מלט ה”הרון” של התעשייה האווירית חצה בטיסה את רכס האנדים במסגרת הדגמה ללקוח דרום אמריקאי

נמל תעופה בן גוריון, אוקטובר 2012- מלט ה”הרון” ((Heron של התעשייה האווירית (תע”א) רשם הישג חדש בחודש שעבר כאשר חצה בטיסה את הרי האנדים במסגרת הדגמת יכולות מבצעיות שהתקיימה  במדינה דרום אמריקאית.

המערכת הדגימה בהצלחה ללקוח הדרום אמריקאי, את יכולותיה בטווחים ארוכים תוך שימוש בתקשורת לוויינית לשליטה והפעלה. בנוסף נשא המלט מטען ייעודי (מטע”ד) אלקטרו אופטי ליום ולילה, מכם מפתח סינתטי Synthetic Aperture Radar)  (SAR- ומערכת תקשורת אותות מודיעין . ההרון ביצע מספר טיסות לאורך כמה ימי פעילות ביום ובלילה, בטווחים של מעל 500 ק”מ ובגובה של  מעל 25,000 רגל, כאשר טיסה ממוצעת ארכה מעל 10 שעות. ההרון הדגים בהצלחה את יכולתו לפעול בתנאי מזג אוויר קיצוניים  האופייניים לרכס האנדים, כולל טיסה ברוחות  חזקות  המתפתחות  במהירות, עננות כבדה מאוד, ותנאי התקרחות.

 ההדגמה האחרונה ממחישה את יכולותיו המתקדמות של ההרון והישגיו בתנאי שטח שונים ברחבי העולם.  בדרום אמריקה  ההרון פעיל במספר מדינות כולל אקוודור, בה ההרון פעיל מבצעית מעל לשנתיים בתצורתו הימית, לשביעות רצון חיל הים המקומי. ההרון פעיל מבצעית גם  בהרי ההימלאיה באופן שוטף בתנאי מזג אוויר קיצוניים, מטפס לגבהים של מעל 30,000 רגל, ממריא ונוחת ממסלולי טיסה הממוקמים בגבהים של מעל 11,000 רגל.

באפגניסטן , מזה מספר שנים ניתן למצוא את ההרון מופעל מבצעית בזירה אקטואלית ובהצלחה מלאה על ידי מספר מדינות מערביות מכוחות נאטו הפועלים באזור וביניהן גרמניה, אוסטרליה, צרפת, קנדה. המערכת הוכיחה את פעילותה השוטפת למגוון משימות מבצעיות בשביעות רצון מלאה של הכוחות המפעילים מהיכולות והתפוקות המבצעיות המתקבלות.

מערכת  ההרון היא מערכת מלט  MALE  Altitude Long Endurance )  (Medium מבצעית, רב מטע”דית ורב משימתית המובילה בתחומה בעולם מזה יותר מעשור. ההרון צבר כבר מאות אלפי שעות טיסה מבצעיות נהנה מבשלות וניסיון קרבי חסר תקדים מופעל על ידי חיל האוויר הישראלי בפעילות מבצעית שוטפת לאורך כל ימות השנה ועל ידי מעל 20 לקוחות נוספים  בכל רחבי העולם. פעילותו המוכחת כוללת פעילות בתנאי מזג אוויר מגוונים וקיצוניים בהצלחה רבה בפעילות במגוון משימות מבצעיות בזירה הימית , היבשתית והאווירית , תוך הוכחת אמינות , בטיחות, יכולות מבצעיות , וזמינות מבצעית יוצאי דופן.

הרון מציב רף גבוה עבור מלטי ה –  MALE בעולם וימשיך להגדיר רף גבוה ביותר גם בעשורים הבאים, כמלט המוביל מסוגו בעולם. הדור החדש של מערכת ההרון נסמך על הניסיון והידע הרב שהצטברו בתעשייה האווירית בתחומי התכנון, הייצור וההפעלה המבצעית של מערכות מלט מזה ארבעה עשורים, אצל 50 לקוחות שונים בעולם ועם למעלה מ 1,000,000 שעות טיסה של מלטים מתוצרת התע”א. ההרון NG  (New Generation) משלב את הטכנולוגיות החדשניות והרעיונות היצירתיים המותאמים לצרכי השוק המבצעי המתחדש.

יכולותיה של התעשייה האווירית והבנת הצרכים המבצעיים המתקדמים של מערכות מלטים בעולם הגדירו להרון NG התחדשות בתחומים רבים ומגוונים:

  • מערכת התקשורת החדשה מטמיעה טכנולוגיות תקשורת חדישות הן בתקשורת “קו ראיה” והן בתקשורת לוויינית, למיצוי יכולות ופעילות בסטנדרטי תקשורת בחזית היכולות, למשימות ארוכות טווח ולהשתלבות במרחב האווירי.
  • הפלטפורמה האמינה והמוכחת של ההרון משודרגת על ידי שילוב מנוע ייחודי בעל יכולות חדשניות ומתקדמות, ביצועים אווירודינאמיים משודרגים ויכולות נשיאה למגוון מטעדים נוספים.
  • האוויוניקה, מחשבי ההטסה והמשימה, ממשקי המערך ותפיסת המערכת האוויונית המתקדמת והמודרנית (דור שישי) משדרגים את הסטנדרטים העכשוויים והמתהווים בעולם המלטים. מחשבי הטיסה בעלי יכולת עיבוד מובנית (On Board Processing) וכן שודרגו יכולות אוטומציית ואוטונומיות המערכת.
  • שדרוג המערך הקרקעי, בתחום תפעול המערכת ובתחום ההדרכה, האימון והסימולציה, וגם בנושא קישוריות המערך למערכות שליטה ובקרה (דור שישי) המאפשרים הפעלה והעברת המידע המעובד בהתאם לצרכים המתקדמים של הלקוחות השונים בסטנדרטים עולמיים.

 

ההרון NG הוא מלט חדשני בעל ביצועים מובילים המותאם לשדה הקרב המשתנה והמתפתח, רב-משימתי ובעל יכולת אדפטציה לדרישות הלקוחות השונים. המלט המשודרג, על מערכותיו, נשען על בסיס מוצק של ניסיון ויכולות מבצעיות מוכחות יחד עם חזון וחדשנות ושילוב טכנולוגיות מתקדמות. הוא יגדיר את מערך מלטי ה- MALE בעשור הבא.

תגובות סגורות