חדשות היום

UNIDRIVE-M: משפחת בקרי ההנעה החדשה של Control Techniques הדור החדש של אוטומציה תעשייתית

האתגרים של העולם העסקי המורכב של המאה ה-21, מחייבים את החברות כיום ליעילות מקסימאלית, גמישות תפעולית ותפוקות מוגברות. Control Techniques, שהינה חטיבה של חברת EMERSON העולמית המתמחה באוטומציה תעשייתית, משיקה בישראל את משפחת Unidrive-M – משפחה של 7 בקרי הנעה הנותנים מענה טכנולוגי חדשני, המכוון לצרכים המשתנים של החברות.
ג’יי ווירץ, סמנכ”ל שיווק אסטרטגי ב-Control Techniques אומר: “הודות למבחר הרחב של בקרים ואפשרויות Control Techniques יכולה להציע ללקוחות משפחת בקרים מתקדמת, המותאמת לצורכיהם יותר מכל פתרון אחר הקיים בשוק. אני בטוח שסדרת המוצרים החדשה תחולל שינוי משמעותי ברמת הביצועים ובתפוקת המכונות אצל הלקוחות שלנו”.
לצורך יצירת הפתרון של משפחת Unidrive-M ערכה Control Techniques את סקר השוק המקיף ביותר בתולדותיה. מטרת הסקר הייתה לאפשר לחברה לפתח תוכנית הנדסית שתתמקד לחלוטין בצורכי הלקוח. בשלב הראשון נערך סקר איכותני שכלל סדרת ראיונות מעמיקים עם משווקי OEM ומשתמשי קצה אחרים, כדי לזהות את הצרכים הספציפיים של ענפי התעשייה השונים. בהמשך נערך סקר כמותי מקיף שהרחיב משמעותית את הממצאים שעלו מהראיונות ונועד להבטיח כי Control Techniques הבינה בדיוק אילו תכונות בקרים נדרשות בכל תחום ותחום. המחקר הכמותי כלל מתודולוגיות מחקריות משולבות וסקרים מקוונים מתוחכמים ששחזרו את תהליך קבלת ההחלטות באשר לרכישה של בקרי הנעה.
ממשיך ג’יי ווירץ ואומר: “הודות למחקר שערכנו באפשרותנו להבין את צרכי היצרנים לעומק, יותר מאשר בכל נקודת זמן בעבר, והמידע שקיבלנו היה חיוני לצורך ההחלטה לגבי מוצרי היעד שבהם עלינו להתמקד בפיתוח. גילינו שהלקוחות בתעשייה נחלקים לשבע קבוצות, שלכל אחת מהן צרכים ייחודיים. כך החלטנו לפתח סדרה של שבעה בקרים, אחד לכל קבוצת לקוחות ראשית”.
Control Techniques נהנית ממוניטין רב שנים בתחום בקרת ההנעה המתקדמת שלה. הבקרים שהיא משווקת מסוגלים לספק פתרונות ליישומי הנעה מהמורכבים ביותר. משפחת Unidrive-M החדשה ממשיכה את תנופת שיפור הביצועים ומכפילה פי שניים ויותר את רוחב הפס של לולאות הבקרה. האלגוריתמים הייחודיים של Control Techniques לבקרת מנועים, יחד עם טכנולוגיית המיקרו-מעבדים העדכנית ביותר, מבטיחים שסדרת מוצרי Unidrive-M תספק יציבות וביצועים ברמה הגבוהה ביותר לכל סוגי המנועים התעשייתיים. הדבר מאפשר למשתמשים לנצל באופן מרבי את תפוקת המכונות בכל יישום ובכל מנוע, החל ממנועי זרם חילופין השראתי ועד למנועים ליניאריים דינמיים, וממנועים חסכוניים באנרגיה בעלי מגנט קבוע ועד למנועי SERVO עתירי ביצועים.
Unidrive-M 800 לדוגמא, המוצר המוביל מאת Control Techniques, משלב זן חדש של בקר מכונה MCi בעל ביצועים גבוהים בתוך מערך ההינע. הפתרון נועד לשפר את תפוקת המכונה באמצעות בקרה מקיפה וכוללת של כל מערך המכונות באתר הלקוח. הקונפיגורציה מבוצעת בסביבת התכנות המובילה בתעשייה, CODESYS, בשפות תכנות בתקן IEC 61131-3. נעשה שימוש בתקשורת Ethernet סטנדרטית לתקשורת בין בקרי ההנעה, יחידות קלט/פלט, ממשקי אדם-מכונה (HMI), בקרים מתוכנתים והתקנים תעשייתיים נוספים. המבנה המסונכרן הרב משימתי לצד המומחיות המובילה של Control Techniques בבקרת תנועה מתקדמת משתלבים יחד ומספקים את הביצועים הגבוהים התומכים בטכנולוגיות פתוחות וסטנדרטיות.
פונקציית Ethernet מובנית בזמן אמת (בהתאם לתקן IEEE 1588 V2) מספקת בקרת מכונה משופרת עם תקשורת מהירה וגמישה, התורמת לקצבי סנכרון נמוכים מ-1 מיקרו-שנייה, קצבי עדכון נתונים של 250 מיקרו-שניות בלבד ומספר צמתים כמעט בלתי מוגבל.
