המרגמות המתקדמות של אלביט מערכות

המרגמות המתקדמות של אלביט מערכות

בועז כהן, אלביט מערכות יבשה ותקשוב

השימוש במערך המרגמות נמצא בעליה מתמדת בשנים האחרונות. במהלך שנים אלו נצבר ניסיון מבצעי רב בשימוש במרגמה, הן על ידי צה”ל והן על ידי צבאות אחרים בעולם, בעיקר לנוכח השינויים במתארי הלחימה אליהם אנו נדרשים.

הניסיון שנצבר מלמד כי השימוש במרגמה, גם בשטח בנוי וגם במתארים נוספים, הינו אפקטיבי ומאפשר סיוע אש קרוב לכוחות הלוחמים.

התקנת המרגמה על כלי רכב/רק”מ מאפשרת את שילובה המלא כחלק אורגני של הכוחות המתמרנים או המסייעים ליכולת סיוע אש מהיר, מדויק ובעוצמה גבוהה לכוחות הלוחמים.

פתרון זה, מאפשר ניידות וגמישות תפעולית גבוהה, בכל סוגי השטח הנדרשים לצד דיוק ועוצמת אש גבוהים.

מרגמת “קרדום” מתוצרת אלביט/סולתם הינה מרגמה רותעת 120/81 מ”מ אשר הוכחה מבצעית בצה”ל (שם היא מכונה בשם “קשת”), מאושרת דגם על ידי צבא ארה”ב ומופעלת על ידי צבאות נאטו וצבאות נוספים במדינות רבות בעולם.

למרגמה יש יכולות חדישות של בקרת אש, ניווט, כינון והינע אוטומטי, והיא נחשבת  למתקדמת מסוגה בעולם.  היא  מיוצרת במספר תצורות, החל מתצורה ידנית ועד תצורה אוטומטית/אוטונומית מלאה. המרגמה ניתנת להתקנה על מגוון רחב של פלטפורמות (נגמ”שים ורכבים גלגליים), ומאפשרת ללקוח להשתמש בציוד ובמלאים קיימים וכך לצמצם עלויות לצד שיפור היכולות המבצעיות.

בשנת 2011, לאחר סדרת ניסויים מוצלחים בארץ ובספרד, קיבלה החברה הזמנה לאספקת מרגמות “קרדום” לצבא הספרדי. במסגרת הפרויקט התקינה החברה מרגמות אוטונומיות 81 מ”מ על גבי רכבי

44 מסוג VAMTAC  המיוצרים בספרד על ידי חברת UROVESA ובשיתוף תעשיות מקומיות.

מרגמות קשת נמצאות בשימוש מבצעי של יחידות חי”ר שונות בצה”ל וכן צבאות שונים בעולם, כולל ארצות הברית. המערכת סופקה לראשונה לצה”ל בשנת 2007 ובשנת 2011 קיבלה החברה מצה”ל הזמנה נוספת בהיקף של 40 מיליון דולר.

להיצע המרגמות של סולתם מקבוצת אלביט מערכות יתרונות מרכזיים אל מול המתחרים:

 המוצר בשל, בעל מוניטין ונמכר בכמויות גדולות ובעל ניסיון קרבי מוצהר. עד כה יש כמעט 1000 מערכות מבצעיות בעולם.

 המערכת יכולה להגיע במספר תצורות: אוטונומית, ממוחשבת וכינון אוטומטי או ידנית קונבנציונאלית. אפשרות התקנה על מגוון רחב של רכבים, קלים גלגליים ויותר כבדים, כמו גם הפעלה קרקעית.

 יכולת להחליף קנה 120/81 מ”מ ע”י המפעיל וללא הכנות מיוחדות.

 מערכת רתיעה מתקדמת המביאה להפחתת כוחות הרתע ל-30% ופחות.

 ניתן להשתמש בתחמושות זרות הנמצאות במלאי הלקוחות.

 קנה קצר יחסית לאחרים – אין צורך במטען עזר אוטומטי.

 מערכת פשוטה, יחסית, וקלת משקל.

סולתם מקבוצת אלביט מערכות שוקדת בימים אלה על פיתוח מערכת מרגמות חנית 120 מ”מ, בעלת מנגנון רתיעה ‘רך’ המאפשר הפחתת כוחות הרתיעה המתפתחים בירי לפחות מ-10 טון, כך שניתן להתקינה על רכב 4X4 קל ולבצע בה ירי בהתאם לפרופיל המשימה.

בועז כהן הינו סמנכ”ל יבשה באלביט מערכות יבשה ותקשוב

המרגמות המתקדמות של אלביט מערכות

תגובות סגורות