אינטל תגייס ב- 2012 למעלה מ-600 עובדים למרכזי הפיתוח והייצור שלה בישראל

אינטל ישראל צופה גיוס של למעלה מ- 600 עובדים חדשים שישתלבו בשנת 2012 במרכזי הפיתוח והייצור של אינטל בישראל. נתון זה ממשיך את מגמת הגידול המסיבי כפי שבאה לידי ביטוי בשנת 2011, שבה נרשם גידול של למעלה מ-700 עובדים.  אינטל הנה מהמעסיקים הגדולים בישראל במגזר הפרטי. בשנת 2011 עמד מספר המועסקים באינטל ישראל על 7,782 עובדים, וההשפעה העקיפה על התעסוקה בישראל נאמדת בכ-23,000 מועסקים. 

אינטל

צילום ישראל הדרי; מקסין פסברג, סגנית נשיא עולמית ומנכ"לית אינטל ישראל (מימין) ומולי אדן, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית ונשיא אינטל ישראל

אינטל ישראל הנה מהיצואנים המובילים בישראל, ובשנת 2011 ייצאה  בהיקף כספי של 2.2 מיליארד דולר. בשנת 2011 ביצעה אינטל רכש גומלין מספקים בשוק הישראלי בסך 628  מיליון דולר. תרומתה של אינטל לכלכלת ישראל כתוצאה מפעילות התוכנית לפיתוח התעשייה מגיעה ליותר מ -4.1 מיליארד דולר משנת 2006 .

 הישגים לפיתוח אינטל ישראל בעולם

במשך 36 שנים מוביל מרכז הפיתוח בחיפה פריצות דרך טכנולוגיות, המשנות את פני עולם המחשוב ומציבות את אינטל בראש תחום המחשוב הנייד. גם השנה המשיכה ישראל להיות ציר מרכזי בעולם המעבדים של אינטל. בתחילת 2011 הושק ה-Sandy Bridge  – הוא שם הקוד ל-   2nd Generation Intel® Core™, הדור הנוכחי של המיקרו-ארכיטקטורה של אינטל בטכנולוגיית nm32. טכנולוגיה זאת מביאה שיפורים פורצי דרך הן בביצועים גבוהים יותר של המעבד ושיפור זמן תגובה, וכן  שיפור משמעותי בגרפיקה וביכולות המדיה.

ה-Sandy Bridge  היה מוצר עם קצב המכירות הגבוה ביותר בתולדות אינטל. בשנת 2011 נמכרו בעולם למעלה מ-100מיליון מעבדים. למרכזי הפיתוח של אינטל ישראל תפקיד מרכזי בפיתוח המעבד Ivy Bridge. ב- 2011 הושלם פיתוח מעבד ה – Ivy Bridge שייוצר בטכנולוגיה של 22 ננומטר והוא אמור להיות מושק בחצי הראשון של שנת 2012. – IPT – Intel ® Identity Protection Technolo בשנת 2011 הושקה טכנולוגיה מתקדמת המשמשת לאבטחת אבטחת מידע ומסחר אלקטרוני ולהגנה על הזהות ברשת. הטכנולוגיה אומצה על ידי ענקית האשראי MasterCard וחברות נוספות לביצוע תשלום אלקטרוני באמצעים אלחוטיים (NFC) .

אינטל מציינת את כניסתה הצפויה  לשוק ה-Smartphone  וה-Tablets עם מעבד ה- Cloverview, המעבד הבא של אינטל לעולם ה Tablet-והטלפונים החכמים, אשר סיים את שלב התכנון ומגלה ביצועים וחיי סוללה מעולים. ה-  Cedarview  הינו המעבד הבא בעולם ה-Netbook הגיע ליצור המוני והוא תוצר ראשון של קבוצה חדשה שהקמנו לפני שנתיים. בתחום הפיתוח לשוק הניידים האלחוטיים יצא בשנת 2011 הדור השני של הטכנולוגיה WiDi 2.0- Wireless Display, המאפשר העברה מושלמת של וידאו ברזולוציה Full HD, מפלטפורמת מחשב נייד של אינטל למכשיר הטלוויזיה. כמו כן הושקה משפחת מוצרי Rainbow Peak המשלבים טכנולוגית WiFi/BT .

