חדשות היום

התעשייה האווירית מדווחת על תוצאות הרבעון השני של שנת 2013

נמל התעופה בן- גוריון, 7 באוגוסט 2013 – התעשייה האווירית לישראל בע”מ (“החברה”), החברה הביטחונית המובילה בישראל, אשר אגרות החוב שלה נסחרות בבורסה לניירות ערך בת”א דיווחה היום על פרסום דוחותיה הכספיים המאוחדים ליום 30 ביוני 2013.

  • ·                  שיא בצבר הזמנות למכירה בסך 10.9 מיליארד דולר, גידול נטו בסך 1.2 מיליארד דולר מתחילת השנה
  • ·                  יחס התקשרויות למכירות (Book to bill) לתקופה של ארבעת הרבעונים האחרונים עמד על 1.47
  • ·                  מכירות ברבעון בסך 896 מיליון דולר ורווח נקי בסך 18 מיליון דולר
  • ·                  יתרת מזומנים ושווי מזומנים (אמצעים נזילים) בסך של כ-2 מיליארד דולר, גידול של כ-670 מיליון דולר מתחילת השנה
  • ·                  תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת ברבעון בסך של 286 מיליון דולר

דברי ההנהלה:

דב בהרב, יו”ר הדירקטוריון: “גם ברבעון הנוכחי הצלחנו להמשיך במגמת השיפור, תוך קביעת שיא של צבר ההזמנות המתקרב ל-11 מיליארד דולר, שמירה על רווחיות ושיפור בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת. כל זאת, על רקע המשך השפעת השלכות המשבר הכלכלי העולמי והקיצוצים בתקציבי הביטחון שמשפיעים על פעילות החברה בשנים האחרונות”.

לאור הודעתו של יו”ר הדירקטוריון על החלטתו לסיים את תפקידו בחברה אמר דב בהרב: “התעשייה האווירית הינה חברה הנמצאת בקדמת הטכנולוגיה העולמית בתחומי פעילות מגוונים ובשווקים המאופיינים בתחרות עזה. אני מלא אמונה בעובדי החברה ובמנהליה שיממשו את האסטרטגיה החדשה של החברה ויובילו באמצעותה את החברה לשיאים חדשים תוך התמודדות בהצלחה עם האתגרים הקיימים והעתידיים”.

 

יוסי וייס, מנכ”ל החברה: “תוצאות הרבעון הנוכחי משקפות את חוסנה של החברה שבא לידי ביטוי בפיזור תחומי הפעילות, המוצרים ומדינות היעד של החברה. השפעות מאקרו כלכליות כגון קיצוצים בתקציבי ההצטיידות הביטחונית בישראל ובעולם, האטה בשוק האזרחי, משפיעים וצפויים להמשיך ולהשפיע על תוצאות החברה ברבעונים הבאים. שער החליפין ברמתו הנוכחית מהווה איום על שיעור הרווחיות של החברה.

על רקע הסביבה הכלכלית והעסקית המאתגרת, החברה ממשיכה להציג רווחיות ולהגדיל את צבר ההזמנות ואת יתרות המזומנים. הנהלת החברה ממשיכה לנקוט במדיניות התייעלות ע”י צמצום וריסון בעלויות, הוצאת עובדים לפרישה מוקדמת, בקרה הדוקה בפרויקטים ומיקוד ניהולי על תזרים המזומנים, תוך הגדלת ההשקעה במחקר ופיתוח ליצירת מנועי צמיחה נוספים בעתיד”.

 

תוצאות הרבעון השני לשנת 2013:

מכירות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-896 מיליון דולר לעומת 804 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של 11%. נתח המכירות ליצוא ברבעון השני עמד על 76%, לעומת 78% ברבעון המקביל. נתח המכירות לשוק הצבאי ברבעון השני עמד על 75% לעומת 78% ברבעון המקביל.

עיקר הגידול במכירות ברבעון השני נובע מצמיחה בחטיבת כלי טיס אזרחיים (בעיקר בתחום מטוסי מנהלים) וחטיבת כלי טיס צבאיים, שקוזזה עם ירידה במכירות בחטיבת בדק מטוסים (בעיקר בתחום הסבות מטוסי נוסעים לתצורת מטען ותדלוק).

