02/11/11 הזוכות בגמר תחרות הסטארט אפ של ישראל-סקולקובו: החברות Agrus ו-Jointech

החברות הזוכות יחלו בקרוב את התהליכים למעבר לסקולקובו, עמק הסיליקון הרוסי – ולקבלת מענקים מיוחדים במסגרת שיתוף הפעולה בין המדינות

מרכז ישראל סקולקובו, המנוהל על ידי אלכס זיניגרד וויטלי וישנפולסקי, בחר את 2 הזוכות בתחרות הסטארט אפים לקבלה לפרוייקט סקולקובו – עמק הסיליקון הרוסי. הזוכות בתחרות הן :

הזוכות נבחרו בכנס שארגן מרכז ישראל סקולקובו השבוע בתל אביב, בהשתתפות 250 בכירים בתעשיית ההיי טק מהארץ ומהעולם. מתוך עשרות בקשות שקיבל מרכז ישראל-סקולקובו מחברות טכנולוגיה ישראליות בחודשים האחרונים, נבחרו 5 חברות שעלו לגמר שהציגו את פעילותן בפני חבר שופטים מהארץ ומחו”ל. החברות שהגיעו לגמר הן: LRS Ortho, GreenGold 2007, eVigilo, Jointech Med וחברת Argus Computer Vision.

בין המשתתפים בכנס: אהרלה מנקובסקי, יו”ר איגוד תעשיית ההיי טק ושותף מנהל בקרן פיטנגו, יוסי סלע, שותף מנהל בקרן ג’מיני, איל ליפשיץ, יו”ר פורום החממות, יוסי סמולר, מנהל תחום החממות במשרד המדען הראשי, ובכירים מפרויקט סקולקובו הרוסי שהגיעו לארץ.

לכנס הגיעה משלחת בכירים מסקולקובו ובה נמנה אלכסנדר טורקוט, ראש מערך ה-IT בסקולקובו, פרופ’ איגור גוריאנין, האחראי על תחום הביומדיקל בסקולקובו, יקטרינה גיאצ’נקו, אחראית על תחום האנרגיה בסקולקובו ואחרים.

הכנס נפתח במעמד סגן שר החוץ דני אילון, שאמר כי “בעולם ללא ידע טכנולוגי יהיה קשה מאד להתקיים. אנו כישראלים גאים במספר הגדול של פרסי נובל שקיבלנו, ונמשיך להשקיע בהשכלה ובמצוינות, ונשמח לעשות זאת עם ידידנו ברוסיה. אני שמח שפרויקט סקולקובו מוצא כאן אוזן קשבת, ושהמרכז האוניברסיטאי באריאל נטל את היוזמה, ונמצא כגשר ביננו לבין הפרויקטים ברוסיה”. שגריר רוסיה בישראל, סרגיי יעקבלב, שהשתתף בכנס, מסר את ברכתו למשתתפים, ואמר שיעשה כל שביכולתו להצלחת שיתוף הפעולה.

ויקטור וקסלברג, נשיא קרן סקולקובו, ואחד האנשים העשירים ברוסיה עם הון המוערך ב-15 מיליארד דולר, שלח את ברכתו למשתתפי הכנס, ואמר כי “מדינת ישראל היא מדינה מועדפת לשיתוף הפעולה. זוהי מדינה שנמצאת במקום השני אחרי ארה”ב בתחום יצוא הטכנולוגיות המתקדמות, מדינה שהצליחה להפוך אותן לתעשיית ייצור המוני. כך שבהחלט יש לנו מה ללמוד מכם. ומשמח אותי מאוד שיש לנו כבר שותפים ובעלי ברית בישראל – מרכז ישראל סקולקובו מרכז זה הוא שארגןאת היריד הטכנולוגי שבו עשרות חברות סטארט אפ ישראליות התמודדו על הזכות להשתתף בפרויקט סקולקובו.

שאיפתם של שותפנו הישראליים לעבוד בשיתוף הפעולה אתנו מצד אחד, והעניין שלנו בניסיון הישראלי בתחום הטכנולוגיות המתקדמות מצד שני, מצביעים על עתיד מזהיר שצפוי לשיתוף הפעולה בינינו”.

תגובות סגורות