חדשות היום

קוקה קולה גוברת על מכשולים בשילוט דיגיטלי עם Intel® AMT מעל רשת אלחוטית

קמעונאים מעריכים את הגמישות הרבה יותר במיקום ועלויות התקנה ותמיכה נמוכות יותר. מאת: אריק וינשטיין. שלא כמו בנייני משרדים טיפוסיים, סביבות קמעוניות לא מכילות את התשתית לגישה של רשתות גלובליות. לפיכך, חיבורי רשתות LAN מכתיבות היכן ניתן למקם מערכות חכמות כמו נקודות מכירה (POS), עמדות מכירה אוטומטיות (kiosk), מצלמות אבטחה ושילוט אלקטרוני. כאשר הזזת מערכת דורשת התקנת קווי רשת LAN חדשים, קיימים בד”כ שני מכשולים: תהליך אישור מורכב (של IT וניהול האתר) ועליות התקנה גבוהות. במטרה להתגבר על אתגרים אלו, קוקה קולה חיפשה פתרון שילוט אלקטרוני שיאפשר גמישות מיקום, יקטין את עלויות הפריסה ויוריד את מחיר התמיכה. החברה רצתה להריץ פרסומות ליד תצוגת המוצרים שלהם, אשר משתנה מספר פעמים בחודש. בלא תלות באם ממוקם בחנות נוחות קטנה או סופרמרקט גדול, הם מצאו ששילוט אלקטרוני הוא כלי קידום יעיל למטרות אלו. הפתרון היה צריך להיות מדרגי (scalable) כדי לתמוך בהשקה של שילוט דיגיטלי בחניות בכל הגדלים ועם תשתיות IT שונות. מסיבה זו, פנתה קוקה קולה לפתרון חברת *YCD Multimedia לשילוט דיגיטלי אלחוטי המבוסס על מעבדי Embedded Intel® Core i5.
בעזרת השילוט החכם אתה יכול למצוא תצוגה של מוצרי קוקה קולה מתחת לשילוט דיגיטלי המציג קליפ רלוונטי לקידום הצעות המיוחדות של השבוע, כפי שמוצג באיור-1. מה שמיוחד בשילוט הדיגיטלי המצויד בתקשורת אלחוטית שהוא ניתן למיקום בכל מקום בחנות, ללא שום צורך בחיבור LAN קווי. בנוסף, המערכות מנוהלות ומתוקנות מרחוק ע”י שימוש ב- Intel® Active Management Technology , שיכולה לחסוך בביקורים יקרים באתר לצורך תיקון.

אתגרים
תהליך אישור מורכב: חיבור LAN קווי לשילוט דיגיטלי עלול לדרוש אישור של מנהל האתר , משרד ה-IT וקבוצות אחרות.
עלות כוללת: הוצאות גדולות כולל פרישה, אנרגיה וניהול ירתיעו קמעוניים.
מספר מועט של אפשרויות מיקום: רשתות קוויות מכתיבות את מיקום המערכת בחנות.

פתרונות
רשתות אלחוטיות: לא נדרשים שינויים מהותיים בתשתית, דבר המקטין את מספר האישורים הנדרשים.
ניהול מרחוק מתקדם: המערכת ניתנת לכיבוי מרחוק בשעות אי פעילות, בכך חוסכות אנרגיה; וכן מאפשרות טיפול מרחוק – דבר המקטין עלויות תמיכה.
קישוריות אלחוטית: המערכת ניתנת למיקום בכל מקום בתוך טווח הסיגנל.

המגזר הקמעונאי מאמץ את ה-WiFi
ככאלה שאימצו את טכנולוגיית ה-WiFi משלב מוקדם, הרבה קמעונאים מציעים גישה לאינטרנט דרך נקודות גישה אלחוטיות (hotspots), המספקת ללקוחותיהם רמה גבוהה של שירות. לדוגמא, קונים ברשת Sam’s Club, השמינית בגודלה ברשימת הרשתות הקמעונית בארה”ב, יכולים להשתמש בטלפונים החכמים שלהם התומכים ב- WiFi לחיפוש מידע על מוצרים. כמו כן מאפשרת הרשת האלחוטית בחנות למוכרנים להדגים בזמן אמת טלוויזיות IPTV ומוצרים אחרים המתחברים לאינטרנט.
“המחקר שלנו מראה שהכנסות לא תמיד עולות באופן ישיר מעצם מתן שירות הגישה ללקוחות, אולם לרשתות WiFi חינמיות יש ערך משמעותי חשוב במשיכת לקוחות למקום,” אומר עמי קרוון, אנליסט In-Stat. “זה לא מפליא שמעל מאה וחמישים אלף בתי קפה ומסחר קמעוניים הטמיעו נקודות גישה אלחוטיות , למרות שלא כולם בחינם”.

