חדשות היום

רואים רחוק

מאת:אמיר בר שלום. ד”ר פארזין אגדאסי הוא אדם מעניין מאד. מלבד תפקידו כסמנכ”ל תחום חדשנות מערכות וידאו ב-Pelco מקבוצת שניידר אלקטריק, הוא משמש כמנהל פרויקט הנציבות הבינלאומית לאלקטרוטכניקה (IEC). מתוקף תפקידו זה, הוא אחד המשפיעים על פיתוח פרוטוקול השימוש במערכות אבטחה למוצרי IP.
“הגעתי לישראל לחפש טכנולוגיות חדשות”, הוא פותח את שיחתנו במשרדי שניידר אלקטריק באזור התעשייה בקדימה. “כממונה על תחום החדשנות במערכות וידאו, אני אמור להביט על השוק בעוד שלוש, ארבע וחמש שנים. התחום של VIDEO CONTENT ANALYSYS הוא מבחינת שניידר אלקטריק תחום צומח. ישראל מבחינתי היא כר פעולה נוח ונכון לפעול בו. החדשנות הישראלית היא מבחינתי המקום לחפש את הפיתוח הבא. יש כאן תשתית מצויינת של מחקר ופיתוח”.
קבוצת שניידר אלקטריק (Schneider Electric), רכשה בסוף 2007 את חברת Pelco. הרכישה חיזקה את ההיצע של שניידר אלקטריק בחטיבת בקרת המבנים, אשר כוללת בקרת מבנה ומערכות בקרת מיזוג אויר, ניהול האבטחה, אבטחה אלקטרונית, בטיחות אש ויכולות נוספות לספק ללקוחות פתרונות אבטחה משולבים. הגעתו של ד”ר אגאדישי לישראל היא מאסטרטגיה שמטרתה להגדיל את נתח השוק של פלקו בישראל.

השוואה בין תמונה שצולמה בתאורה נמוכה במצלמה רגילה (תמונה עליונה) לעומת התמונה שצולמה במצלמת פלקו עם טכנולוגיית SureVision (תמונה תחתונה)

“אין שום סיבה שמצלמות ישולבו בכל מכשיר טלפון נייד, כיום גם במכוניות ולא ישולבו בבתים”, אומר ד”ר אגדאסי. “תחום ה-INTELEGENT VIDEO הוא תחום שטומן בחובו פוטנציאל עצום. זה הרבה מעבר לבית החכם שמדברים עליו היום. לדוגמא, חדר ישיבות. בעזרת מצלמות אפשר לנתח את כמות האנשים שנמצאים בחדר ולפי מספר המשתתפים לווסת נכון יותר את טמפרטורת המזגן ועוצמת האור. למצלמה יכול להיות גם סנסור הדלקה וכיבוי, כך שאור והמזגן כבים כאשר אחרון האנשים עוזב את החדר. בטכנולוגיה זו בדיוק רואים חלק בלתי נפרד מניהול עתידי של בנין משרדים או מגורים”.
אין ספק שהפתרון שמציעה Pelco בעזרת המצלמות החכמות, משתלב היטב עם הטרנד הירוק בעולם. יותר זול, יותר נקי, יותר חסכוני. מעבר לכך הטכנולוגיה הזו מאפשרת כיום לכסות שטחים הרבה יותר גדולים בעזרת פריסת רשת מצלמות.
“בישראל מבינים יותר ויותר את הצורך הזה ברישות מצלמות חכמות”, אומר איגור פישמן, מנהל מוצר תחום מערכות ביטחון מהסניף הישראלי של שניידר אלקטריק. “למשל פרויקט עיר ללא אלימות במספר ערים בארץ, מרושת היום במצלמות שלנו. מצלמות הדרכים הפזורות לאורך הכבישים, גם הן מצלמות חכמות שלנו, שמאפשרות שליטה ובקרה טובים יותר על שטח גדול יותר”.

ד”ר פארזין אגדאסי, סמנכ”ל תחום חדשנות מערכות וידאו ב-Pelco מקבוצת שניידר אלקטריק,

