05/10/10 הכי קרוב למציאות: חברת סקניה בונה מודלים תלת ממדים עבור פיתוח משאיות ואוטובוסים באמצעות הפתרונות של דאסו סיסטמס

דאסו סיסטמס, המובילה העולמית בפתרונות 3D (תלת-ממד) ו- PLM (ניהול מחזור חיי מוצר), הודיעה כי סקניה (Scania), יצרנית משאיות ואוטובוסים מהמובילות בעולם, ביצעה אינטגרציה של תכנון ו פיתוח וייצור  מוצרים, תוך  שימוש בפתרונות PLM של דאסו סיסטמס.

סקניה, המעסיקה 32,000 עובדים, היא חברה גלובלית הפועלת בכ-100 ארצות בעולם. כ-2,400 מאנשי החברה עובדים במחקר ופיתוח, מרביתם בשבדיה, קרוב ליחידות הייצור.

סקניה יוצרת מודלים תלת-ממדיים בגודל מלא עם תוכנות CATIA ו-ENOVIA של דאסו סיסטמס, הכוללים את האספקטים השונים בתכנון חיי מוצר חיי, החל מהערכת התכנון, דרך ייצור וירטואלי, עד להפקת חומרי שיווק.

סקניה בדקה מספר מערכות תיב”מ (CAD) במטרה להפחית משמעותית זמן ועלויות מה שיאפשר  פיתוח ושיפור אופטימליים למוצריה. אחרי בחינת מספר מערכות CAD שונות, החליטה סקניה כי CATIA היא המערכת הטובה  ביותר.

“נוכחנו לדעת  כי CATIA הנה כלי העריכה הטוב ביותר עבורנו. אחת הסיבות המרכזיות הייתה ניסיוננו הקודם עם דאסו סיסטמס כספק”, אמר אנדרס לינדברג, מנהל טכנולוגי ומו”פ (מחקר ופיתוח) בסקניה.

היום, כ-650 עובדים משתמשים ב-CATIA ו-ENOVIA בסקניה בעיקרי במו”פ ובייצור, אך גם בתחומים אחרים כמו פעילות שיווק. סביבת ה-3D מהווה עתה חלק משולב באופן טבעי בעבודתם היום-יומית של המתכננים.

“ההבדל הגדול עבור המשתמש היום, הוא שיש לנו פלטפורמה בה אנו יכולים לבנות בתלת ממד מלכתחילה, ולבצע שימוש חוצה-פונקציות בדרך חדשה לגמרי. יש לנו גם אפשרויות אחרות עבור תכנון פרמטרי, כלי אופטימיזציה וקינמטיקה בהשוואה לפתרון הקודם שלנו”, אמר לינדברג.

החלטות תכנון ניתנות להתאמה מהירה לפתרון הנכון עם CATIA. לדוגמה, בחירה מוטעית של קו הרכבה במערכות הידראוליקה, קירור, דלק ובלמים, יכולה להימנע דרך חוקים במערכת. כל המידע נאסף וניתן לשימוש חוזר בפרויקטי פתוח עתידיים.

שיתוף הפעולה של סקניה עם שרשרת האספקה שלה הפך גם הוא לפשוט עם פתרונות דאסו סיסטמס. סקניה פיתחה פתרון חילופי נתונים הבנוי על ENOVIA, שמאפשר למשתמשים לאחזר, להמיר, לשתף ולייבא נתונים עם ספקים – לא רק שרטוטים, כי אם גם מודלים 3D מלאים בסטנדרטים שונים של פורמט.

תגובות סגורות