חדשות היום
חדשות אלקטרוניקה

מה קורה באינטרנט בדקה אחת?

חשבתם פעם כמה דברים מתרחשים באינטרנט בדקה אחת? יותר מ-204 מיליון הודעות דוא”ל נשלחות; הקופה של אמזון רושמת מכירות של כ-83,000 דולר; כ-20 מיליון תמונות נצפות וכ-3,000 מועלות לפליקר; לפחות 6 מיליון עמודי פייסבוק נצפים ברחבי העולם ויותר מ-61,000 שעות מוזיקה מושמעות בפנדורה בזמן שיותר מ-1.3 מיליון קליפי וידיאו נצפים ביו-טיוב.

המחשוב משנה את חייהם של בני האדם בעולם ומגיע ליותר ויותר אנשים באמצעות מגוון התקנים. מסמארטפונים עד טבלטים, נטבוקים ונוטבוקים ואפילו בכלי רכב. לפעמים נדמה שכולנו מחוברים. אבל למרות שקשה שלא להבחין בהתרבות העצומה של ההתקנים הניידים, הדבר החשוב הוא דווקא מה שאנחנו לא רואים.

מה שרבים מאתנו לא רואים הוא את השפעה העצומה שיש לגידול בהתקנים הניידים על נפח תעבורת הנתונים העוברת באינטרנט. קל יותר לתפוס את ממדי התעבורה הזו אם נחשוב על כל הדברים שאנו עושים בסמארטפון: מאזינים למוזיקה, צופים בסרטונים, מורידים תמונות, משחקים במשחקים מקוונים, מרעננים את הפידים מטוויטר ואת עדכוני הסטטוסים – כל פעילות כזו יוצרת תעבורה ברשת. התמונה שלמטה ממחישה כמה נתונים עוברים באינטרנט ב-60 שניות. מדי דקה עוברים באינטרנט כ-640,000 ג’יגה ביט של נתוני IP מכל העולם!

מספר ההתקנים המחוברים כיום שווה לאוכלוסיית העולם. עד 2015, מספר ההתקנים המחוברים לרשת צפוי להיות כפול מאוכלוסיית העולם ועד שנגיע ל-2015, יידרשו חמש שנים לצפות בכל תכני הווידיאו החוצים את רשתות ה-IP מדי שנייה.

האם הרשתות הקיימות מסוגלות להתמודד עם תעבורת הרשת הזו ועדיין לעמוד בציפיות הצרכנים לגישה מיידית ממספר רב של התקנים? והאם הרשתות מסוגלות להתרחב על מנת לעמוד בצמיחה הזו, האם הן יכולות לשמור על רמת אבטחה נאותה תוך כדי כך? יצרני הציוד וספקי השירותים לחברות הטלקומוניקציה יידרשו להבטיח שנוכל להמשיך ליהנות מגישה למידע ובידור בהתקן הנייד ללא הפרעות בשירות.

אינטל פועלת עם יצרני הציוד וספקי השירותים ומסייעת להם לעמוד בציפיות. לא מכבר הכריזה אינטל על “Crystal Forest”, פלטפורמת התקשורת שתאיץ את הביצועים ותחזק את האבטחה על מנת להתמודד עם תעבורת הרשת המוגברת. בכך שהיא מאפשרת ליצרני הציוד וספקי השירותים ליצור פלטפורמות שגדלות במקביל לרשת, אינטל גם מאפשרת לצרכנים להישאר מחוברים באמצעות התקנים חכמים בכל דקת אינטרנט במשך היום.

לאתר של אינטל שמספק מידע על כמה דאטה האנושות צורכת בדקה

http://www.intel.com/content/www/us/en/big-data/big-data-dashboard.html?view=dataConsumptionQuiz

תגובות סגורות