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-148 מיליון דולר (שיעור רווחיות גולמית של 16.5%) לעומת סך של כ-127 מיליון דולר (שיעור רווחיות גולמית של 15.8%) ברבעון המקביל.

השיפור ברווחיות הגולמית, על אף הרעה בשער החליפין, נובע מהגעה לאבני דרך בפרויקטי פיתוח בתחום הצבאי ושיפור ברווח הגולמי בחטיבה האזרחית, שקוזז בירידה ברווח הגולמי בחטיבת בדק.

 

הוצאות מחקר ופיתוח ברבעון השני הסתכמו ב-47 מיליון דולר לעומת סך של 37 מיליון דולר ברבעון המקביל (המהווים 5.2% ו-4.6% מהמכירות, בהתאמה). גידול של 10 מיליון דולר, הנובע מגידול בתקציבי המו”פ העצמי שמבצעת החברה.

 

הוצאות פרישה מוקדמת של עובדים – ברבעון השני של שנת 2013 פרשו 50 עובדים בעלות של 11 מיליון דולר. הפרישה המוקדמת של עובדים הינה חלק מתוכנית התייעלות של החברה המתבצעת בשלבים החל משנת 2006.

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-31 מיליון דולר (3.4% מהמכירות) לעומת 26 מיליון דולר (3.2% מהמכירות) ברבעון המקביל.

הוצאות מימון, נטו ברבעון השני הסתכמו לסך של 9 מיליון דולר לעומת הוצאות מימון, נטו של 36 מיליון דולר ברבעון המקביל. קיטון של 28 מיליון דולר, הנובע בעיקרו מירידה בהוצאות מעסקאות בנגזרים פיננסיים, לאור שינוי במדיניות החברה, שבאה לידי ביטוי החל מהמחצית השנייה של שנת 2012, לפיו, החברה שואפת להתקשר בעסקאות הגנה המוכרות כגידור חשבונאי, שנרשמות כחלק מהוצאות השכר בעת מימוש העסקאות.

הוצאות מיסים, נטו ברבעון השני הסתכמו לסך של כ-3 מיליון דולר לעומת הוצאה נטו בסך של כ-14 מיליון דולר ברבעון המקביל. עיקר הפער מיוחס להכנסות מיסים כתוצאה מירידה בשער החליפין של הדולר ביחס לשקל.

 

הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השני עמד על 18 מיליון דולר (2% מהמכירות) לעומת הפסד נקי של כ-22 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

צבר ההזמנות לסוף הרבעון הנוכחי הסתכם בסך של 10.9 מיליארד דולר, בהשוואה לצבר בסך של 9.7 מיליארד דולר בסוף 2012. הצבר מבטיח כשלוש שנות פעילות. 85% מצבר ההזמנות מיועד למכירה ללקוחות בחו”ל. צבר ההזמנות מורכב ממגוון מוצרים ומלקוחות בפיזור גיאוגרפי רחב.

תזרים מזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם בסך של 286 מיליון דולר בהשוואה לסך של 42 מיליון דולר ברבעון המקביל. השיפור בתזרים המזומנים נבע בעיקרו מקבלת מקדמות מלקוחות.

 

אירועים מהותיים ברבעון:

ביום 31 במאי 2013 פרסמה החברה תשקיף מדף על בסיס דוחות דצמבר 2012.

ביום 2 ביוני 2013 פרעה החברה למחזיקי אג”ח (סדרה א’) תשלום ראשון של קרן בסך של כ- 138 מיליון דולר.

ביום 4 ביולי דווח כי יו”ר דירקטוריון החברה, מר דב בהרב, הודיע לשר הביטחון על החלטתו לפרוש מהחברה. יו”ר הדירקטוריון יישאר בתפקידו עד שיימצא לו מחליף.

בתמונה: דב בהרב, יו”ר הדירקטוריון

תגובות סגורות