28/07/11 אלוט מפרסמת את דו”ח תעבורת הרשת MobileTrends הסוקר את דפוסי הגלישה הסלולארית של כרבע מיליארד מנויי סלולר ברחבי העולם:

זינוק של 77% בניצול רוחב הפס הסלולארי במחצית הראשונה של 2011

51% מהמפעילים הסלולאריים הפסיקו להציע ללקוחותיהן חבילות גלישה ללא הגבלה ומציעות תחתן חבילות גלישה מבוססות אפליקציות

אלוט תקשורת בע”מ (נאסד”ק: ALLT, ת”א: אלטת), ספקית מובילה של פתרונות אופטימיזציה ופתרונות מניבי הכנסות עבור מפעילי תקשורת קווית וסלולארית בעולם, פרסמה היום את דו”ח תעבורת הרשת MobileTrends, הסוקר דפוסי גלישה סלולארית במחצית הראשונה של שנת 2011 בהתבסס על מידע שנאסף מרשתות סלולאריות של לקוחות אלוט ברחבי העולם. על פי הדו”ח, במהלך המחצית הראשונה של 2011 נמשכה הצמיחה העקבית בגלישה סלולארית, תוך גידול של 77%בניצול רוחב הפס הסלולארי.

מדו”ח ה-MobileTrends של אלוט עולה כי יישומי וידאו נותרו צרכן רוחב הפס הגדול ביותר, עם גידול משמעותי של 93% במהלך המחצית הראשונה של 2011. למרות השפעתם המינורית על הצריכה הכוללת של רוחב פס, רשמו יישומי VoIP ומסרים מיידיים את הצמיחה הגבוהה ביותר במחצית הראשונה של 2011 עם זינוק של 101% בשימוש בהם. מגמה זו תואמת את הירידה בהכנסות שחווים המפעילים הסלולאריים לאחרונה משימוש בשירותי SMS ו-MMS.

דו”ח ה-MobileTrends למחצית הראשונה של 2011 בוחן לראשונה מגמות חיוב בקרב מפעילים סלולאריים. מדו”ח עולה, כי מספר הולך וגדל של מפעילים סלולאריים מציעים ללקוחותיהם חבילות גלישה מבוססות אפליקציות, ומרביתם הפסיקו להציע חבילות גלישה ללא הגבלה.  

דו”ח ה-MobileTrends – ממצאים עיקריים:

  • YouTube נותר אתר האינטרנט הסלולארי הפופולארי עם נתח של 22% מכלל השימוש ברוחב הפס הסלולארי ו-52% מכלל אתרי הוידאו סטרימינג.
  • חנות היישומים App Store של אפל הובילה את תחום האפליקציות כשריכזה 84% מנפח הורדות היישומים הסלולאריים לעומת 13% ב- Android Market של גוגל.
  • סקייפ המשיך להיות מוביל שוק ה-VoIP הבלתי מעורער עם צריכה של 82% מרוחב הפס של יישומי VoIP סלולארי. זאת, למרות ירידה קלה בנתח השוק של סקייפ בשל כניסה של יישומי VoIP חדשים דוגמת Viber.
  • הגלישה הסלולארית לפייסבוק צמחה ב-166% ואילו הגלישה לטוויטר צמחה ב-297%.
  • ·         32% מחברות הסלולאר שנסקרו אימצו מודלי חיוב מבוססי יישומים.

“יישומים חיצוניים העושים שימוש ברשת האינטרנט (OTT), ממשיכים להעביר את הכוח מחברות הסלולאר אל ספקיות התוכן והיישומים”, אמר רמי הדר, נשיא ומנכ”ל אלוט תקשורת. “הדבר מציב אתגר מהותי בפני חברות הסלולאר והן כבר החלו לתת לו מענה באמצעות גיוון תכניות החיוב ללקוחות, ומעבר מחבילות גלישה ללא הגבלה למודלי חיוב מבוססי יישומים”. 

דו”ח ה-MobileTrends של אלוט מבוסס על מידע שנאסף מה-1 בינואר עד ה-30 ביוני 2011 ממפעילים סלולאריים מובילים ברחבי העולם המשרתים כרבע מיליארד מנויים בסך הכל. למעט המידע הנוגע למגמות חיוב בקרב מפעילים סלולאריים, המידע נאסף באמצעות  ה-NetXplorer – מערכת הניהול והדיווח המרכזית של אלוט. משך תקופת הדו”ח מאפשרת זיהוי מדויק יותר של מגמות ודפוסי שימוש ומקטינה את השפעתם של אירועים חד-פעמיים ברשתות הנבדקות. המידע על מגמות החיוב בשוק הסלולאר מתבסס על סקר של מידע הזמין לכל  באתרי האינטרנט של יותר מ-50 חברות סלולאר ברחבי העולם.

תגובות סגורות