מרחיבים את ה-Wireless לשילוט דיגיטלי. כאשר רשתות WiFi ואפשרות גישה לאינטרנט נמצאות כבר בחנויות רבות, קוקה קולה רואה את ההזדמנות לספק לקמעוניים פתרון של שילוט דיגיטלי אלחוטי המסוגל לתפוש את תשומת ליבם של הלקוחות כאשר הם עומדים לפני מוצרי החברה. לחנויות ללא גישת אינטרנט דרך ADSL או חיבור כבלים, אפשרות אחרת היא להתחבר לנתב 3G/WiFi ולהשתמש באחת מרשתות הסלולאריות הזמינות. תוך כדי אספקת יתרונות כלכליים וקלות של התקנה, תקשורת אלחוטית היא גורם ש”משנה את כללי המשחק”. קוקה קולה החליטה לבחור בפתרון השילוט הדיגיטלי עם תקשורת אלחוטית של YCD Multimedia, ספק פתרונות למדיה דיגיטלית מקצה לקצה. בהקטינה את העלויות הנובעות מהצורך לפרוס כבלים ולעשות שינויים, טכנולוגיית ה-wireless מקלה את ההתקנה של השילוט הדיגיטלי בצורה דרמטית ברחבי החנות – כל מה שנדרש הוא חיבור חשמל. בעזרת חיבור לרשת אלחוטית, מערכת השילוט הדיגיטלי יכולה, בין האפשרויות השונות, להוריד מהרשת תוכן חדש לפרסום, לקבל תמיכה מרחוק מה-IT, ולשלוח מידע דרך הרשת (לדוגמא, ניתוחי וידאו אנונימיים) וליצור אינטראקציה עם לקוחות,.
ה-YCD Player הוא נגן מדיה המסוגל לשלוט בעד 12 תצוגות ותומך בגישה אלחוטית לאינטרנט דרך WiFi או רשתות סלולאריות-3G, כפי שמודגם בצד הימני של איור-2. אם לחנות יש כבר שרות לאינטרנט דרך WiFi או נתב 3G, לא נדרשת שום חומרה נוספת. התקשורת בין נגן המדיה ומסוף הניהול מאובטחת ע”י gateway או proxy server שבד”כ מפעיל טכנולוגיות לאימות והצפנה.

“בעתיד , רוב ההתקנים הקמעוניים יהיו עם תקשורת wireless, בכך מקטינים את הצורך בתשתית ומגדילים את הגמישות, כמו לדוגמא במסופי נקודת מכירה (POS) או שילוט דיגיטלי הפועל באופן אינטראקטיבי עם הקונים דרך טלפונים חכמים”
דני זאבי, CTO ומייסד בחברת YCD Multimedia.

