חדשות היום

ATMEL מכוונת גבוה במשפחה חדשה של מעבדים ומסכי מגע

מאת: אריק וינשטיין

חברת Atmel, מהחברות המובילות  בתחום מעבדים למערכות משובצות ובטכנולוגיית מסכי מגע הודיעה לאחרונה על תוצאות הרבעון השני של 2011  שממשיך את מגמת העלייה בהכנסות. מה  שמייחד חברה זו הוא  לאו דווקא הגידול בהכנסות כמו שינוי הכיוון שבו החלה ב-2006 תוך התמקדות והגדלת הפעילות בתחום המיקרו-בקרים  ומעבדים למערכות משובצות, דבר שהביא לגידול בהכנסות בתחום זה  מ- 24% מסך כל הכנסות החברה  בשנת 2006 עד ל-64% ברבעון הראשון של 2011.
החברה מספקת היום פתרונות למערכות משובצות מחשב החל ממיקרו-בקרים בארכיטקטורת 8 ביט, מעבדי  32 ביט, וטכנולוגיות למסכי מגע קיבוליים.
מרקוס ווימר (Markus Wimmer) – מנהל מכירות אזורי של Atmel במזרח אירופה והמזה”ת, סקר בפני ניו-טק את קווי המוצרים ותחומי הפעילות העיקריים של החברה “בעקבות שינוי הכיוון בשנת 2006 תוך החלפת ההנהלה הבכירה – החברה החליטה להמשיך ב-2 קווי מוצרים בתחום המיקרו-בקרים: הראשון הוא משפחת ה- AVR שהחלה במעבדי 8 ביט מבוססי ארכיטקטורה ייחודית וכיום המשפחה תומכת גם בארכיטקטורת 32 ביט. קו המיקרו-מעבדים השני מבוסס על ארכיטקטורות של ARM   החל מ- ARM7  ועד למשפחת Cortex העדכנית”.
השינוי וההתמקדות בתחום המיקרו-הבקרים הוא לא השינוי  היחידי שהוחלט עליו ב- Atmel. בשנת 2008 רכשה החברה את חברת Quantum הבריטית שפיתחה טכנולוגיה  ו- IP לחיישני מגע קבליים בעיקר ליישומי מממשק משתמש (User Interface). רכישה זו הזניקה את Atmel להיות בין המובילות בתחום טכנולוגיית המגע בכלל ומסכי מגע בפרט. בחברה גאים לציין שבקרי מסכי המגע של  Atmel  נמצאים ב-8 מתוך 10 הטלפונים החכמים המובילים בשוק  כמו למשל של מוטורולה, סמסונג  ו-  HTC. רק לאחרונה הכריזה סמסונג כי תשלב בדור החדש של  מכשירי המגע מסוג  Galaxy S-2 את הבקר mXT224 של Atmel שינהל את האינטראקציה עם המשתמש.
“סדרת הבקרי מסך ממשפחת  ה- maxTouch  המכילה טכנולוגיה   מוגנת  פטנטים מאפשרת זמני תגובה מהירים לפעולות המשתמש גם במסכים מורכבים, בנוסף בקרים אלו כוללים מעבדים פנימיים ממשפחת ה- AVR כך שהם מספקים יחס ביצועיםהספק מצוין.  אחד היתרונות הגדולים בטכנולוגית המגע של Atmel הוא היכולת לשלב אותה גם במיקרו-מעבדים של ה-8 ביט של Atmel שלאו דווקא מכילים LCD Controllers    וזאת בעזרת שימוש בספריית QTouch. הספרייה מאפשרת ללקוחותינו לשלב במוצרים שלהם ממשק מבוסס מגע כמו כפתורי מגע קבליים , Sliders ו- Wheel ותומכת  משפחות ה- AT91SAM  וה- AVR. ממשק מבוסס מגע שהיה נפוץ ביותר בתחום המוצרים לצרכן כמו טלפונים חכמים ונגנים חודר היום גם לתחומים נוספים כמו בקרה תעשייתית, תעשיית הרכב שם השימוש במעבדי 8 או 16 ביט יותר נפוץ  והשימוש ב- QTouch   מאפשר לתכנן מוצרים עם זיכרון קטן יותר, דוגמה לכך היא חברת BMW  שאימצה טכנולוגיה זו לשימוש ברכביה”

משפחת  ה- AVR  כוללת מיקרו-בקרים ברוחב 8, 16 ו-32 ביט ומבוססת על ארכיטקטורה ייחודית ל- Atmel שפותחה כחלק מעבודת דוקטוראט והיא אופטימאלית לתמיכה בשפות תיכנות  כמו C.  המשפחה כוללת כמה תתי משפחות:
AVR – UC3  ברוחב 32 ביט שמספק יחס ביצועים – הספק גבוה במיוחד כולל תמיכה ב- DSP  ויחידת עיבוד מתמטית בנקודה צפה (FPU).
tinyAVR: מעבדי 8 ביט למוצרים שדורשים הספק נמוך במיוחד כמו גם גודל פיזי קטן וכוללים ממירי A/D משווים אנלוגיים ותמיכה בסיגנלי PWM.
megaAVR: מעבדי 8 ביט אך ליישומים שדורשים זיכרון גדול יותר – עד  64K זיכרון הבזק ובקר LCD  ותמיכה של עד 16 ערוצים ב- QTouch.
AVR XMEGA: התומכת בארכיטקטורת 8 ו- 16 ביט, ביצועי זמן-אמת גבוהים ומשלבת USB, ממירי A/D ומתח הפעלה נמוך של 1.6 וולט.
המשפחה השנייה של מיקרו-בקרים מבוססת על מעבדי ARM. הדור הראשון שהחל את דרכו בשנת 2000 כלל מעבדים מבוססי ARM7    ובחברה גאים לציין שעד היום ממשיכים הלקוחות לייצר מוצרים המבוססים על משפחה זו. משפחה זו כוללת כיום מעבדים רבים החל מה – SAM7, המשך ל-  SAM3   שמבוססת על ארכיטקטורת ה- ARM Cortex M3 ועד ל סדרת המעבדים מסדרת AT91SAM9 שמיועדים ליישומים  מורכבים יותר כמו  ציוד רפואי.
לאחרונה השיקה החברה חמישה מעבדים חדשים כחלק ממשפחת ה- SAM9  שמבוססת על ליבת ה- ARM926EJ-S ומאופיינים ביכולות קישוריות נרחבות ובקר LCD  מתקדם. ב- Atmel מציינים שמעבדים אלו מתאימים במיוחד ליישומים כמו ציוד רפואי, בקרה תעשייתית, בקרת אקלים ואוורור (HVAC) נקודות מכירה (PoS) מדפסות ועוד. חמשת המעבדים החדשים הכוללים את: SAM9G15, SAM9G25, SAM9G35, SAM9X25 ו- SAM9X35  תומכים בקישוריות USB  ( עד 3 חיבורים כולל Host)  ו- Device,
CAN, Ethernet, SDIO/SDcard/MMC,   I2C, SPI וכן  מודם בתוכנה. התקני התצוגה כוללים בקר LCD התומך ב-4 שכבות תצוגה והאצת 2D  ( בין היתר מאפשר  תמונה-בתוך-תמונה וסיבוב תמונה), מצלמה וממשק למסך מגע. ממשקי הזיכרון כוללים: SDRAM, NOR Flash, MLC NAND Flash, DDR2 ו- LPDDR. המעבדים פועלים התדר 400  ומתאפיינים בצריכת הספק נמוכה של 300 מיקרו-וואט ל- MHz.

תגובות סגורות