חדשות היום
חדשות אלקטרוניקה

בזק בינלאומי הטמיעה מערכת לניהול ואכיפת שירותים (SOA)

המערכת של חברתTIBCO  ,שמיוצגת בישראל על ידי קבוצת יעל , תנהל מיליוני טרנזקציות בחודש. היקף הפרויקט מאות אלפי שקלים. חברת בזק בינלאומי הטמיעה מערכת לניהול ואכיפה של שרותים ((SOA. המערכת שהוטמעה היא של חברת TIBCO , שקבוצת יעל היא נציגתה בישראל, והיא עתידה לסייע לבזק בינלאומי לנהל את מערך השירותים בארגון בהיבטי אבטחת מידע. המערכת מפקחת על מערך ההרשאות הארגוני, במסגרתו מוגדר איזה מידע ספקים ונותני שירותים חיצוניים מורשים לצרוך ומי צורך את המידע בזמן אמת. היקפו של הפרויקט מאות אלפי שקלים.

“בשלוש השנים האחרונות השקענו בבזק בינלאומי משאבים רבים בבניית מאות שירותים ותהליכים עסקיים, המבוססים על ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA)” אומר חיים חזק,  מנהל מחלקת פיתוח ואינטגרציה בבזק בינלאומי. “תהליכים אלה כוללים הקמת לקוח חדש, רישום של לקוח למבצע, תהליכי מכירה ועוד, ומורצים במגוון פלטפורמות, כגון אתר השרות והמכירה החדש של בזק בינלאומי, אתר virtual nest – חנות הענן של בזק בינלאומי, כמו גם אפליקציות סלולריות ותהליכים אוטומטיים מבוססי IVR. במסגרת תהליכים אלו ספקים ונותני שירותים חיצוניים מתחברים למערכות שלנו וצורכים מידע. האתגר מבחינתנו הוא לשלוט ולהגן על המידע הרגיש הקיים במערכות שלנו ולנהל את מערך ההרשאות המורכב. המערכת שהטמענו היא מנגנון נוסף של אבטחת מידע בו בחרנו להשתמש, המונע את הסיכון בזליגת מידע השייך לתהליכים העסקיים של בזק בינלאומי לאנשים שאינם מורשים לכך”.

 כיום מחוברות לפלטפורמה החדשה עשרות מערכות ממוחשבות וההיקף עתיד לגדול בכל פעם שיתווספו שרות או פלטפורמה חדשים. כבר היום, עוברות במערכת מיליוני טרנזקציות בחודש.

שי גנות, מנהל  אגף תהליכים עסקיים ביעל אומר: “המערכת של TIBCO שהוטמעה בבזק בינלאומי יצרה שכבת אבטחת מידע אחידה לכל התהליכים העסקיים של בזק בינלאומי. הפרויקט כלל תהליכים כמו רכישות מהאתר של החברה, שיחה עם נציג, ביצוע פעולה באמצעות מערכת אוטומטית או באמצעות הטלפון הנייד ועוד. באמצעות הכלי, כלל התהליכים בחברה מנוהלים בצורה אחידה ומאובטחת”.

תגובות סגורות