07/06/11 ARM: מפרט AMBA 4 החדש משפר את העקביות של SOCs מרובות ליבות והטרוגניות

שיפור עקביות המטמון עבור התקשורת בתוך SoCs (מערכות על-גבי שבב) מרובות ליבות ומורכבות מביא למקסום הביצועים ושיפור נצילות ההספק בדור הבא של היישומים

ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, הכריזה על מפרט הפרוטוקול והממשק החדש של AMBA® 4 הכולל את ה-ACE™ (הרחבות לכידות AXI ל-AMBA 4). עקביות מטמון היא תכונה חיונית ביישומי מחשוב מרובי ליבות. היא מאפשרת לשמור על עקביות של הנתונים המאוחסנים במטמונים מקומיים בעלי מקור משותף. מפרט ה-AMBA 4 ACE מאפשר להשיג עקביות מטמון ברמת המערכת בכל אשכולות המעבדים מרובי הליבות, כדוגמת המעבדים מסוג     ARM® Cortex™-A15 MPCore™  ומעבדי הגרפיקה ARM® Mali™-T604. עקביות כזו מבטיחה ביצועים מיטביים ונצילות הספק טובה של תכנוני SoC הטרוגניים מורכבים, ומטרתה להתמודד עם הדור הבא של המחשוב ביישומים ניידים, יישומי רשת ומשחקים.

ביצועי המחשוב בהתקנים מבוססי מסך עלו בשיעור של יותר מפי 700 מאז אמצע שנות התשעים של המאה שעברה. טכנולוגיות חדשות, כדוגמת העיבוד מרובה הליבות ההטרוגני ברמת ביצועים גבוהה, צצו והתפתחו כדי לסייע ולתמוך בעלייה הזו בביצועים. הטכנולוגיות החדשות הגדילו גם את הדרישות מה-SystemIP, במיוחד ברמה של תת-מערכות הזיכרון, חומרה ותוכנה. חלק מהאתגרים הקשורים למגבלות של השהיות, רוחב פס, הספק וביצועים עדיין מחפשים פתרונות וזו הסיבה שעקביות חומרה אפקטיבית נהיית יותר ויותר קריטית לצמצום תנועת הזיכרון מחוץ לשבב ולתחזוקת מטמון תוכנה, מה שיכול לחסוך מחזורי מעבד.

AMBA הוא הסטנדרט דה-פקטו בתקנון של מתודולוגיית הקישורים הפנימיים על השבב והוא נתמך על-ידי הרוב הגדול בתעשיית האלקטרוניקה הדיגיטלית. מאחורי המפרט החדש עומדת קבוצה נרחבת של יצרניות מובילות של מוליכים למחצה, חברות EDA ואימות, ביניהן Arteris, קיידנס, ג’אספר, מארוול, מנטור, סוניקס, ST  אריקסון, סינופסיס וזיילינקס.

“מארוול היא תורמת פעילה להגדרת הסטנדרטים לעקביות חומרה במפרט ה-AMBA 4”, אומר הונג’י צ’ן, סמנכ”ל הנדסה בחטיבת תכנון שבבים במארוול סמיקונדקטור. “יתרון מרכזי של ה-AMBA 4 ACE הוא קיומה של מערכת אקולוגית מקיפה התומכת בתהליך הפיתוח, עם פרוטוקול סטנדרטי שהופך את תכנון החומרה העתידית לפשוט יותר. פרוטוקול זה מאפשר ניהול שקוף של עקביות מטמון המסיר את העול הכבד הזה מכתפיהם של מהנדסי התוכנה”.

“ST אריקסון היא אחת התומכות הותיקות בצורך בסיוע חומרה להשגת עקביות בעידן שבו המערכות נהיות יותר ויותר מורכבות”, אומר ג’ים ניקולס, סגן נשיא ומנכ”ל חטיבת תת-מערכות עיבוד וניהול מחזור חיי מוצר ב-ST אריקסון. “כאחת מבעלות הרישיון הראשונות של ה- ARM CoreLink™ CCI-400 Cache Coherent Interconnect מארוול מקדמת בברכה את הצגתו של מפרט ה-AMBA 4 ACE שיאפשר לפלטפורמות האלחוטיות עתירות הביצועים והחסכוניות באנרגיה שלנו לנצל את מלוא הפוטנציאל של עיבוד הטרוגני מרובה ליבות”.

“Xilinx תומכת נלהבת בהגדרת סטנדרטים ובפיתוח של משאבי חומרה עבור קהילת התוכנה”, אומר לורנס גטמן, סמנכ”ל חטיבת פלטפורמות עיבוד בזיילינקס. “ה-AMBA 4 ACE מחזק את היכולת של המערכת האקולוגית ליצור פתרונות זיכרון עקביים על השבב שעוזרים למטב עוד יותר את ביצועיהן של מערכות המושתתות על השילוב של מעבדי ARM עם עיבוד מבוסס לוגיקה מתכנתת”.

“מתכננים של SoCs מרובות ליבות, משובצות, הטרוגניות ומורכבות דורשים היום מפרטים, כלי תכנון ואימות ו-IP מערכות המבטיחים יציבות ואמינות. זה מבטיח שההתקנים שלהם יצמצמו את טרנזאקציות הזיכרון מחוץ לשבב ובמקביל ימקסמו את הביצועים ואת נצילות ההספק”, מסביר מייקל דימלואו, מנהל שיווק בחטיבת המעבדים של ARM. “ה-AMBA 4 ACE הוא רכיב מרכזי שיאפשר פיתוח ופריסה מוצלחים של תת-מערכות של מעבדי Mali GPU ו-Cortex-A עתידיים בכך שיבטיח שילוב מטבי של ביצועים ושל חיסכון באנרגיה”.

תגובות סגורות