חדשות- אלקטרוניקה

ח. מר תעשיות מרחיבה את פעילותה בתחום הקלינטק

השקיעה בפיק-דיינמיקס, ספקית פתרון תוכנה לניהול אנרגיה בתאגידי מים תמורת ההשקעה תחזיק 20.5% בחברה

חולון, ישראל, 5 בדצמבר 2012 – ח. מר תעשיות (ת”א: מר), המובילה באספקת פתרונות Turn Key בתחום התקשורת, הביטחון ושירותי החירום, הודיעה כי חתמה על הסכם השקעה ושיתוף פעולה עם חברת פיק-דיינמיקס, המספקת מערכת תוכנה לניהול ואופטימיזציה בזמן אמת של צריכת חשמל ברשתות מים.

לאחר ההשקעה, אשר עומדת בקנה אחד עם החלטתה האסטרטגית של ח. מר להרחיב את פעילותה בתחום הקלינטק, תחזיק ח. מר ב – 20.5% בפיק-דיינמיקס. השקעה זו תשמש את פיק-דיינמיקס להרחבת צוות הפיתוח והרחבת תשתית השיווק והמכירות הבינלאומית. בנוסף, חתמו החברות על הסכם הפצה לפיו תשווק מר את המערכת של פיק-דיינמיקס באמצעות רשת המפיצים הבינלאומית שלה.

פתרון התוכנה של פיק-דיינמיקס, ה-PeakWater, חוסך בין 10% ל-30% בעלויות החשמל של ייצור, שאיבה והפצת מים, הוצאה שהיא אחת הגדולות ביותר בתאגידי מים. צריכת החשמל העולמית של תאגידי המים מוערכת בהיקף של 52 מיליארד דולר לשנה. פיק-דיינמיקס הטמיעה עד כה את פתרון ה- PeakWaterבשרונים, תאגיד המים של רמת השרון ונמצאת בתהליך מתקדם של ניסוי משותף עם חברת מקורות באמצעות יחידת WaTech. הניסוי המשותף מתבצע במפעל איילון של מקורות שהוא המערך המרכזי לאספקת המים לירושלים וצריכת האנרגיה בו גבוהה באופן מיוחד.

פיק-דיינמיקס היתה עד לאחרונה חברת חממה, כאשר ההשקעה של מר הינה ההשקעה הראשונה בחברה מחוץ למסגרת החממה. בימים אלה מנהלת החברה מגעים עם מספר תאגידי מים מובילים בארה”ב להטמעת הפתרון. עד סוף 2013 צופה החברה הכנסות של כ-10 מיליון שקל, ועד 2016 צופה החברה להגיע למכירות של עשרות מיליוני דולרים.

מערכת ה-PeakWater היא מודולרית בהתאם לצרכי תאגיד המים, ושיטות התפעול ורכישת המים והחשמל הנהוגות בו. התוכנה מטפלת ב-3 נושאים, ששילובם מיועד לייצר חסכון מירבי עבור תאגיד המים: 1. תזמון אופטימאלי של הפעלת משאבות המים בהתאם לאילוצי שאיבה ועלות החשמל המשתנה בהתאם לזמן.  2. ניהול אופטימלי של ריבוי ספקי חשמל (חח”י; ספקים פרטיים) המייצגים חוזי חשמל מסוגים שונים. 3. ניהול יעיל של מספר מקורות מים (התפלה, מקורות, בארות). מטרת הפתרון היא לנהל בצורה יעילה את הצריכה בהתאם לאופני התמחור של הספקים השונים, על מנת שהתאגיד יזכה למקסימום אנרגיה ומים תמורת מינימום הוצאות, והימנעות מקנסות על צריכת-יתר או צריכת-חסר. ניהול ריבוי הספקים הוא ייחודי לפיק-דיינמיקס.

תגובות סגורות