נחתם חוזה בין תעשייה אווירית ללוקהיד מרטין ליצור כנפיים למטוס הקרב F-35

יוסי וייס, מנכ”ל התע”א: “התעשייה האווירית נוטלת חלק בפיתוח טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר בעולם האירוספייס הבינלאומי”

נמל תעופה בן גוריון, 23  באפריל 2013- נחתם חוזה בין התעשייה האווירית (תע”א) ללוקהיד מרטין לייצר כנפיים למטוס הקרב F-35. תע”א תתחיל לספק את הכנפיים בשנת 2015. משך החוזה הוא של כ- 10-15 שנים, עם פוטנציאל מכירות של 2.5 מליארד דולרים.

החוזה מהווה אבן דרך מרכזית בשיתוף הפעולה בין התע”א לחברה האמריקאית לוקהיד מרטין בנושא ה- F-35. שתי החברות החלו לאחרונה בהתקנה של קו ייצור בתע”א לבניית כנפי המטוס. התע”א תשקיע במערכות וטכנולוגיות מתקדמות ונדרשות לביצוע הפרויקט.

יוסי וייס, מנכ”ל תע”א אמר: “הסכם זה מהווה נקודת ציון חשובה עבור התע”א ומבטיח את מעורבותה של התע”א במטוסי הקרב המתקדמים. אני מברך על חיזוק הקשר עם לוקהיד מרטין, יצרן מטוסים חשוב ומוביל בעולם”.

בטקס הנחת אבן פינה שנערך ב-22 באפריל בתע”א, אמר יוסי מלמד, מנהל מפעל להב בחטיבת כלי טייס צבאיים של התע”א, כי: “לתע”א ניסיון רב ומיומנות בייצור כנפיים, אנו מייצרים כנפיים למטוסי   F-16מתוצרת לוקהיד מרטין, ולמטוסי- 38-T עבור חיל האוויר האמריקאי”.

“הסכם זה הינו ציון דרך חשוב בשותפות שיש לנו עם התעשייה האווירית”, מציין סטיב אובריאן, סגן נשיא לפיתוח עסקי של תוכנית מטוס ה-F-35 בלוקהיד מרטין. “התעשייה האווירית מספקת מזה שנים רכיבים חיוניים לשלל הפלטפורמות של לוקהיד מרטין. השתתפותה בתוכנית מטוס ה-F-35 היא התפתחות טבעית ביחסינו”.

תמונה:

קרדיט לתמונה: התעשייה האווירית (תע”א/יח”צ)

 

תגובות סגורות