מהפכה בעתיד הטכנולוגיה הסלולרית – light Radio

אלקטל-לוסנט הכריזה על מהפכה טכנולוגית “הרדיו הקל”, פריצת דרך בתחום התשתיות הסלולריות והפס הרחב המפשטת באופן משמעותי את הרשתות הסלולריות. הפיתרון נחשף באירוע השקה בלונדון ביחד עם שותפות החברה, פריסקייל ו-HP.
מערכת הרדיו הקל החדשה פותחה על ידי מעבדות בל, מחלקת המחקר והפיתוח הייחודית של אלקטל-לוסנט. המערכת תפחית באופן דרמטי את עלויות התפעול, המורכבות הטכנית וצריכת החשמל. יעדים אלה יושגו על ידי צמצום ופישוט של תחנות בסיס והתרנים הסלולאריים הגדולים, שלרוב עולים הרבה, צורכים הרבה חשמל וקשה לתפעל אותם.
הרדיו הקל מייצג סוג חדש של ארכיטקטורה שבה הרכיבים השונים של תחנת הבסיס, שבדרך כלל ממוקמת במרכז כל אתר סלולארי, מופרדים למספר רכיבים הפרוסים ברשת באופן הדומה למחשוב ענן. בנוסף, האנטנות הסלולאריות השונות משולבות ומוקטנות ליחידה אחת קטנה וחזקה שפותחה על ידי מעבדות בל, הפועלת על מספר תדרים ומגוון סטנדרטים (2G, 3G, LTE) שניתן להתקינה על תרנים, על חזית של בניינים ובכל מקום אחר שיש בו חשמל וחיבור פס רחב.
האלמנטים הראשוניים של סדרת מוצרי הרדיו הקל של אלקטל-לוסנט יהיו מוכנים לבדיקות אצל הלקוחות במחצית הראשונה של 2011. הסדרה מציעה את היתרונות הבאים:
הגנה על הסביבה:
על ידי צמצום צריכת החשמל של הרשתות הסלולאריות בהיקף משוער של מעל ל-50% לכל יחידת רדיו-קל של מעבדות בל, המושג על ידי פריסת אנטנות קטנות ורב תכליתיות בכל מקום לעומת התרנים הסלולאריים העמוסים אנטנות גדולות וצפופות הנמצאים בשימוש היום (לצורך המחשה, תחנות בסיס ברחבי העולם צורכות כ-350 מגה וואט של חשמל בשנה, וכתוצאה מכך פולטות 175,000,000 מטר רבוע של פחמן דו חמצני).
צמצום החלוקה הדיגיטלית (Digital Divide):
על ידי צמצום האתר הסלולרי לאנטנה קטנה בלבד ומינוף טכנולוגיות עתידיות בתחום הובלת ודחיסת גלי מיקרו, הטכנולוגיה החדשה תאפשר כיסוי סלולארי רחב גם במקומות שכיום לא נהנים מכיסוי כזה.
חיסכון כספי גדול למפעילות:
בזכות קיבולת כפולה בהשוואה לטכנולוגית דור שלישי, פיתרון חדשני זה יביא לחיסכון של עד 50% בהוצאות המפעילות הסלולאריות (שווה ערך לחיסכון עולמי של מיליארדי יורו בהתייחס להוצאות הגלובאליות של המפעילים הסלולאריים ב-2010).
שיפור איכות ללקוחות קצה:
על ידי הכפלת קיבולת רשת המקרו והפחתת עלות הייצור לביט, נוצרת האפשרות למפעילים הסלולאריים להציע שירותים חדשים ומחירים אטרקטיביים ליצירת רשת סלולרית דינאמית וגמישה יותר הזמינה ליותר משתמשים.
בן ורוואיין, מנכ”ל אלקטל-לוסנט, אמר: “הרדיו הקל הוא הפיתרון החכם לסדרה של בעיות קשות למפעילים הסלולאריים: עלויות חשמל גבוהות, העלייה החדה בצריכת נתונים ברשתות הסלולאריות וכיסוי אזורים מרוחקים.”
“הגיע היום שבו המפעילים הסלולאריים צריכים לתכנן את המשך צעדיהם במושגים של טכנולוגיה ושל המודלים העסקיים שלהם,” אמר פיל מרשל מחברת המחקר טולגה (Tolaga). “כדי לשרוד ולשגשג, ספקי השירות צריכים לשכלל את תכנון הרשתות שלהם, לאמץ את האתרים הסלולריים הקטנים בארכיטקטורת All-IP, ולהחליף את הרשתות המסורתיות ברשתות בסגנון מחשוב ענן שבאמת מסוגלות להתמודד עם הגידול העצום בצריכת הנתונים הצפויה בעתיד.”
מחקרים של אלקטל-לוסנט מראים שסך גודל שוק הרדיו המולטי-טכנולוגי, אליו הרדיו הקל מכוון, יגיע לסכום של מעל ל-12 מיליארד יורו בשנת 2014, מעל ל-55% משוק ה-RAN האלחוטי. גודל השוק יגיע ליותר מ-100 מיליארד יורו בין השנים 2011-2018.
הרדיו הקל של אלקטל-לוסנט משלב מספר פריצות דרך טכנולוגיות של מחלקת המחקר מעבדות בל וחברות הבת השונות של אלקטל-לוסנט.

תגובות סגורות