חדשות היום

המערכת בגודל כף יד KneeAlign® 2 של OrthAlign

משתמשת בטכנולוגיה לחישת תנועה שנמצאת במערכת MEMS של  – ®iSenor – לביצוע מדידות אינרטיות למען קבלת דיוק כירורגי

ANALOG DEVICES

המערכת החדשה KneeAlign® 2 של חברת OrthAlign משתמשת בחיישן התנועה של חברת Analog Devices לקבלת דיוק טוב יותר בניתוחים אורתופדיים של החלפת מפרקי ברכיים.
החידושים האחרונים בביצוע ניתוחים בעזרת מחשב פורצים את גבולותיה של הרפואה המודרנית בכמה חזיתות חדשות ומרגשות. שעה שהמכשור הרפואי הקונבנציונלי ממשיך ומפנה את מקומו למערכות מבוססות מסופי מחשב ומצלמות, המנתחים מתפנים לבצע במטופלים ניתוחים עם דיוק יוצא דופן.
חברת Analog Devices גאה להודיע שטכנולוגית חישת התנועה האינרטית שבמערכות ®iMEMS (מערכות אלקטרו-מכניות זעירות) לביצועים גבוהים שמתוצרתה, נבחרה לשמש במערכת ניווט ניידת חדשה עבור פרוצדורות רפואיות לצורך הנחיית הכוונון של מפרק הירך במהלך ניתוח החלפת מפרק ירך.
אנשי צוות התכנון של OrthAlign לקחו את מגמות החדשנות האלו צעד נוסף קדימה, בהציגם את מערכת הניווט KneeAlign 2, שגודלה כגודל כף יד, המשמשת בפרוצדורות רפואיות ומספקת כוונון מדויק של עצם השוק ועצם הירך בעת ביצוע ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך. המערכת הקומפקטית KneeAlign 2 משלבת את דיוק הכוונון של התקן ציוד רפואי גדול ורחב המשמש בפרוצדורות ניתוח ונעזר במחשב, עם הפשטות של המכשור הקונבנציונלי. היחידה 2 KneeAlign עם מכשור החיתוך המשויך לה, מתאימים לכל מערכות ההשתלה המשמשות בפרוצדורות החלפת מפרק ירך ומפרק ברך (TKA), שהן פרוצדורות רפואיות שבהן חלקים של הברך מוחלפים בחלקים מלאכותיים.
במקום להשתמש במכשיר ניווט מבוסס מצלמה, שהוא מייקר את עלותה של מערכת הניווט בזמן ניתוח ומרחיב את גודלה, צוות התכנון של OrthAlign מתבסס על היחידה IMU (יחידת מדידה אינרטית) – ®iSensor – של חברת Analog Devices, כדי לאפשר למנתח האורטופד לקבוע תוך שניות את מרכז הציר של עצם הירך של המטופל ולחשב את הזוויות המדויקות שבהן עליו לחתוך את העצם בעת ביצוע פרוצדורה של החלפת מפרק ברך. מאחר שהברך של המטופל צריכה לעמוד במרחב תנועה מלא, המנתח מסתמך על נתונים לגבי מיקום ותנועות, שאותם הוא מקבל מיחידת המדידה האינרטית של Analog Devices כדי לקבוע במהירות את כיוון קטע החיתוך של עצם הירך.
יחידת המדידה האינרטית iSensor של Analog Devices, אשר מתוכננת בתוך המערכת KneeAlign 2, מספקת שש דרגות חופש של מדידה באמצעות שלושה מדי תאוצה ושלושה התקני גירוסקופ שחשים בתנועה ליניארית ובתנועה זוויתית, בהתאמה. יחידת המדידה האינרטית iSensor יכולה להגיע לתוצאות מעקב מדויקות אחר תנועת מכשיר בכל הצירים, גם בתנאים הדורשניים המתקיימים בתהליך הניתוח. ההתקן הקומפקטי של יחידת המדידה IMU מספק גישה לנתוני חישה שמקבלים פיצוי, הן באופן מכויל וגם באופן דינמי, דרך ממשק SPI ספרתי רגיל, ומציע יכולת כוונון ספרתי של נתוני הסינון ונתוני העיבוד של החיישן, על מנת ליצור התאמה לתרחישים מרובים של יישומים.
“ליחידת המדידה האינרטית iSensor של Analog Devices יש תפקיד חשוב ביותר באפשור התכנון של המערכת KneeAlign 2”, אמר דריוס ח’הרבי (Darius Kharabi) סגן נשיא לתחום הפיתוח בחברת OrthAlign. “החודש הצלחנו להשלים את השימוש המוגבל ב- 50 ניתוחי החלפת מפרק ירך וברך (TKA) בעזרת מערכת KneeAlign 2 לניווט במרכזים לניתוחי ברכיים הנחשבים ביותר בארה”ב, והתוצאות היו מעודדות באופן יוצא מן הכלל. אנו מתכננים לצאת לשוק עם מערכת KneeAlign 2 ברבעון הראשון של שנת 2012 ולהמשיך במחקרים הקליניים בבתי חולים בניו יורק, קליפורניה ובמרכזים אחרים שחרטו על דגלם את שם המצוינות.”
