראשונה שמערכת משובצת קטנה התקבלה כחלק מסטנדרט של VITA מתוך מטרה לתת מענה נרחב ע”י מספר רב של כרטיסים שיפותחו ע”י החברות המובילות לתעשייה הצבאית. כיום קיימת בשוק צורה של מערכת קטנה הקרויה MicroTCA . הבעיה היא שתקן זה לא מוגדר לאפליקציות צבאיות הדורשות מערכות מוקשחות עם כרטיסי עיבוד ליישומים צבאיים וכמו כן גיוון הכרטיסים שאפשר להשתמש בהם הוא מועט.

MicroVPX הוא פורמט חדש ללא תאימות אחורה שנוצר רק ע”י טכנולוגיית הדור הבא לסביבה צבאית מוקשחת. ב MicroVPX    (כיום VITA 73 working group) הכרטיסים מבוססים על פורמט 2.5” והמחברים מבוססים על VPX (VITA 46) .  התקשורת מבוססת PCI Gen2 והמארז הוא עם טכנולוגיית ה NO WIRE  (ללא שימוש כלל בכבלים. כל התקשורות נעשות דרך כרטיסים ל backplane, (ראה תמונה 4). המארז הוא מארז חדש עם סלוטים חדשים, backplane חדש ומחברים של 10Gbit/s שנותן אפשרות לקבל מערכת בגודל רבע ממערכת VME, VPX או cPCI עם ביצועים מהירים וחזקים יותר. המערכת מפותחת עפ”י Full REDI design Layout כך שכל המרכיבים הם בעלי ESD כיסוי מתכתי משני הצדדים, Rugged Conduction Cooled ועומד בתקני MIL למוצרים תעופתיים. כמו כן כרטיסי ה MicroVPX תוכננו כך שע”י חיבור לכרטיס נושא יתחברו למערכת VPX 3U or 6U (ראה תמונה 3)
VITA 73 הוא למעשה הדור הבא של מערכות מבוססות PCI-104. אין צורך בשילוב מספר מוצרים בתקנים שונים דבר שגורם לבעיות אינטגרציה ולתהליך פיתוח ארוך. תקן VITA 73 יספק פיתרון מערכתי שלם במערכת קטנה מאוד. גודל המערכת אינו עולה על 4.5”x4”x6” ומשקלה הממוצע קילו וחצי  (ראה תמונה 2).
טכנולוגית VITA 73, MicroVPX היא פורצת את גבולות הסטנדרט הנוכחי ונותנת מענה סטנדרטי ‘על המדף’ למבחר רב של מוצרים צבאיים שעד עתה התבצעו אך ורק בפיתוח מיוחד.

הכתבה נמסרה באדיבות דנ-אל טכנלוגיות

תגובות סגורות