חדשות היום

אינטל-מערכות משובצות חכמות אינטראקטיביות

מאת: אריק וינשטיין. מערכות המשובצות בעתיד יהיו חכמות יותר – הם ייצרו אינטראקציה עם המשתמש, יהיו מחוברות לענן ויאפשרו חווית משתמש עשירה תוך הצגת יכולות עיבוד מרשימות” אומר ריק דוויר (Rick Dwyer), סגן נשיא בקבוצת המכירות והשיווק באינטל ומנהל קבוצת המכירות העולמית בתחום מערכות משובצות בחברה.
“דוגמא לכך היא מערכת שילוט אלקטרוני שמכילה מצלמה ויישום תוכנה שמזהה את האדם העומד לפני המערכת מבחינת מין וגיל. המערכת תהיה מסוגלת להתאים את אופי הפרסומות לפרופיל של האדם הצופה – אם זה גבר בשנות החמישים המערכת תפרסם רכב יוקרה ואם זה נער בן 15 המערכת תפרסם אופניים ייחודיות. אנו מדברים על מערכות משובצות שהם מודעות לסביבה ומגיבות בהתאם, ואלו המערכות שאנו באינטל מכוונים אליהם – מערכות עם כוח מחשוב גדול כולל גרפיקה ברזולוציה גבוהה, יכול להריץ יישומים מקומיים וגם בענן תוך כדי שמירה על רמת אבטחה גבוהה כנגד מתקפות זדוניות”.
קבוצת המערכות משובצות באינטל ממוקדת בשוק שלא כולל את שוק ה-IT המסורתי שכולל שרתים, מחשבי PC על צורותיהם השונות, מחשבי Ultrabook ועוד. התחומים בהם קבוצת המערכות המשובצות פעילה כוללים בין היתר תשתיות תקשורת, אבטחה, תעשיית הרכב בעיקר בתחום פלטפורמות – In)Vehicle Infotainment), מערכות רפואיות, תעשייתיות ועוד.
מה גודל השוק למערכות המשובצות שאתם מכוונים אליו?
ריק דוויר: “קשה לאמוד את גודלו מבחינה כספית אך ברור שהוא עצום. היות ואנו מדברים על מערכות שמוטמעות בשווקים וורטיקליים רבים – ברור לנו שהוא טומן בחובו הזדמנויות רבות. קבוצת המערכות המשובצות של אינטל מעורבת כיום בפרויקטים רבים עם לקוחות ובחלקם גם פרויקטים גדולים במיוחד. השילוב של ארכיטקטורת אינטל ביחד עם טכנולוגיות של חברות נוספות שרכשנו כמו McAfee ו-WindRiver מייצר סביבה מתקדמת ביותר שמאפשרת לנו לזכות בפרויקטים רבים. אני יכול לציין שמבחינת מספר הפרויקטים שאנו מעורבים בהם, בחצי הראשון של שנת 2012 נרשם שיא כל הזמנים – עוד מוקדם להגיד כמה הכנסות עתידיות נראה מפרויקטים הללו אך אני אופטימי ונלהב לגבי העתיד”.
ריק דוויר משמש כמנכ”ל קבוצת המכירות העולמית בתחום מערכות משובצות מאז 2007. הוא הצטרף לאינטל בשנת 1981 כמהנדס מכירות ושרשרת התפקידים אותה מילא בחברה כוללת בין היתר דירקטור בקבוצת מערכות משובצות ותקשורת של החברה וכן אחראי פיתוח עסקי בתחום פתרונות ל-Enterprise בארה”ב- תפקיד במסגרתו טיפל בלקוחות וארגונים המשתייכים לרשימת ה-Fortune 500 .