בתחום התקשורת הקווית הושקה השנה טכנולוגיית Thunderbolt עם Apple כלקוח ראשון. לשוק יצאו התקנים היקפיים בתחומיMedia Creation Storage , Display , Media graphics  ו-Docking . בתחום ה- LAN– הושק המוצר הראשון במהירות של 10G, היחיד מסוגו בשוק.

מובילות בייצור

לפני כחמש  שנים הודיעה אינטל על כוונתה להקים מפעל ייצור חדש של פרוסות שבבים ברוחב 300 מ”מ בקריית גת. גם ב- 2010 הגיע המפעל – Fab 28, לנפח ייצור מלא, עם ייצור מיקרו-מעבדים מתקדמים בטכנולוגיית 45 ננומטר. בשנת 2011 החלו עבודות לשדרוג המפעל לקראת ייצור בטכנולוגיה של 22 ננומטר. בתחילת 2012 יושלמו עבודות השדרוג, והיצור יגיע בהדרגה לנפח יצור מלא של מעבדים בטכנולוגיה של 22 ננומטר. מפעל קדם הזיווד בירושלים ( IDPj)- הופעלו מודולים חדשים וטכנולוגיות חדשות מאפשרות תמיכה בכל הטכנולוגיות והמוצרים של אינטל. במהלך השנה הוכפל מספר העובדים ואלפי פרוסות מכל מפעלי אינטל בעולם עובדו במפעל בירושלים.

אחריות חברתית תאגידית

בשנה האחרונה המשיכה אינטל להוביל אסטרטגית אחריות חברתית תאגידית המקדמת השפעה אמיתית בתחומי הסביבה, החינוך, הקהילה וסביבת עבודה. כ-17מיליון שקל נתרמו השנה לקהילה, לבתי ספר ולמוסדות אקדמיים בפרויקטים שונים. מעל 3,200 מעובדי אינטל המהווים 41% מעובדי החברה, השקיעו למעלה  מ-41,000 שעות התנדבות במגוון פעילויות בקהילה. משקיעים בחינוך מדעי-טכנולוגי:  כ- 60,000 מורים ומעל 350,000 תלמידים הוכשרו בישראל השנה ובמצטבר בשנים האחרונות בתוכניות החינוך של אינטל העולמית. אינטל גם תמכה השנה ב-20 מעבדות מחקר באוניברסיטאות מובילות וחלוקת עשרות מלגות לסטודנטים מצטיינים.

בסקר של חברת BDI שנערך מדי שנה, נבחרה אינטל גם השנה כ”חברה שהכי טוב לעבוד בה”. הסקר נערך בקרב 12,000 אנשים שאינם עובדים באינטל. 2011 היא השנה הרביעית ברציפות שאינטל זוכה בתואר זה בין 100 החברות הגדולות במשק הישראלי. אינטל דורגה גם בשנת 2011 בין החברות המובילות באחריות חברתית בדירוג “מעלה” (עסקים מנהיגים אחריות חברתית). חברת אינטל זכתה השנה בפרס השר למצוינות סביבתית במעמד נשיא המדינה לשנת 2011 .

אינטל פרסמה גם השנה את דו”ח האחריות החברתית השנתי שלה, המציג את פעילותה לצמצום הפער הדיגיטלי בקרב אוכלוסיות ייחודיות, וכן נתונים לגבי התוכניות השונות אותן מפעילה החברה בישראל. בדו”ח מפורטת העשייה הייחודית לאינטל ישראל בתחומי הקוד האתי, סביבת העבודה, החינוך, הקהילה וההגנה על הסביבה. הדו”ח משקף את גישתה של אינטל לעסקים, לעובדים ולסביבה בה היא נמצאת – כחברה שרואה באחריות החברתית חלק בלתי נפרד מהאחריות העסקית.

תגובות סגורות