שני לוויינים מתוצרת התעשייה האווירית ישוגרו ע”י משגר אירופאי של חברת Arianespace

 25 בפברואר 2014- לוויין התצפית המתקדם OPTSAT 3000 והלוויין האזרחי הראשון מסוגו ונוס, מתוצרת התעשייה האווירית, ישוגרו במהלך 2016 ע”י משגר אירופאי מסוג “וגה” (Vega) של יצרנית המשגרים הגדולה באירופה Arianespace מאתר השיגור באי קורו, שבגינאה הצרפתית.  OPTSAT 3000 הינו לוויין תצפית במשקל 400 ק”ג בעל רזולוציה גבוהה. הלוויין הוא חלק מסדרה רחבה יותר של לוויינים אלקטרו-אופטיים המיוצרים בתעשייה האווירית ופעילים בחלל בהצלחה מרובה. ל OPTSAT 3000 כושר תמרון גבוה וגמישות תפעולית רבה, בין היתר הודות למשקלו הנמוך באופן משמעותי ביחס ללוויינים דומים בעולם, משקל שהושג תוך שימוש בטכנולוגית מזעור חדשנית ומתקדמת שפיתחה התעשייה האווירית.

ללוויין רזולוציה של 50 ס”מ, המאפשרת אבחנה של פרטים קטנים על הקרקע, ומציבה את הלוויין בחזית העולמית של לווייני התצפית. הלוויין נרכש על ידי ממשלת איטליה ב2012.

לוויין המחקר ונוס (VENμS – Vegetation and Environment on a New Micro Satellite) הינו שיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית וסוכנות החלל הצרפתית (CNES) לפיתוח והפעלת לוויין שיעקוב אחרי השפעת שינויים אקלימיים על שדות חקלאיים בטכנולוגית צילום מולטי–ספקטרלית.

בתמונה:
לוויין תצפית מתקדם OPTSAT 3000

תגובות סגורות