ארדן קונטרול טק ישמה מערכת לבקרה ואיסוף נתונים (SCADA) של סימנס בחממות חברת אבוג’ן-שיפור תכונות בצמחים באמצעות גנומיקה

תומר פסקלארדן קונטרול טק ישמה מערכת לבקרה ואיסוף נתונים (SCADA) של סימנס בחממות חברת אבוג’ן

המערכת תאפשר בקרה על תנאי המחיה של הצמחים בחממות (תאורה, לחות וטמפרטורה) על פי תקן התנאים בחממה ותאסוף נתונים מחקריים על חריגות מערכת התקן בזמן אמת.

חברת ארדן קונטרול טק ביצעה פרויקט ליישום והטמעת מערכת בקרה, התראה ואיסוף נתוניםSCADA- System Control and data acquisition) ) מסוג SIMATIC WinCC  של חברת סימנס, לצורך בקרה, דיווח ומתן התראות על חריגות בתנאים השוררים בחממות. המערכת מבצעת בקרה שוטפת ומנטרת ערכי טמפרטורה, תאורה והלחות בחממות של אבוג’ן, רושמת, מנתחת וכן מתריעה בזמן אמת על חריגות באמצעות בקר ייעודי של סימנס.

חברת אבוג’ן היא חברת ביוטכנולוגיה ישראלית הפועלת בתחום של שיפור תכונות בצמחים באמצעות גנומיקה. החברה מתמקדת בצרכי תעשיית החקלאות ומפתחת טכנולוגיות גנומיות מחשוביות ייחודיות המאפשרות שיפור תכונות של צמחים כגון הגדלת יבול ועמידות לתנאי סביבה קשים, מחלות ומזיקים, וכן פיתוח של אגרו-כימיקלים ופתרונות לתחום הדלקים האלטרנטיביים.

המערכת המותקנת בחממות אבוג’ן, מאפשרת לחברה לקבל תמונה מלאה על הנעשה בחממות שלה בכל רגע נתון. המערכת מקושרת לשרת איסוף נתונים מתקדם, הממוקם במשרדי ארדן קונטרול טק שאוסף נתונים אודות התנאים השוררים בחממות בזמן אמת. הנתונים נאגרים במסד נתוני המערכת, מנותחים ומשמשים להפקת דוחות ניסוי ומחקר, אותם מפיקים האגרונומים באמצעות ממשק משתמש על גבי רשת האינטרנט. באם קיימת חריגה מערכי התקן הדרושים בחממה, השרת יתריע על החריגה.

בין מערכת הבקרה באתר לבין השרת המותקן במשרדי ארדן, מגשרים קו נל”ן פיזי של בזק וקו נל”ן סלולרי חלופי לגיבוי. באופן זה מובטח ערוץ תקשורת אמין ורחב פס בין מערך הבקרה באתר לשרת בארדן. ההתראות נשלחות הן מבקר המערכת באתר והן משרת איסוף הנתונים באמצעות מערכת מסרונים (SMS), אל בעלי תפקידים בחברת אבוג’ן, מיד עם התרחשות החריגה.

“המערכת אותה ספקה ארדן קונטרול טק לחברת אבוג’ן, בנויה על פי סטנדרט תעשייתי מוקפד ומבוססת על מערך בקרה והתראות מתקדם מבית סימנס (Siemens)” אמר אוהד שוורץ, מנהל פיתוח עסקי בארדן קונטרול טק. “ארכיטקטורת המערכת משלבת יחד מספר אמצעי התראה ובכך מבטיחה קבלת התראה במקרה של כשל ובמקרה של תקלות שונות במערכת הבקרה עצמה”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות