MMICs מבוססי GaAs היעילים מבחינת עלות-תועלת למגברי רעש נמוך וטווח תדרים רחב

MMICs מבוססי GaAsDr Simon SM Chan, VIPER RF

פיתחה מגוון של MMICs למגברי רעש נמוך
(LNAs, Low Noise Amplifiers) וטווח תדרים רחב (broadband) ולמתגים לשימוש ביישומים של תקשורת, צבא ותעשיות האוויר והחלל כגון לוחמה אלקטרונית (EW), צעדי נגד אלקטרוניים (ECM) ורדאר. ה-VRFA0026-BD X-Bandוה-VRFA0028-BD 10-16GHz MMIC LNA תוכננו עם טכנולוגיית 150mm 0.1um GaAs pHEMT יעילה מבחינת יחס עלות תועלת, ומציעים ביצועי רעש מצוינים של ערך רעש mid-band טיפוסי של 1dB. להשלמת ה-LNAs הללו, VIPER RF אף מציעה MMICs למגברים בעלי טווח תדרים רחב, הפועלים על DC-45GHz
(), ו-MMIC למגבר בעל טווח תדרים רחב (VRFA0031-) עם בקרת שיפוע שבח (gain slope) ברמת השבב. בנוסף, VIPER RF מציעה מתגי MMIC בעלי טווח תדרים רחב בטכנולוגיית עלות נמוכה של 0.5um GaAs pHEMT: ה-VRFS0008-BD הינו מתג SPST (single pole single throw) DC-20GHz, וה-VRFS0002-BD הינו מתג SPDT (single pole double throw) DC-20GHz. רכיבים אלה משלימים את ההיצע המתרחב של MMICs מתוצרת VIPER RF, הכולל מחלפי פאזות (phase shifters), מנחתים (attenuators) ומגברי הספק גבוה.
כחברת תכנון עצמאית עם סטאטוס של תכנון צד ג’ אצל TriQuint Semiconductor ו-WIN Semiconductors, VIPER RF מפעילה מגוון של אופציות על מנת לאפשר ללקוחותינו גישה לתמחור העלויות הנמוכות של בתי (GaAs foundries). הפורטפוליו שלנו של תכנוני MMIC זמין עבור:
(a) דוגמאות לקוח
(b) רכוש אינטלקטואלי כרקע עבור תכנוני custom חדשים
(c) רישוי
(d) הפיכה למוצר (Productionization) ומכירות מוצרים

MMICs למגברי רעש נמוך (LNAs)
ה-GaAs MMICs של ה-X-band
ו-10-16GHz הינם תכנונים בעלי שני שלבים עם שבח של 23dB לערך ורמות P1dB המגיעות עד +16dBm. טבלה 1 מסכמת את הביצועים של שני חלקי ה-LNA ותרשים 1 מציג מיקרו-גרפים של ה-MMICs. החלקים יכולים לפעול במגוון רמות זרם תוך תלות בסידור החיבור (bonding); זה מציע ללקוחות את הגמישות לבחור טווח אופטימאלי של פשרות (trade-offs) הכוללות הספק יציאה, שבח (gain) וצריכת הספק זרם ישיר. תרשים 2 ותרשים 3 מציגים מאפייני ביצועים טיפוסיים שנמדדו עם מגברי הרעש הנמוך VRFA0026-BD ו-VRFA0028-BD.

MMICs למגבר טווח תדרים רחב
(Broadband Amplifier)
VIPER RF פיתחה גם שני מגברים עם טווח תדרים רחב; טבלה 2 מסכמת את יכולות הביצועים הטיפוסיות של שני מגברי ה-MMIC.
דגם VRFA0021-BD הוא מגבר MMIC בעל טווח תדרים רחב DC-45GHz המיוצר בתהליך 0.1 μm GaAs pHEMT עם שבח (gain) של 12dB לערך ורמות P1dB של עד +16dBm. הרכיב מציע ערך רעש מצוין של פחות מ-2dB מ-X-Band עד Ku-Band. שליטה בשבח מושגת באמצעות מתח אספקה יחיד. תרשים 4 מציג ביצועי אותות קטנים שנמדדו וכן ערך רעש טיפוסי.
דגם VRFA0031-BD הוא מגבר טווח תדרים רחב 2-20GHz עם היכולת לשיפוע שבח חיובי (positive gain slope). המעגל מציע הספק יציאה midband P1dB של 18dBm, שבח אות קטן של 15dB עם שיפוע שבח חיובי של 6dB והפסדי חזרה הטובים מ-10dB לכל רוחב רצועת התדרים. ניתן להשתמש בבקרה דיגיטלית על מנת לשלוט ברמת שיפוע השבח, וניתן לשנות מתח אספקה יחיד כדי לשנות את השבח האבסולוטי. זה מאפשר למשתמש גמישות רבה בשליטה על פרופיל השבח. תרשים 5 מציג מדידת ביצועים טיפוסית של דגםVRFA0031-BD.

MMICs למתגי Broadband (טווח תדרים רחב)
שני מתגים בעלי טווח תדרים רחב
DC-20GHz וביצועים גבוהים פותחו בתהליך 0.5μm pHEMT GaAs בעל עלות נמוכה; טבלה 3 מסכמת את פרמטרי הביצועים העיקריים. ה-VRFS0008-BDהינו מתג SPST non-reflective output לשוק הצבאי ולשוק המכשור. המעגל מציע בידוד של מעל 40dB לכל רוחב הרצועה
(50dB בתדרים נמוכים יותר), עם הפסד שילוב (insertion loss) נמוך של 0.8dB. תרשים 6 מציג תוצאות מדידה טיפוסיות על פרוסה (wafer) עבור דגם VRFS0008 -BD כולל פיזור טיפוסי בייצור (typical production distributions). הVRFS0002-BD הינו מתג SPDT reflective DC-20 GHz. המעגל מציע בידוד של מעל 35dB לכל רוחב הרצועה (45dB ב-10GHz) עם הפסד שילוב (insertion loss) נמוך מאוד של 1.5dB ב-20GHz כמוצג בתרשים 7.

הכתבה נמסרה באדיבות חברת G-TECH

MMICs מבוססי GaAs

תגובות סגורות