חדשות היום

Vortex86DX2 SOC – מחשב PC שלם בהספק נמוך, על שבב יחיד

אבי ורטהיימר

חברת DMP Electronics הכריזה לאחרונה על (System On Chip) חדש, VORTEX86DX2, בעל צריכת הספק נמוכה המיוצר בטכנולוגיה של 90nm. משפחת מעבדי Vortex86, הינה משפחת מעבדי SOC ותיקה המבוססת על ארכיטקטורת X86.

חברת DMP Electronics יצרנית משפחת מעבדי VORTEX86 הינה חברת הגרעין בקבוצת DMP, כאשר הקבוצה כוללת חברות נוספות המייצרות כרטיסי מחשב ומחשבים המבוססים על מעבד זה ובכך מספקים מטרייה של פתרונות המבוססים על מעבד זה.
העובדה שבאותה קבוצת חברות מייצרים את ה-SOC, את כרטיסי המחשב ומחשבים המבוססים על משפחת רכיבי VORTEX86, מאפשרת לחברה להציע לחברות המעוניינות לפתח לוחות מחשב משל עצמם, את כל התמיכה, הידע והתוכנות הדרושות לפיתוח מהיר וקל של כרטיס מחשב הכולל תמיכה במערכות הפעלה העיקריות לתחום האמבדד.
ה-SOC, מיועד לאלו המעוניינים לפתח כרטיס מחשב המבוסס X86, במהירות ובקלות ובעלות נמוכה ביותר. בכמות מסחרית, BOM של כרטיס מחשב בסיסי עולה בסביבות 35-50 דולר.
החברה מספקת ערכת פיתוח, הכוללת כרטיס מחשב, BIOS, דרייברים, BSP, שרטוטים, קבצי GERBER, BOM ואת כל התמיכה הדרושה לפיתוח וייצור מוצלח.
ה-SOC, הינו רכיב באריזת BGA בעל 720 פינים הכולל יחידת עיבוד ראשית, South Bridgh, North Bridge, מתאם גרפי ורכיב BIOS, כאשר אחת התכונות הבולטות של SOC זה הוא תמיכה בבקרת מנועים באמצעות בקרי PWM רבים המוכללים ברכיב ומספקים תמיכה בהנעת מנועי סרוו, קריאת חיישנים וכו’.
מעגלי South Bridgh הכוללים DDR2 DRAM BUS ,10/100Mbit LAN ,USB 2.0 ,PATA, SATA ,SPI. וזיכרון של 2MB SPI שמיועד להכיל את ה-BIOS.
מעגלי North Bridge הכוללים תמיכה ב-88 יציאות GPIO, יציאות COM, יציאה מקבילית, יציאות , HD Audio Codec, PS/2 KB+MS, יציאות A/D 11 bit, יציאות PWM וממשק ISA.
בזכות המגוון הרחב של הטכנולוגיות המוטמעות ב-VORTEX86DX2, הוא יכול לשמש כבסיס אידיאלי למערכות משובצות מחשב, מוצרי תקשורת, Thin Clients, NAT Routers, Home Gateways, Access point, מחשבי לוח ועוד.
היצרנים המובילים בעולם בתחום המחשוב התעשייתי, בראשם חברת Advantech וחברת Adlink, מייצרים ומשווקים כרטיסי מחשב מבוססי SOC ממשפחת Vortex86.
ניתן למצוא את ה-SOC במוצרי חברות נוספות כגון ICOP והחברה האמריקאית Diamond Systems.
צריכת הספק
כרטיס מחשב טיפוסי הכולל זכרונות ויחידת אחסון פלאש עשוי לצרוך 3 עד 4.5 וואט.
בזכות ההספק הנמוך, רכיב זה מתאים ליישומי Fanless ובטמפרטורות מורחבות.

קלות תכנון וייצור
מעבדי Vortex86 מכילים בתוכם את כל האלקטרוניקה הדרושה וכל שנדרש הוא לחבר מספר רכיבי זיכרון ואחסון ומחברים ליציאות השונות הדרושות ביישום שלך.
כל שנדרש הוא לשנות מעט את הרכב היציאות לפי צרכי היישום.

לאילו יישומים מיועדים מעבדים אלו?
מעצם היות מחשב PC שלם, כמעט כל יישום שנכתב למערכות הפעלה הנתמכות, מתאים להרצה על SOC זה, אולם יחודו הוא במגוון היציאות הרחב שלו, שהבולטים שבהם הן יציאות ה-PWM הרבות המאפשרות להניע עשרות מנועי סרוו בו זמנית. יחד עם עשרות ערוצי ה-GPIO והערוצים הסטנדרטים של ה-PC, SOC זה יכול לשמש כבסיס למגוון עצום של יישומים בתעשייה, במכשירי בקרה, יישומים רפואיים, צבאיים ואחרים.
מערכות הפעלה נתמכות:
• Windows Embedded Standard 7
• Windows Embedded Compact 7
• Windows CE 6.0
• Windows XP Embedded (Standard 2009)
• Linux
• QNX
• DOS
למעבד זה, אח קטן Votex86EX בגודל של 16X16 מ”מ, הפועל בתדר 400 מגה הרץ, אך אינו כולל מתאם גרפי.
המאמר נכתב באדיבות חברת ורטהיימר הנדסה, מפיצה בלעדית של חברת DMP, יצרנית מעבדי SOC ממשפחת Vortex86.

תגובות סגורות