אתגרי המחשוב הפיננסי

שלומי פרייס ורענן ביבר

העולם הפיננסי עומד בפני מספר אתגרים משמעותיים, ביניהם הרחבת נפחי נתונים, דרישה לזמני תגובה מהירים מאוד, ניתוחים עתירי מחשוב, ניהול סיכונים וכן האתגר המשולש, הכולל ביצועים משופרים, שקיפות ויעילות. במקביל, כללי רגולציה חדשים בינלאומיים, הדורשים שקיפות מלאה וביקורות חיצוניות של מוסדות פיננסיים, בכלל זה של מערכות התוכנה שלהם. מעל כל זה, מגוון מוצרים מחייבים מחזורי פיתוח תוכנה קצרים.
מרבית הארגונים ממשיכים להשקיע בטכנולוגיות מובילות, לאספקת תשתיות מחשוב זריזות וגמישות, תוך הקפדה על נושא החיסכון. דוגמא לכך ניתן לראות בהתפתחות מחשוב הענן, שמציבה בפני מנהלי מערכות מידע בארגונים אפשרויות רבות ומגוונות. כתוצאה מכך, הצורך בכלים לניהול מדויק של ההיבטים הפיננסיים של מערכות המידע והערך המוסף, אותו הם מספקים הפך קריטי לאלפי חברות ברחבי העולם.
באירוע “אתגרי IT במגזר הפיננסי”, לבכירים בעולם הפיננסי, שיתקיים ב-28 בינואר, במלון שרתון ת”א, יחשפו החברות VMware ו-NetApp מגוון פתרונות, המאפשרים לארגונים להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם, תוך עמידה בניהול סיכונים ושקיפות מלאה לביקורות החיצוניות בפניהם צריכים לעמוד מוסדות פיננסיים.
החברות ‏NetApp ו-VMware משתפות פעולה ומציעות פתרון שיתופי, המאפשר לארגונים להתקדם למודל מאובטח של מחשוב ענן בקצב שלהם וליהנות מרמה גבוהה יותר של גמישות ויעילות, ללא צורך בעקירה והחלפת התשתית הקיימת. פתרון תשתית הענן משלב את הגמישות והיעילות, שמציעה ארכיטקטורת האחסון המאוחד של NetApp וערכה מקיפה של יכולות אחסון וניהול נתונים, המבוססת על מערכת ההפעלה Data ONTAP‎‏‎. ביחד עם חבילת תשתית הענן של VMware מספקות שילוב מושלם של יכולות ניהול ענן, הקצאה, גיבוי ושחזור, בהתבסס על תשתיות IT משותפות וירטואליות קיימות. השילוב העוצמתי מאפשר לארגונים לעבור לענן בקצב שלהם, ללא צורך לעקור ולהחליף את התשתית הקיימת.
בנוסף מציעה חברת VMware את פתרונות חברת דיגיטל פיול הישראלית, ספקית מובילה לפתרונות תוכנה לניהול המשאבים הפיננסים ב-IT בסביבות ענן, אותה רכשה לפני כשנתיים. פתרונות אלו מאפשרים לאנטרפרייז לנהל ביעילות סביבות IT, על ידי תהליך משמעותי של מדידה ודיווח, בהתאם למדדים, הנקבעים על ידי בעלי המניות בחברה. מחשוב ענן מאפשר לאנטרפרייז, בין היתר, להגיע לחיסכון תפעולי, שטרם נראה כמותו, תוך ניהול אופטימלי ומרוכז של משאבי ה-IT בהתאם למדיניות הארגון. כיום, בעקבות הטמעת פתרונות החברה בסביבות ענן מתגלות לעיתים הוצאות תפעוליות, אותן לא ניתן היה לחשוף בעבר. בעקבות זאת, יכולים מנהלי מערכות מידע ומנהלי כספים למנף את השקעותיהם במערך ה IT-ולהפוך אותם ליתרון עסקי, בעל ערך מוסף, בהתאם לקו המנחה של בעלי המניות בארגון.
פורטפוליו המוצרים בתחום מאפשר אנליזה שקופה למגוון רחב של מטריצות פיננסיות, החל מסביבות פיסיות לוירטואליות וכלה בניתוח לפי אנשים, לפי יישום ולפי משאבי מחשוב, אחסון ורשתות ואף יודעת לנתח מידע, הניתן מספקי ענן חיצוניים לארגון. החברה יודעת לשכלל נתונים אילו בהתאם לרמות השירות ובכך מעניקה תמונת מצב כוללת של עליות ה-IT. כלים אלה משחררים את מנהלי מערכות המידע מהלחץ התקציבי התמידי בו הם נתונים ומעצימים את כוחם בעמידה מול ספקים ושותפים, תוך שהם יודעים לעשות את החישוב המדויק ביותר לחזר על השקעה במערכות המידע.
גם פתרונות האחסון של חברת NetApp מאפשרים לחברות פיננסיות לנהל, לשמר ולהגן על המידע של מאות אלפי לקוחותיהן בהיבט העסקי וכן בהיבט הרגולטורי. המערכות מספקות נתונים ותוכן זמין בכל עת ובכל מקום. בין המערכות הנפוצות בתחום הפיננסי ניתן למצוא את FAS3220 ו-FAS3250, המציעות יכולות מובנות לעבודה עם Flash ועם מערכי יתירות ובכך מהוות את בסיס הביצועים, היעילות וכושר ההרחבה, הדרוש לתשתית נתונים זריזה, גמישה ודינאמית, הפועלת מסביב לשעון. מערכות אחסון FAS נועדו לשימוש בסביבות SAN ו-NAS ולכן תוכננו לסייע לארגונים גדולים ולחברות בגודל בינוני, המבקשות לאחד את היבטי התפעול בפלטפורמת אחסון משותפת וליהנות משיפור של עד 80% בביצועים, תוך הוספת קיבולת של 100% מעבר למערכות הקיימות בטווח הביניים. תמיכה מובנית ב-Flash עם מהירות גבוהה, זמן השהיה נמוך ויכולת תפעול מובילה ללא הפרעות, מספקות לארגונים את הבסיס הנחוץ לתשתית נתונים זריזה, גמישה, חכמה ונצחית בעלת כושר הרחבה אינסופי.

שלומי פרייס הינו מנכ”ל NetApp ישראל ורענן ביבר, מנהל פעילות VMware ישראל

תגובות סגורות