פרוטוקול Real Time Machine Control החדש והמתקדם של Control Techniques לבקרת מכונות בזמן אמת עושה שימוש בפרוטוקולי Ethernet, TCP/IP ו-UDP סטנדרטיים כדי ליצור הודעות בעלות מבנה יעיל וחסכוני שאינו גוזל משאבי רוחב פס ברשת ה-Ethernet ומצמצם את העומס ברשת. הדבר מאפשר למודלים השונים שלמשפחת Unidrive-M לקיים ביניהם תקשורת ישירה, במקום לנתב את כל הנתונים בשיטה המקובלת באמצעות בקר מכונה. כל בקר הנעה תומך ב-Ethernet וכולל מתג Ethernet בעל שתי יציאות תקשורת ושקעים סטנדרטיים מסוג RJ45, סידור שמפשט משמעותית את חיבור המכונות לרשת.
כך ניתן להגדיר יישומים מסוימים ללא כל צורך בכתיבת אפליקציה או קוד תוכנה. במקרים אלה הבקרים מתקשרים זה עם זה אוטומטית, מסנכרנים את לולאות הבקרה שלהם ופועלים בתיאום באופן שקוף. תקשורת Ethernet סטנדרטית מאפשרת לפרוטוקולים של Control Techniques לפעול לצד פרוטוקולים אחרים, כגון PROFINET RT, Ethernet/IP ו-Modbus TCP/IP.
טום אלכסנדר, סמנכ”ל טכנולוגיה ב-Control Techniques אומר: “Unidrive-M הוא הפרויקט החדשני ביותר שהייתי מעורב בו מעודי. פרוטוקול ה-Ethernet החדש והמתקדם של Control Techniques תוכנן בראייה של מפעלי העתיד, והוא ללא עוררין הפרוטוקול המתקדם ביותר הקיים בשוק כיום. היכולת של הבקרים ממשפחת Unidrive-M לתקשר זה עם זה ישירות באמצעות הפרוטוקול מרתקת במיוחד, ואנו בטוחים שהיא תסייע לכל לקוחותינו בתהליך החיוני לשכלול שיטות הייצור שלהם”.
הפיתוח של Unidrive-M הביא לעולם כלי PC חדשניים המבוססים על מחקר צרכים מעמיק שנערך ע”י החברה בקרב לקוחות במדינות השונות:
Unidrive-M Connect ו-Machine Control Studio. Unidrive-M Connect היא תוכנת קונפיגורציה וניטור חדשה של Control Techniques, המקלה על הגישה למערכי כל התכונות של המוצרים. הכלי מאפשר למשתמשים לבצע אופטימיזציה של כיוונון הבקר, גיבוי הגדרות הקונפיגורציה ופתרון בעיות מהיר יותר.
Machine Control Studio תומכת באינטגרציה בין הפונקציונאליות של בקר המכונה MCi החדש של Control Techniques יחד עם ה-Unidrive M. התוכנה מספקת תשתית פיתוח מלאה לאוטומציה המשתמשת בשפות תכנות המבוססות על תקן התעשייה הפתוח IIEC 61131-3 ופועלת בסביבת CODESYS כדי להבטיח עמידה מלאה בדרישות של יישום ייצור אוטומטי.
Unidrive-M Connect ו-Machine Contol Studio עושות שימוש באותם רכיבי תקשורת, ולכן הן יכולות לפעול במקביל באמצעות פרוטוקולי תקשורת רבים.
אומר טום אלכסנדר: “במקום לעדכן את חבילת התוכנות הקיימת כדי להתאימה למוצר החדש, פיתחנו כלי PC משלנו באמצעות תוכנת תכנון חדשני המתמקדת בגורם האנושי, ומותאמת לדרישות המשתמשים החל מתחילת תהליך התכנון.”
הכלים החדשים של Control Technique מתמקדים בהיבט התפעולי, כך שהמשתמש אינו צריך להכיר את הבקרים הספציפיים או את תפריטי הפרמטרים של משימות, כגון התקנת הבקר והאפליקציות, ניטור המערכת והבקרים ואופטימיזציה של ביצועי המנוע. לפיכך כמובן שאין צורך לכתוב תוכנות מערכת מתקדמות.
טום אלכסנדר מוסיף: “בנוסף, הצלחנו לפשט במידה משמעותית את משימות ההפעלה והתחזוקה באתר הלקוח, הודות לממשק משתמש המתעדף את המשימות לפי תדירות הביצוע שלהן, דבר שמפשט את חוויית ההפעלה לכל המשתמשים. המשתמשים המנוסים ייהנו מקיומם של תרשימים דינמיים של לוגיקת הבקר ורשימות בעלות יכולת חיפוש משופרת. ניתן גם לבצע אופטימיזציה של ביצועי הבקר והמנוע על סמך הכרה בסיסית בלבד של הבקר”.
במסגרת פרויקט ההנדסה והתכנון העולמי של Control Techniques הוגשו עד כה 30 בקשות לפטנטים במטרה להגן על מגוון הטכנולוגיות המתקדמות שפותחו עבור משפחת Unidrive-M.
אומר אנריקה מיניארו ויסראס, נשיא חברת Control Techniques: “ברגע ש-Unidrive-M תצא לשוק, Control Techniques תשיק סדרות בקרים נוספות הפונות לכל אחד ממגזרי השוק המרכזיים האחרים שלנו. כך נוכל להתאים באופן מדויק את המוצרים שלנו לדרישות של כל הלקוחות שלנו בכל המגזרים, באופן חסר תקדים. מטרתנו כחברה היא לחולל מהפכה של ממש בשוק הבקרים, לטובת הלקוחות שלנו”.
טום אלכסנדר סמנכ”ל הטכנולוגיה של Control Techniques מסיים ואומר: “אנו סבורים כי Unidrive-M תאפשר לדור הנדסה לספק את ביצועי המנוע הטובים ביותר הקיימים בקרב בקרי ההנעה הקיימים כיום ליישומי אוטומציה בייצור למגוון לקוחותיה בישראל”.