חברת OrthAlign – שמשרדיה נמצאים באליסו וייחו (Aliso Viejo) שבקליפורנייה – היא חברה הנמצאת בבעלות פרטית ועיקר עיסוקה הוא מכשור רפואי. החברה מספקת למנתחים מתחום האורתופדיה מוצרי ניווט ידידותיים למשתמש וכדאיים מבחינת עלות, לצורך כוונון מדויק שנדרש מהם בעת ביצוע פרוצדורות רפואיות.
זמינותם של נתונים אינרטיים מדויקים באמצעות ממשק ספרתי פשוט ואוטונומי, מוכן מן האריזה, איפשר לצוות התכנון של OrthAlign לחסוך שנים רבות של זמן פיתוח, שאחרת היה נדרש מהם כדי להוציא את המוצר המהפכני הזה אל השוק.
בזכות קלות השימוש המתאפשרת עם מכשור מסורתי, המערכת KneeAlign 2 של OrthAlign קיבלה פטור לפי סעיף 510(K) מאת מנהל התרופות והמזון בארה”ב (FDA), מפני שבמהותה היא נחשבת שוות ערך למערכות מבוססות מצלמה המשמשות בפרוצדורות רפואיות שנעזרות במסופי מחשבים מורכבים, לביצוע מדידות של עצם הירך ועצם השוק.
“ההצלחה של ניתוחי החלפת מפרק ירך וברך (TKA) תלויה בדיוק של כיוון הברך”, אמר פטריק או’דוהרטי (Patrick O Doherty), סגן נשיא בקבוצת Healthcare של Analog Devices. “באמצעות השימוש ביחידת המדידה האינרטית iSensor של
Analog Devices, המערכת KneeAlign 2 מספקת דיוק כוונון שניתן להשוותו למערכות הניווט הגדולות והיקרות באופן משמעותי המבוססות על מצלמות. מערכות אלו, שהן יקרות יותר ומורכבות יותר באופן משמעותי, הוכיחו עצמן כמערכות שיכולות להגיע לתוצאות כוונון של 91 אחוזי דיוק בעת ביצוע ניתוח החלפת מפרק ברך, בהשוואה ל-68 אחוזי דיוק שאליהם אפשר להגיע בניתוח קונבנציונלי מכני.”
בארה”ב קיימת דרישה נרחבת לפרוצדורות רפואיות של החלפת מפרקי ברך וירך (TKA), עם צפי לגידול עצום (673 אחוזים) במספר המנותחים בין השנים 2005 ל- 2030. כ- 675,000 מטופלים ברחבי ארה”ב עברו ניתוח החלפת מפרק ברך בשנת 2009, ולפי ההערכה עד לשנת 2030 יעברו את הפרוצדורה הזו 3.5 מיליון מטופלים. לדאבון לב כולם, על פי ההערכה, כ- 30 אחוזים מכל הפרוצדורות להחלפת מפרקי ירך וברך שבוצעו, הסתיימו בכוונון גרוע של השתל. לכן ברור שלחידוש המתמשך של OrthAlign בתחום ניתוחי ברכיים, שהתאפשר בחלקו בשל טכנולוגיית החישה iSensor של חברת Analog Devices, יש משמעות רבה מאוד בקרב המנתחים.
חברת Analog Devices מציעה ללקוחותיה מתחום הטיפול הרפואי תיק מוצרים נרחב ומגוון הכולל טכנולוגיות של עיבוד אותות ליניאריים, עיבוד אותות מעורבים, מערכות אלקטרו-מכניות זעירות וטכנולוגיות לעיבוד אותות ספרתיים, המשמשים בדימות רפואי, במעקב אחר מצב בריאותו של המטופל, במכשור רפואי ובהשגחה ביתית. המוצרים של חברת Analog Devices והטכנולוגיות שהיא מפתחת – אשר מקבלים גיבוי של כלי תכנון מובילים ואת תמיכתם של יישומים שונים ומומחי מערכות – מאפשרים ליצור הבחנות בין תכנוני ההשגחה הרפואית, ובכך מסייעים בעיצוב העתידי של אבחונים רפואיים וציוד ניטור, וכן במכשירי בריאות ורווחה.
חדשנות – ביצועים – ומצוינות  — אלו הם עמודי התווך שעליהם חברת Analog Devices מבססת את עצמה במהלך השנים כאחת החברות היציבות בעלת הצמיחה הגבוהה ביותר בקרב המגזר הטכנולוגי. חברת Analog Devices קיבלה זה מכבר את ההכרה ברחבי התעשייה כחברה המובילה בטכנולוגיה להמרת נתונים ובטכנולוגיה לשיפור אותות. החברה משרתת יותר מ- 60,000 לקוחות ומייצגת למעשה את כל סוגי הציוד האלקטרוני. חברת Analog Devices נחשבת ליצרנית מובילה בעולם של מעגלים משולבים לביצועים גבוהים שמשמשים ביישומי עיבוד אותות אנלוגיים וביישומי עיבוד אותות ספרתיים. משרדיה הראשיים נמצאים בנורווד (Norwood) שבמסצ’וסטס, ואלו בנוסף על מתקני תכנון וייצור שפזורים ברחבי העולם.
חברת Analog Devices רשומה כנסחרת בבורסה של ניו-יורק תחת הכינוי
“ADI” והיא נכללת במדד S&P 500 הכולל את מניותיהם של 500 תאגידים, רובם אמריקנים (נחשב למדד המפורסם ביותר לאחר מדד הדאו ג’ונס)

תגובות סגורות