איך אתה חוזה את שוק המערכות המשובצות בעוד 10 שנים ויותר?
“המגמה שראינו בעשור האחרון תמשך לעתיד וגם תואץ – היישומים הולכים ונעשים חכמים יותר וימשיכו לדרוש כוח חישוב הולך וגדל וגם קישוריות לאינטרנט כדי לקבל שירותי ענן. אני בטוח שיעלו לשימוש טכנולוגיות חדשות וקשה לי לנבא איך יראה עולם המערכות המשובצות בעוד 10 או 20 שנה אך אני מחכה לFacebook-9 הבא. קיימים שווקים פוטנציאליים רבים למערכות משובצות חכמות – דוגמא טובה לכך הוא שוק ייצור האנרגיה (smart grids). כיום שמחיר ייצור האנרגיה הולך ועולה המטרה לייעל כמה שיותר את הליך הייצור והפצתה של האנרגיה החשמלית. רשתות חכמות יאספו אינפורמציה לגבי ייצור החשמל וגם לגבי הצרכנים וזאת כדי להגדיל את האמינות ואת יכולתה של רשת החשמל להתמודד עם משברים. רשתות כאלו לא קיימות עדיין ואנו רואים כבר פעילות של חברות רבות בתחום זה וברור שהפוטנציאל כאן גדול לטכנולוגיות של אינטל שמשלבות כוח חישוב גדול, יכולות למזג עומסי עבודה למעבד יחיד עם סביבות עבודה מרובות ויכולת לאבטח מערכות אסטרטגיות כאלה.

מה היתרונות של מעבדי אינטל למערכות חכמות?
ריק דווייל: “מעבדי אינטל מאפשרים למזג עומסי עבודה שונים שעד כה בוצעו על מעבדים נפרדים לתוך מעבד יחיד. כיום המעבדים שלנו מאפשרים להריץ האפליקציה עצמה, את הבקרה (control plane) ואת עיבוד המנות בארכיטקטורה אחת. דוגמא טובה לכך היא תעשיית הרכב: המכונית העתידית תהיה סוג של התקן בעל כתובת IP על גלגלים. במחשבי הרכב ירוצו במקביל כמה יישומים שיאפשרו לנהג להיות מקושר למערכות בטיחות בכביש וברכב, הם יאפשרו קישוריות למכוניות אחרות, בקרה לצריכת דלק ועוד. אם כיום מורצים יישומים שונים על מיקרו-בקרים נפרדים המטרה לתת פתרון חומרה אחד בצורת מעבד יחיד בארכיטקטורת אינטל שיריץ את כל היישומים במקביל תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו ווירטואליזציה המאפשרת לתמוך בכמה סביבות עבודה ומערכות הפעלה וכן מאפשרת חווית משתמש עשירה. יתרון נוסף בשימוש ארכיטקטורה אחת היא היכולת להגן על ההשקעה בפיתוח התוכנה ע”י שימוש חוזר בתוכנה (re-use). אנו בעצם מאפשרים להשתמש בטכנולוגיות מעולם ה-IT וה-PC במערכות משובצות.”
ואי אפשר להתחמק מהתחרות (במיוחד בתחום מערכות משובצות) בין אינטל לחברת ARM ולטענה הנשמעת שמעבדי אינטל מתאימים אולי פחות להתקנים ניידים שבהם צריכת ההספק היא קריטריון חשוב?
“אינטל היא חברת סיליקון שמתכננת טרנזיסטורים ושבבים – ואנו המובילים בתחום זה, וזה כולל כמובן את מרכזי הפיתוח של החברה בישראל. אני מאמין גם שלאינטל טכנולוגיות הייצור המתקדמות ביותר, והבחירה באם לייצר שבבים שעברו אופטימיזציה לביצועים או לצריכת הספק נמוכה או לשילוב בין השניים היא החלטה שלנו בהתאם לצרכי השוק – זה עניין של פיזיקה והנדסה. כשמזכירים צריכת הספק נמוכה, רק לאחרונה ייצאו טלפונים חכמים חדשים לשוק מבוססי ארכיטקטורת אינטל כמו San-Diego של חברת Orange או K800 של חברת Lenovo. אינטל הכריזה על כוונתה להיות שחקן מוביל בתחום הטלפונים – וזה כולל מעבדים עם ביצועים גבוהים ועמידה בצריכת הספק נמוכה המתאימה להתקנים ניידים.”

תגובות סגורות