חדשות היום

WaveRunner 6 Zi – הפלטפורמה החדשה שנחשפה ע”י LeCroy

אריק ויינשטיין

חברת LeCroy הכריזה בתחילת החודש (אפשר להגיד די בהפתעה ללא רמזים מוקדמים) על סדרת האוסצילוסקופים החדשה לתחום הביניים שמבוססת על פלטפורמת – WaveRunner 6 Zi. בין התכונות החדשות שהוצגו הם ממשק משתמש גרפי מתקדם, מסך מתכוונן, יכולות מתקדמות ללכידת אירועים (trigger) וקצבי דגימה עד ל- 20 Giga.
חברת LeCroy היא בין הוותיקות בתחום האוסצילוסקופים והיתה הראשונה שהשיקה אוסצילסקופ דגיטאלי מלא בשנת 1985 והיו גם הראשונים להציג אוסילוסקופ עם רוחב פס אנלוגי מלא של 1.5 GHz וקצב דגימה של 10 Giga כבר בשנת 1992.
איל סרוסי – מנהל מכירות בחברת להט המייצגת את LeCroy בישראל הציג לניו-טק את הפלטפורמה החדשה שעליה מבוססת סדרת ה- .WaveRunner 6 Zi
“ LeCroy שילבה בסדרה החדשה שמיועדת לתחום הביניים בתדרים 400 מגה עד 4 גיגה טכנולוגיות שבדרך כלל נמצאות באוסצילסקופים היקרים יותר בקצה הגבוה של תדרים. אנו יודעים שהדרישה הגדולה בשוק היא לציוד בתחום הביניים ולכן אנו רואים חשיבות רבה לסדרה החדשה שמשלבת טכנולוגיות חדשניות תוך כדי מחיר תחרותי”
גם לתחום זה הגיעו טכנלוגיות מעולם הטלפונים החכמים ובין החידושים נמצא מסך בגודל 12.1 אינץ התומך ברזולוציה גבוהה (WXGA) שניתן לסובבו ב- 90 מעלות תוך כדי סבוב אוטמטי של התמונה על המסך. תכונה זו שימושית לצפייה בסיגנלים עם משך הקלטה ארוך מצד אחד וסיבוב המסך מאפשר להתמקד בסיגנלים דיגיטאליים, דיאגרמות עין ותמונה ספקטרלית מצד שני. כל השליטה במכשיר נעשית דרך ידית דמויית- גו’יסטיק שמאפשר ניווט בין התפריטים השונים.
בסדרה זו שילבה LeCroy את טכנולוגיית ה- X-Stream II הייחודית שמאפשרת עיבוד ספרתי מהיר של אותות ארוכים הנדגמים ברצף. בטכנולוגיה זו מחלקים את האות הנדגם לחבילות באורך משתנה שמותאם לאורך זיכרון המטמון (cache) ובכך החבילה מעובדת במלואה בזכרון מטמון ללא הצורך בדפדוף בין זיכרון המטמון לזיכרון החיצוני של המעבד. נוסיף לזה שימוש במעבדים מרובי ליבות ושימוש מסיבי בספריות וכלים לעיבוד מקבילי (כמו OpenMP), אנשי LeCroy מתגאים שה- WaveRunner מהיר מכל מתחרהו בקטגוריה.
פלטפורמת ה- WaveRunner 6 Zi מציעה קצב דגימה עד ל 20 גיגה לערוץ ועומק זיכרון עד ל- 64 מגה בייט. ע”פ LeCroy, במוצרים עתידיים מבוססי הפלטפורמה ישולבו דוגמים של 12 ביט – כך שהתחום הדינמי יעלה למעל 60 [db] .
החברה בחרה גם להוסיף טכנולוגיה שבדרך כלל נמצאת בקצה הנמוך של האוסצילסקופים והיא היכולת לראות היסטוריה של הסיגנל (History Mode) או ללכת אחורה בזמן כדי לראות אירועים בעייתים. עם עומק זיכרון של 64 מגה – אין ספק שזהו כלי חזק לזיהוי אנומליות בסיגנלים הנדגמים.
גם בתחום היכולת ללכוד אירועים (triggers) מכריזה LeCroy על יכולות חדשות בסידרה כמו היכולת לשלב בין trigger בתוכנה ובחומרה וטכנולוגיית ה- ™TriggerScan שמאפשרת להגדיר סדרה של אירועים ללכידה תוך שימוש בחומרה – דבר המאפשר ללכוד אירועים מהירים ביותר המתרחשים בקצב נמוך (יישומי לבדיקות ארוכות). הפלטפורמה מגיעה עם יכולות דגימה מובנות לפרוטוקולים טוריים מהירים כמו ה- 1153, I2C, PCIe Gen-1 ועוד.
הפלטפורמה פתוחה ליישומי צד שלישי כך שניתן להוסיף פונקציונאליות מתמטית לעיבוד האות עם תוכנות כמו MATLAB, Visual Basic ו- Excel .

תגובות סגורות