מקטינים את הוצאות התמיכה
עם ההאצה של התקני רשת, מחלקות IT ברשתות קמעוניות פונים לניהול מרחוק כדי להתמודד עם הוצאות התמיכה הנמצאות במגמת עלייה. ניהול מרוחק מסייע לתיקון בעיות מערכת מעל הרשת -אלטרנטיבה שהיא חסכונית ביחס לביקור באתר עצמו. כדי לקדם את היכולות של פתרונות ניהול מרחוק, Intel® AMT מקימה קישור out-of-band המאפשר לאנשי ה-IT לתקן ולאבטח התקנים- אפילו כאשר הם מכובים, לפתור בעיות תוכנה או כאשר מערכת ההפעלה תקולה. זוהי יכולת ייחודית כיוון שפתרונות אחרים לניהול מערכות מרחוק בדרך כלל דורשים חלקים כמו מערכות הפעלה או מחסניות תוכנת IP, כדי לעבוד תקין. מערכות ניהול המבוססות על Intel® AMT דורשות רק שהציוד יחובר לחשמל ותהיה לו גישה לרשת.
כאשר בעיות יכולות להיפתר מרחוק, הזמן הדרוש לפתרון הבעיה קטן יותר, שמתרגם לזמן גדול יותר שבו המערכת תקינה. יותר מזאת, Intel® AMT מאפשר בנוסף לקמעונאים לחסוך אנרגיה ע”י כיבוי המערכות – בצורה מובנת ופשוטה, בשעות אי-פעילות ע”י פונקציית הדלקה וכיבוי מרחוק. תכונה מיוחדת של Intel® AMT היא שמנוי הקצה (לדוגמא נגן מדיה דיגיטלית) יכול להתחיל תהליך מול מערכת ניהול ה-IT, כמו לדוגמא “קריאה מהירה לתמיכה” אפילו אם המערכת מכובה. תכונה זו שנקראת Establish Secure Connection , היא בעלת ערך במיוחד כיוון שמנוי הקצה יכולה להיות מכונה ללא domain אי שם בענן או להיות מוסתרת מאחורי firewall – תנאים שיכולים למנוע מאנשי ה-IT מלהתחיל תקשורת. בפועל, מנוי הקצה יכול לשלוח הודעות מסוג heart beat למסוף ה-IT כדי לתקשר על בסיס קבוע.
חברת YCD שילבה את Intel® AMT לתוך YCD|Platform, פלטפורמה לניהול מרחוק והפצה שמאפשרת למחלקות IT לתכנת, לתזמן ולהפיץ תכני אודיו ווידיאו בסביבה קמעונאית בקלות, במהירות ובמדויק. בעזרת Intel® AMT, המסוף יכול לממש Real-Time H/W Watchdog שפועל אפילו אם מערכת ההפעלה תקולה, ובכך Intel® AMT מסוגלת להתריע אם קוראת תקלה קטסטרופלית. בנוסף מאפשרת הטכנולוגיה ל-YCD|Platform להציג מידע מלא על המערכת, כולל גירסת BIOS של התחנות על רשת השילוט הדיגיטלי.
ל-Intel® AMT קיימת יכולת שנקראת “הפניית KVM מעל פרוטוקול IP”, המאפשרת לנתב את ה-keyboard-video-mouse למסוף ה-IT ובכך לשלוט ולהציג את הממשק משתמש הגרפי (GUI) של המערכת בשטח. שום חומרה נוספת לא נדרשת, “עם תמיכת KVM, הטכנאים שולטים במערכת כאילו הם יושבים לפניה.” אומר דני זאבי, יכולת KVM מלאה היא זמינה אפילו אם מערכת ההפעלה לא רצה.
YCD|Platform היא מערכת מתקדמת לניהול והפצת מדיה המבוססת WEB. הארכיטקטורה הפתוחה הייחודית שלה והתכנון המדרגי מספקים שליטה יוצאת מן הכלל וגמישות להגדילה ככל שהעסק גדל.
ל-YCD|Platform תחום רחב של פונקציונאליות הכוללת:
ניהול תוכן ויצירת playlist עם מסר שמותאם למטרות העסק הספציפי.
תזמון פרסום ומסרים לגבי מותגים בזמן מסוים או אזור, או בחירת אזורים במיקום מסוים כדי ליצור חווית לקוח אופטימאלית.
הפצת מידע ומדיה בצורה מאובטחת ללא הצורך לשנות תשתיות קיימות.
שליטה באינטראקציה בין האלמנטים של המדיה לרוחב כל הארגון, כולל פרסום של צד שלישי, הודעות אינפורמטיביות ומבצעי קידום מיוחדים.

איור 1 שילוט דיגיטלי של קוקה-קולה

מתקדמים עם תקשורת אלחוטית בשילוט הדיגיטלי
כל מי שמסתמך על התקנים דיגיטליים מעריך את הנוחות והגמישות שטכנולוגיית ה- Wireless מספקת. לשילוט הדיגיטלי במרחב הקמעונאי היתרונות יכולים להיות יותר משמעותיים:
תהליך התקנה קל: כאשר נדרש חיבור רשת מקומית קווית, כבלים ומחברים צריכים להיות מאושרים, מוזמנים ומותקנים. אם המרחב הוא בשכירות, יכול להיות שידרשו בנוסף להנחת הרשת עצמה גם הסכמה של המחכיר לשינויים הללו. התהליך כולו יכול לקחת מספר שבועות בעוד התקנת שילוט דיגיטלי אלחוטי יכול לקחת מספר שעות.
עלויות מופחתות: ללא הצורך בפריסת כבלים, רשת אלחוטית יכולה לחסוך כמה מאות דולרים ביחס לרשת קווית. על ידי השימוש ב-Intel® AMT, הקמעוניים יכולים לחסוך באנרגיה ובהוצאות תמיכה
מערכות נמצאות איפה שהם נדרשות: שילוט דיגיטלי צריך להראות ולהיות יעיל. בתחום הקמעונאי, הצגת תוכן משפיע ליד המוצר תגדיל את המכירות. ללא הנטל של כבלי רשת, שילוט דיגיטלי אלחוטי יכול להיות ממוקם היכן שתהיה לו את ההשפעה הגדולה ביותר.

איור 2 דוגמאות לקישוריות אלחוטית

מיקום, מיקום, מיקום
תקשורת ה-Wireless יצרה דינמיקה חדשה מלאה שמביאה את הלקוחות קרוב יותר לקמעוניים ולמסרים שלהם. שילוט דיגיטלי אלחוטי הוא השלב הבא המתבקש שמאפשר למקם מסכי תצוגה ולנייד אותם לפי הצורך – כדי להגיע טוב יותר לצרכנים. בנוסף לגמישות גדולה, הטכנולוגיה מקטינה הוצאות ומאמצי התקנה – זה עניין של זמן בלבד עד שתקשורת Wireless תהפוך לחלק אינטגרלי במערכות שילוט דיגיטלי.

תגובות סגורות