 

Control Techniques המחויבת לחדשנות מתמדת, עיצבה את הדור החדש של בקרי ההנעה באופן המכוון למלא את צרכי הלקוחות ברמה המיטבית ביותר מאי פעם 

יחיאל לוי, מיסד ובעלים של חברת דור הנדסה הנציגה בישראל מזה למעלה מ-20 שנה של חברת Techniques Control ו-EMERSON אומר: “אנו גאים להשיק בישראל עבור לקוחותינו את משפחת
Unidrive-M המהפכנית. סקרי שוק עולמיים שערכה החברה בקרב מגוון לקוחותיה, ותוכניות ההנדסה והעיצוב של החברה הובילו לפיתוח של משפחת Unidrive-M הכוללת שבעה בקרי הנעה, שכל אחד מהם מפגין ביצועים ופונקציונליות ברמות חסרות תקדים. כל אחד מבקרי ההנעה תוכנן בקפידה כך שיעמוד בדרישות הספציפיות של מגוון לקוחותינו בענפים בהם הם פועלים. המהנדסים של דור הנדסה יכולים, היום עוד יותר מתמיד, לאפשר ללקוחות החברה בישראל להגיע לתפקוד אופטימאלי שיוביל אותם ליצירה של יתרון תחרותי וצמיחה עסקית רווחית”.

מאת: Joseph Walker, Emerson

הכתבה נמסרה באדיבות חברת דור הנדסה בע”מ נציגת חברת Emerson ו-Control Technique בישראל

תגובות סגורות