12/06/11 טקסס אינסטרומנטס מכריזה על חיישן הטמפרטורה הראשון בתעשייה בשבב יחיד לאינפרה–אדום במערכת MEMS

חדשנותה של טקסס אינסטרומנטס בתחום מערכות MEMS מביאה את מדידת הטמפרטורה בתחום האינפרה–אדום אל מערכות הצריכה האלקטרוניות הניידות  

טקסס אינסטרומנטס הכריזה על חיישן טמפרטורה פסיבי לאינפרה–אדום (IR) במערכת MEMS בשבב יחיד המאפשר מדידת טמפרטורה ללא מגע, במכשירי צריכה אלקטרוניים ניידים. חיישן הטמפרטורה הספרתי TMP006 מספק ליצרנים של התקנים ניידים, כדוגמת טלפונים חכמים, מחשבי לוח (tablet) ומחשבים ניידים את היכולת למדוד בדייקנות את טמפרטורת המארז של ההתקן, באמצעות טכנולוגיית אינפרה–אדום. התקדמות תהליכית זו, לעומת הגישה של ביצוע קירוב של טמפרטורת המארז בהתבסס על טמפרטורת המערכת, תאפשר למתכנני מערכות לבצע אופטימיזציה של הביצועים תוך כדי אספקת חוויית משתמש נוחה יותר בהרבה. TMP006 יכול גם לשמש למדידת טמפרטורה מחוץ להתקן, כאשר במקביל הוא מאפשר יצירה של תכונות חדשות ויישומי משתמש חדשים. לקבלת מידע נוסף או להגשת הזמנה, בקר בכתובת www.ti.com/tmp006–preu.

TMP006 הוא הרכיב עם האינטגרציה הגבוהה ביותר מסוגו. הוא משלב חיישן מערכי צמדים (thermopile) על השבב, יחידת שיפור אותות, ממיר אנלוגי לספרתי (ADC) ל–16 סיביות, חיישן טמפרטורה מקומי ומקורות מתחי ייחוס בשבב יחיד בגודל 1.6 מ”מ x 1.6 מ”מ. הוא מספק פתרון ספרתי שלם למדידת טמפרטורה ללא מגע בשילוב כל המעגלים האנלוגיים התומכים, ולכן הוא קטן ב–95 אחוזים מכל חיישן מערכי צמדים אחר.

הרכיב משתמש בזרם שקט של 240 מיקרו–אמפר ובזרם של 1 מיקרו–אמפר בלבד במצב השתקה – 90 אחוזים פחות מפתרונות מתחרים. הוא תומך בטווח טמפרטורות של –40 עד +125 מעלות צלזיוס עם דיוק אופייני של +/–0.5 מעלה בחיישן המקומי ועם דיוק אופייני של +/–1 מעלה בחיישן האינפרה–אדום הפסיבי. ברכיב כלול ממשק ספרתי I2C/SMBus.

תגובות סגורות