עופר דימנט מנכ"ל סמטק ישראל

אחד על אחד ראיון אישי עם עופר דימנט מנכ”ל סמטק ישראל

עופר דימנט מנכ"ל סמטק ישראלמאת: אמיר בר שלום

“משאת חיי הייתה ווספה 200 סמ”ק עם הצתה אלקטרונית”, כך פחות או יותר נפתחה השיחה עם עופר דימנט, כמעט שלושים שנה אחרי, דימנט הוא מנכ”ל SAMTEC ישראל.
“התחלתי בתור שליח בחברה קטנה להפצת רכיבים (סידב סוכנויות), הוא מספר. “הייתי מגיע בבוקר למחסן, מייצר חלק מהרכיבים, ובצהריים יוצא לסיבוב הפצה אצל הלקוחות. זה למעשה היה הבסיס שלי בשוק הרכיבים, אי שם בסוף שנות ה-80”.
אלא שמאז עבר דימנט הרבה. ממנהל המחסנים של החברה הראשונה בה עבד, איש מכירות בשוק הרכיבים, מנהל מחלקת רכיבים פאסיביים בחברת מיגוון ועד לייצוג בישראל של SAMTEC.
“הטלפון מ-SAMTEC הפתיע ביום שישי בצהריים. היו לנו קשרים אישיים מצויינים במהלך השנים. בשלב מסויים SAMTEC החליטה להגביר את הפעילות בשוק הישראלי מעבר לחברות הפצה, ואז הגיעה הפנייה אליי”. בשנת 1999 הקים דימנט את הנציגות בישראל, שפעלה במשך שנה ממוסך שהוסב למשרד בצפון תל אביב. כיום ממוקם הסניף הישראלי במתחם בסר ברמת גן והוא כולל מספר אנשי מכירות ותמיכה.
SAMTEC הוקמה ב-1976 באינידאנה ארצות הברית, כחברה לייצור פינים ומתאמים. החברה נמצאת עד היום בבעלות פרטית של המייסדים. באתר החברה הסלוגן הוא “מכירות של חצי מיליארד”, הרף שנחצה במהלך 2012. כיום פרוסה החברה על פני הגלובוס כולו מקוסטה ריקה, פנמה
וברזיל ועד סין והונג קונג עם יותר מעשרים משרדי מכירות.
“הייחוד של SAMTEC הוא באיכות. בין אם זה בקו המוצרים שלנו ובין אם זה בשירות”, מספר דימנט. “כשהקמנו את המשרד בארץ הכיוון היה מאד ברור, לחדור לשוק העולמי כבר בשלב המחקר והפיתוח. כיום השירות שאנחנו נותנים למהנדסי מוצר הוא הרבה מעבר למכירה עצמה. אנחנו במקרים מסויימים נמצאים כבר בשלב המוקדם של האיפיון הטכנולוגי, כדי להציע את הפתרונות של SAMTEC. עבור מהנדס פיתוח הליווי הצמוד הזה שלנו הוא יתרון עצום”.
אני מניח שאת הליווי בשלב המוקדם של הפיתוח עושים כולם, מה הערך המוסף שאתה מציע כ-SAMTEC מול המתחרים?
“זו נקודה חשובה מאד. אחד ממאפייני החברה הוא גמישות. לדוגמא: כמות מינימום וזמן אספקה. אין ב-SAMTEC כמות מינימום להזמנה. בשלב הפיתוח יש לכך משמעות עצומה. למהנדס פיתוח יש את האפשרות להתקשר איתנו, להזמין רכיב מיוחד לפיתוח ולקבל אותו בתוך פחות משבוע. בארצות הברית אנחנו מחזיקים מחלקה של יותר מ-50 מהנדסים לפתרונות מידיים ללקוחות. מעבר לזה הפיזור של מפעלי הייצור מאפשר לי גמישות גדולה בזמני אספקה. אם המפעל בארצות הברית נמצא בבעיה אני יכול לפנות למלזיה, קוסטה ריקה, סינגפור או פנמה”.
אחד התחביבים שדימנט לא זנח במהלך השנים הוא העיסוק בקארטה. “זה משהו שמלווה אותי כבר שנים. אני עוסק בקראטה כ-30 שנה , מבחינתי הדבר תורם מאד לעסקים, משפר באופן משמעותי את יכולת הריכוז והמיקוד. אין לי ספק שהדבר מהווה גורם מפתח להצלחה בעולם העסקים, בניהול קונפליקטים, בניהול משא ומתן ובשיפור הביצועים והתייעלות ברמה האישית והבינאישית, לעבודה עם אנשים. כל זה מביא בסופו של דבר ליצירת קשרים אישיים ועיסקיים טובים ביותר.

שנת 2012 הייתה מבחינת תעשיית האלקטרוניקה שנת המתנה. לא שנה של פריצה קדימה ובהרבה מובנים דווקא שנה לא טובה. איך אתה רואה את השוק
ב-2013 ורחוק יותר?
“הצניחה הגדולה הייתה בעיקר בשוק הטלקום. הבנו את זה כבר לפני שנתיים ולכן פנינו לכיוונים אחרים שמבחינתנו נראים כפוטנציאל: השוק הצבאי/בטחוני והשוק הרפואי. כיום אני יכול לומר באופן ברור ש-SAMTEC נמצאת בכל הפרוייקטים הגדולים של השוק הבטחוני בישראל: חץ, שרביט קסמים, כיפת ברזל ופרוייקטים בטחוניים נוספים. מעבר לזה המוצרים החדשים שלנו הם מאד ייחודיים, במיוחד בתחום מחברי HIGH SPEED. בתחום הזה אפשר לומר שאנחנו מובילים בשוק, לכן הטלטלה של השנים האחרונות לא פגעה בנו כפי שפגעה באחרים”.
ב-SAMTEC פיתחו לאחרונה שיטת תמיכה חדשה ללקוחות החברה. באתר החברה נבנה מעין סימולטור לבניית רכיבים, SOLUTIONATOR.
“למעשה ה-SOLUTIONATOR מקצר באופן משמעותי את זמן פיתוח המפתח יכול להיכנס לאתר, לבנות לעצמו מחבר וכבל מסויים, ואז ה-SOLUTIONATOR נותן לו מיד פידבק. האם הרכיב יעבוד, האם יש התנגשות בביצועים הרצויים או האם ניתן להגיע לאפקטיביות גבוהה יותר בצירוף אחר. מבחינתנו זה פתרון אופטימאלי לשני הצדדים, לנו כיצרן וללקוח. זה מקצר את הממשק ביננו מבחינת זמן האיפיון והפיתוח וחוסך זמן יקר בדרך למוצר הסופי”.

בהכנת הכתבות הטכניות השתתפו: מוטי הייטנר וניר רוזנבלום – מהנדסי מכירות בסמטק ישראל.

עופר דימנט מנכ"ל סמטק ישראל

תגובות סגורות