אחת הבעיות המרכזיות ברישות מצלמות היא כמות המידע שנצבר במערכת. עשרות מצלמות שפרוסות במרחב מסויים משדרות עשרות פריימים בשנייה. כיום מי שאמור לראות ולהגיב הם המפעילים הצופים במסכים. טכנולוגיית ה-INTELEGENT VIDEO היא למעשה אלגוריתם מיוחד שיכול לפענח באופן אוטומטי תנועות חשודות, כפי שמגדירה אותן המערכת. אחרי הפענוח המהיר, המערכת מוציאה התראה למפעיל וכך הוא יכול להתמקד באדם ספציפי דרך כל המצלמות הפזורות באזור שלו.
“הטכנולוגיה הזו שקיימת כבר היום מאפשרת לנו מעקב רציף אחרי תנועות”, מספר ד”ר אגדאסי. המצלמה יכולה לזהות את האדם ולעקוב אחריו. אחת האפשרויות היא למשל אם מישהו הניח תיק ולא לקח אותו. מבחינת המצלמה יש כאן תנועה חשודה שמזוהה מיד. בעתיד התוכנה הזו תוכל לזהות אדם על פי תנועת גוף שלו, כך שהמצלמות הפרוסות באתר מסויים, יוכלו לדבר אחת עם השנייה בין אזורי כיסוי שונים. כלומר, אם החשוד יוצא מאזור א’ לאזור ב’, הוא כבר מוגדר ברשת כחשוד שצריך לעקוב אחריו. אנחנו מכנים את התכונה הזו של הרשת “Situational Awareness”.
הטכנולוגיה הזו של מצלמה בוהה, מנוצלת כיום בעיקר בשוק האזרחי: בנקים, בתי קזינו ומתחמים אזרחיים מאובטחים. ניסוי שנעשה לפני כעשור בשדות תעופה, כדי לאפיין חשודים נכשל. הסיבה, קשה מאד לאתר חשודים מבין אלפי אנשים. ההגדרות לחשוד הן רבות, מה שיצר מספר חשודים גדול מידי וגרם לעיכובים רבים והטרדות שווא.
“הניסיון הזה נכשל משום שלקחו את הטכנולוגיה למקום לא נכון”, מספר ד”ר אגדאסי. “לזהות מבין מאות פריטים תנועה חשודה זה קשה עד כדי בלתי אפשרי. השימוש חייב להיות אחד על אחד. כלומר, זיהוי של אדם בודד. כך למשל במתחם מאובטח, עובד צריך להעביר כרטיס כדי להיכנס לחדר מסויים. המצלמה תבחין אם יש מתאם מלא בין העובד לכרטיס. אנחנו נכנסים כאן לעולם הביומטרי, שצובר תאוצה רבה בכל הקשור לבטחון פנים – HLS.”
הטכנולוגיה נראית מרשימה מאד, עכשיו נשאלת שאלת המחיר. מאחר ואתם פונים לסקטור אזרחי, שאלת המחיר היא קריטית?
“אכן כך”, אומר ד”ר אגדאסי. “מחיר המצלמות היה אחד הפקטורים שגרמו לשוק הזה להתפתח לאט. כיום בקו המוצרים החדש של Pelco הצלחנו להוזיל את המצלמות בכמעט 90 אחוזים. כך מצלמה שעלתה בעבר 10,000 דולר נמכרת כיום בעשירית מחיר. זה חסם משמעותי שהצלחנו להתגבר עליו. מעבר ליכולת המשופרת של המצלמות, אנחנו נכנסים כיום לתחום חדש של מצלמות טרמיות חכמות. את טכנולוגיית הזיהוי אנו מכניסים לתמונה הטרמית, מה שפותח בפני הלקוח תחום אפשרויות עצום של מעקב יום ולילה. כבר היום צבר ההזמנות מאיתנו גדול מיכולת היצור. זו ההוכחה שהטכנולוגיה שלנו עונה על צורך שלא היה לו מענה”.

 

במסגרת הרחבת הפעילות העסקית משיקה פלקו בישראל את קו מוצרי ה-IP החדישים והמתקדמים שלה וביניהם:
מצלמת Sarix עם טכנולוגיית SureVision – טכנולוגיה חדשה המשלבת טווח דינאמי רחב (WDR), התמודדות עם עוצמת אור נמוכה, ומניעת סנוור. התוצאה היא מצלמת IP ברזולוציה גבוהה, המציגה תמונה הכי קרובה לעין האנושית. במצלמה קיימת התאמה אוטומטית המאפשרת תמונה טובה בתנאי תאורה קשים, פוקוס אחורי אוטומטי, דחיסה בפרוטוקול H264, חבילת Pelco Analitics ותמיכה מלאה בטכנולוגיית Power over Ethernet.
מצלמה מתנייעת ברזולוציה גבוהה של 1.3 מגה-פיקסל Spectra HD עם חבילה מלאה של טכנולוגיית Sarix
ו-Power over Ethernet.
סידרת מצלמות תרמיות TI Sarix, התומכות ברזולוציה מקסימאלית של 640×480 פיקסלים ואפשרות לעדשה של עד 100 מ’’מ הכוללות את החבילה המלאה של טכנולוגיית Sarix.
מערכות הקלטה דיגיטאליות רשתיות מבוססת תוכנה וחומרה (NVRׂׂ) מסוג Endura ו-Endura Express שביכולתן לתמוך בכל הסדרות של מצלמות Pelco, המאפשרות פתרון לא מוגבל בכמות המצלמות ועמדות צפייה.
Digital Sentry – מערכת הקלטה דיגיטלית רשתית מבוססת תוכנה, התומכת בכל סוגי הציוד של Pelco ומאפשרת פתיחות מלאה לסוגים רבים ומגוונים של יצרני מצלמות אחרים.

תגובות סגורות