השקה של Windows Embedded 7

דני מורים, ארו ישראל

לאחר הצלחה מסחררת  בשחרור מערכת הפעלה Windows 7  השיקה מיקרוסופט את מערכת ההפעלה ביוני 2010 גם בערוץ Embedded.
מערכת ההפעלה Windows 7  הינה מערכת חדשנית המספקת סביבה מאובטחת ביותר ופלטפורמה גמישה ליצירת מוצרים חדישים.לצד שיפור מאפיינים וכלים באופן משמעותי המקטינים  את מחיר המוצר, והאצת זמן כניסה לשווקים.

חכם, מאפשר פתרונות
רבים במערכות משובצות
Windows Embedded Standard 7  מציעה את אותן יכולות אינסופיות  הקיימות ב-  Windows 7  לכל סוגי המערכות המשובצות הנבנות על בסיס פלטפורמה זו.
כלי אמבדד
Windows Embedded 7   כוללת מייצר תצורת מערכת הפעלה מתקדמת (IBW) וכלים המאיצים בצורה משמעותית את תהליך הפיתוח והבדיקות לצורך יצירת אב טיפוס, כמו כן מאפשרת מגוון רחב יותר של כלים חדשים למפתחים ליצירת קונפיגורציות חומרה חדשות.
אופציות גמישות
Windows Embedded 7   כולל יותר מ- 150 חבילות אינטואיטיביות וכמובן-500 דרייברים,  כל מה שמפתח צריך בכדי לבנות מערכת אמבדד סגורה.
אינטגרציה פשוטה
תמיכה בפרוטוקלים נוספים ובמקביל תמיכה ב-  IP6 ו- TCP/IP  Stack, אפליקצית אבטחה לגישת רשת על ידי אפליקצית NAP, מאפשרת חיבוריות מהירה ומאובטחת יותר לרשתות גדולות.
עולם התמיכה
יצרנים מקוריים ייהנו  מתמיכה מלאה במערכת אקולוגית של מיקרוסופט ו- Windows Embedded שבה ניתן לקבל כל עזרה עבור מערכות Embedded.
מדיה עשירה
התוספת של אינטרנט אקספלורר 8 נגן מדיה 12 (Windows Media Player 12)  ויכולות  אינטרנטיות ומולטימדיות מתקדמות אלה מעניקות תחושה של מערכות הפעלה שולחניות שאנו רגילים אליהם לתוך עולם המערכות המשובצות.
הרגשה משכנעת
תמיכה במערכות 64 ביט, גרפיקה איכותית ותמיכה באפליקציות למשתמשים בטכנולוגית מסכי מגע מעניקה למפתח יכולות יוצאות דופן ליצירת ממשקי משתמש איכותיים עם מאפיינים חדשניים.
מאפיינים “ירוקים”
ניהול וניצול חשמל נכון, סביבת סקריפט, ואפליקציות מתקדמות כגון AppLocker & Bitlocker הינם מאפיינים מובנים במערכת הפעלה זו.
מחוברים ל – Windows
תקשורת מצויינת ויכולות ניהול מערכות הפעלה מרחוק מאפשרות יכולת חיבור למערכות ושירותים מבוססי  Windows בצורה פשוטה ומהירה, מאפיינים חדשים כגון  RDP 7, DirectAccess  ו- BranchCache   משדרגים את יכולות התחברות של מערכות ההפעלה לרמה גבוהה ביותר.
בנוסף, מערכות הפעלה אלו הינן מערכות המורכבת כחבילת לגו, בעת יצירתן ניתן לבחור את המרכיבים בהם המשתמש יכול להתשתמש כך שבמקביל הלקוח נהנה מאיכויות של מערכת הפעלה איכותית ויכול לקבוע את ה-FOOTPRINT של המערכת בהתאמה מקסימלית עבור פרוייקט ספציפי, דבר המאפשר לחסוך כסף רב בבחירת חומרה זולה יותר שתארח מערכת הפעלה קומפקטית מותאם לצרכים שלו.
נקודות מפתח עבור מערכת הפעלה Windows Embedded 7
-אתחול מערכת הפעלה מקבצי VHD: אפשרות אתחול מחשב מתוך קבצי VHD מאפשרת למשתמש מספר רב של מערכות הפעלה על אותו התקן.
-AppLocker: אפליקציה שמשפרת את מערך האבטחה של מערכת ההפעלה בכך שמאפשרת רק לתוכנות מאושרות לרוץ על אותו התקן.
-DirectAccess: ללא התקנה מסובכת, וללא חיבור לרשת – VPN ניתן לגשת ישירות לרשת בצורה מאובטחת יותר מבעבר.
-BranchCache: מטמון מקומי לשמירת מידע לא מקוון, גישה מאובטחת למידע בשרתים מרוחקים כגון: סרטים, מסמכים ואתרים. כך שתמיד ניתן להישאר מחובר למידע חשוב מרוחק וכמובן ניתן לסנכרן בצורה אוטומטית בעת חיבור לרשת.
-מסך נגיעה: API חדש ליצירת אפליקציות מתקדמות ואנטואיטיביות לשימוש המשתמש, וכמובן הוזלה במחיר מערכת (ויתור על מקלדת ועכבר).
-חיישן חלונות ופלטפורמת מיקום: מודל דרייברים אחיד לכל הסוגים השונים של החיישנים במערכות הפעלה אלו. חיישני מיקום GPS , או חיישני רשתות אלחוטיות יוכלו לספק לאפליקציה את המיקום המדויק של ההתקן ולאפשר אספקת שירותים רצוים בהתאם לערכים אלה.
-מערכת הפעלה וירטואלית XP : איפשור הרצת אפליקציות מדור קודם בסביבת מבודדת. ניתן להריץ מערכת הפעלה מדור קודם ללא שום שינוי בסביבה המארחת  .(host) בסביבה זו לא מתקיים אי התאמה בין כלל הדרייברים של מערכת הפעלה מארחת ומערכת הפעלה XP.
שינוים נוספים של Windows  מול
7 Windows Vista
oשיפור מערך גרפי AERO
oסרגל צד להצגת אפליקציות חיצוניות
oקישוריות בין מחשבים (adhoc)   פשוטה ומהירה
oהתקנת גאדג’טים של SideShow מאתר האינטרנט של הגלריה המקוונת של Windows 7
oתמיכה יותר טובה למדיות נוספות
oשיפור מערך חיבוריות לרשתות אלחוטיות
oתמיכה במערכות ביומטריות
oשיפור תהליך החיפוש
oאינטרנט אקספלורר 8
oתמיכה מלאה במחשבי לוח
ב 20 ביולי 2010 ביקר בישראל PASCAL MARTIN מנכ”ל מיקרוסופט אמבדד, שיבח את השוק הישראלי וציין כי: “בישראל נפגשתי עם אנשים שחושבים קדימה” – אמר מרטין –” השוק הישראלי אמנם לא שוק גדול, אבל יש בו ריכוז של אנשים מצויינים העוסקים במחקר ובפיתוח, ריכוז ואיכות שכמותם שאין כמעט בשום מקום בעולם. בישראל קיימת התעניינות רבה בגרסה המיועדת למערכות הפעלה של חלונות 7, ורמת ההגירה לגירסא החדשה היא אף גבוהה מכפי שציפינו וזאת כתוצאה מהיכולות של הגרסא החדשה”.

הכתבה נכתבה על ידי דני מורים , מנהל פיתוח עיסקי, מיקרוסופט אמבדד, ארו ישראל

תגובות סגורות