לוחות FMC החדשות של 4DSP עובדות בצורה מיטבית עם הערכות החדשות של זיילינקס

חברת 4DSP הוציאה לשוק שמונה לוחות A/D ו-D/A (אנלוג לדיגיטל ודיגיטל לאנלוג) חדשים המבוססים על כרטיס ה-FMC הסטנדרטי (כרטיס מזנין FPGA), לצד גרסה חדשה של כרטיס המזנין המוביל של החברה, ה-FM680 PMC-XMC, המצויד ב-Virtex®-6 FPGA.
לוחות ה-FMC החדשים של 4DSP מבוססים על תקן התעשייה הפתוח החדש שפותח על-ידי איגוד חברות הפועלות דרך ארגוני ה-ANSI/VITA, בהתאם למוגדר במפרט ה-ANSI/VITA 57.1 2008. מודולי ה-FMC מתוכננים להתחבר לכרטיסי נושא תואמי FMC בגורמי צורה של CompactPCI, VPX או PCI Express®. זיילינקס העניקה ל-FMC תפקיד מרכזי באסטרטגיית ה-Targeted Design Platforms שלה ובערכות הפיתוח הקשורות אליה, Virtex-6 ו-Spartan-6 FPGA.

פייריק וולייה, מנהל טכנולוגיות ב-4DSP, אומר כי החברה מציעה כרטיסים אנלוגיים מהירים ביותר כבר שנים רבות. כעת, כשגם הכרטיסים של 4DSP וגם אלו של זיילינקס תומכים ב-FMC, יכולים הלוחות של 4DSP לעבוד בצורה הטובה ביותר עם הערכות החדשות של זיילינקס. “ביצועי הכרטיסים נעים בין 60Megasamples לשנייה ל-5Gsps”, אומר וולייה. “ה-FMC מאפשר לנו להציע את המוצרים שלנו לקהל צרכנים הרבה יותר גדול”. הכרטיסים מסדרת 4DSP FMC כוללים כמה תכונות ייחודיות, ביניהן האפשרות של המשתמש לבחור בדגימת נתונים על-ידי מקור שעון פנימי (שיכול להינעל לייחוס חיצוני) או לחלופין שימוש בשעון דגימה המסופק מבחוץ. אפשר לקבל גם כניסת טריגר לבקרת דגימה בהתאמה מיוחדת. חיבורי I/O נמצאים על הפנל הקדמי בהתאם ל-VITA 57.1. בנוסף ישנה אפשרות לשרשר כמה לוחות FMC לצורך סנכרון של מספר גבוה של ערוצים.
הכרטיסים מסדרת FMC של 4DSP מצוידים בספק כוח וניטור טמפרטורה ויש להם כמה צורות עבודה עם אפשרות לכיבוי פונקציות שאינן נמצאות בשימוש לצורך הפחתת החום וצריכת ההספק ברמת המערכת. וולייה אומר כי התכונות הללו מותאמות במיוחד ליישומי SDR (רדיו בהגדרת תוכנה) ויישומים דומים המצריכים הפעלה ממקור של סוללה או מקור דל הספק אחר. כרטיסי ה-FMC מותאמים היטב גם ליישומים נישאים מסוג manpack, כלי רכב קרקעיים, רכבים בלתי מאוישים ויישומי תעופה אחרים שבהם מקור ההספק המוגבל משפיע על טווח המשימה ועל זמן המשימה בתחנה. הלוחות זמינים גם עם ציפוי הגנה לפי תקן Mil-I-46058c לשימוש בסביבות עוינות.
המוצרים כוללים:
•FMC103 – לוח FMC-LPC בן ארבעה ערוצים ב-210Msps עם ממיר A/D של 12 ביט
•FMC104 – לוח FMC-LPC בן ארבע ערוצים ב-250Msps עם ADC של 14 ביט
•FMC107 – לוח FMC-LPC בן שמונה ערוצים ב- 65Msps עם ADC של 12 ביט
•FMC108 – לוח FMC-HPC בן שמונה ערוצים ב- 259Msps עם ADC של 14 ביט
•FMC110 – המספק שני ערוצים של 12-bit A/D ב-1Gsps ושני ערוצים של 16-bit A/D ב-1Gsps, מה שמאפשר דגימה בו-זמנית בקצב מרבי של 1Gsps
•FMC122 – לוח FMC-HPC עם ערוץ אחד ב-2.5Gsps ב-8 ביט שניתן להגדירו עם שני ערוצים של 1.25Gsps בלוח ממיר של 8 ביט
•FMC125  – לוח  FMC-HPC ADC בן ארבעה ערוצים, שלושה אופני עבודה ב-8 ביט המבצע דגימה ב-1.25, 2.5 או 5Gsps
•FMC126 – לוח FMC-HPC ADC בן ארבעה ערוצים, שלושה אופני עבודה ב-10 ביט המבצע דגימה ב-1.25, 2.5 או 5Gsps
בנוסף, הוציאה החברה לשוק את ה-FM680 – הגרסה החדשה של סדרת FM שלה הכוללת לוחות DSP רב-תכליתיים בעלי רמת ביצועים גבוהה. עם התוספת של ה-Virtex-6 FPGA יכול המודול תואם ה-VITA 42.3 הסטנדרטי בתעשייה של XMC ו-PMC לאפשר למשתמשים ליישם במערכות שלהם אלגוריתמים מורכבים מאי-פעם.

“הוא מתאים לשימוש במגוון רחב למדי של יישומים”, אומר וולייה. “כמו שהיה בעבר עם המוצרים מהדורות הקודמים, גם עכשיו יכולים הלקוחות להשתמש בכרטיס החדש עבור רדיו בהגדרת תוכנה, עיבוד בזמן אמת, ויישומי מכ”ם וסונאר, כמו גם בדחיסה ועיבוד וידאו”. הלקוחות יכולים להגדיר את ה-FM680 ממגוון אפשרויות זיכרון כדוגמת  QDRII SRAM, DDR2 SDRAM ו-DDR3 SDRAM. בנוסף ניתנת ללקוחות האפשרות לאכלס את אתרי השמת ה-BLAST בהגדרת משתמש הייחודיים של הכרטיס בכונני הבזק מסוג solid-state,
ב- JPEG2000 codecs ואפילו בהתקני לוגיקה או בתכנוני לוגיקה מיוחדים.

תגובות סגורות