חדשות היום

סגן נשיא מעבדת העיצוב של LG חושף את הסודות שמאחורי מכשיר הדגל החדש G3‏

“שפכנו את הלב והנשמה שלנו בפיתוח של ה- G3

זמן קצר לפני ההשקה העולמית והישראלית של LG G3, מכשיר הדגל החדש של החברה הקוריאנית, נחשפים הסודות וההחלטות שהובילו לעיצוב המתקדם והמסקרן של המכשיר החדש.

בראיון עולמי ראשון עם צ’ול ביי ליי, סגן נשיא מעבדת העיצוב של LG , מספר מה היה הקו העיצובי שהנחה אותו ב-G3, מה הייתה המטרה בכל אחד מהאספקטים של העיצוב?
ביי לי גם מתייחס לשפה העיצובית של המכשיר, וגם למה הופך אותה לכל כך ייחודית אל מול שאר הסמארטפונים בשוק?
ביי ליי מסביר איך מצליחים להתגבר על המכשולים ולהציג מסך 5.5 אינטש מבלי שהמכשיר ייראה כמו פאבלט (רמז- משימה לא קלה. אבל הם עמדו בה), וכן גם על ההחלטה ללכת על קו עיצוב מעודן.

מה הייתה המטרה שלכם בעיצוב של ה- G3?

“רצינו לספק חוויה ברמה גבוהה לצרכנים שלנו. כדי ליצור עיצוב יוקרתי שנראה לא רק גדול, אלא גם מרגיש נהדר ביד שלך. אני חושב שהרעיון מאחורי העיצוב של ה- G3 הוא בשתי מילים: פשטות חכמה. אנחנו באמת מאמינים ש’פשוט הוא החכם החדש’. וזו המנטרה שאנו דאגנו לזכור לכל אורך תהליך העיצוב. ה- G3 מספק סגנון פשוט שמשפר את השימושיות, מסיר את מה שמיותר ומשאיר אותנו עם חוויית משתמש משופרת. כששומעים על גודל המסך של ה-G3, יש הרגשה שמדובר בפאבלט. אבל ביי ליי מרגיע מאוד מהר את החששות על שמדובר בסמארטפון בעל מימדים גדולים. “יש אנשים שאולי רואים בתצוגת Quad HD 5.5 אינץ כמתאימה יותר לפאבלט”, אומר ביי ליי. “אלא שעל ידי שמירה של ה- G3 רזה, עיקול הפינות שלו ודרך מקסום השטח לטובת המסך, הצרכנים יכולים ליהנות מחוות הצפייה ללא הרגשה שהם משתמשים בפאבלט- כלומר בטלפון חכם שלא מעיק בגודל שלו או במשקל שלו. במילים פשוטות, זה נוח לאחיזה ולהחזיק ביד אחת למרות המסך שלו גדול, רחב הידיים ובעל איכות ה- Quad HD”.

הממשק של G3 משתמש הגרפי (GUI) נראה שונה?

“לתכשיטי יוקרה ממותגים, ריהוט איטלקי, מכוניות גרמניות, ולמותגי פרימיום אחרים יש דבר אחד במשותף; העיצוב שלהם נראה מעודן, לא נוצץ. ניסיתי לנהוג באותו הקו.

למה לא השתמשתם במתכת?

“ההצעה להשתמש באלומיניום עלה בשלב כלשהו בתהליך החשיבה על החומרים שיעשה בהם שימוש. זה קל יותר. זה גם הרבה פחות חלקלק, שזו תלונה נפוצה שתסכלה את המשתמשים של טלפונים חכמים בעלי מתכת. בנוסף, יש פחות סיכון לבעיות (כפי שראינו עם ה-iPhone 4 לפני כמה שנים), וטעינה אלחוטית היא הרבה יותר יעיל על משטח פלסטיק, שכן הוא נוטה לחמם משטחי מתכת בקלות רבה יותר. יש הרבה סיבות למה כל כך הרבה יצרנים מתחילים להימנע מחומר המתכת האמיתי. פשוט הוא לא החומר הטוב ביותר לבניית סמארטפון.

אבל למה לא להשתמש באותו גימור בעל ריפוי עצמי שיש ב-g flex?

“הגימור בעל הריפוי העצמי שהיה ב-G FLEX  הUT תכונה פורצת דרך שעזרה לו להתבלט. זה גם כמה צעדים קדימה מכל דבר המתחרים של LG. עם זאת, לא יכולנו למצוא דרך להתאים את הריפוי עצמי בלי שזה מבריק כל העת. הרתיעה של משתמשים לפלסטיק מבריק הייתה רק אחד מהלקחים שלקחנו לתשומת ליבנו מה- G2. ה- G3 נועד להיות נוח יותר, פשוט יותר וקל יותר להחזיק.

אתם מרגישים בטוחים ביעילותו של הכפתור האחורי?

“כאשר המפתח האחורי הוצג בשנה שעברה, רק מחצית ממשתמשי G2 אהבו את הכפתור. למה? כי זה היה טעם נרכש שגדל על המשתמשים לאחר זמן מה. עם זאת, הייתי צריך לתפוס את תשומת לבם של צרכנים מהיום ראשון. צוות העיצוב של LG שינה את הצורה של לחצן ההפעלה בצורה מעגלית.

איך בחרתם את מגוון הצבעים שבהם יגיע המכשיר?

G3 מגיע בחמישה צבעים. משי לבן ושחור מטאלי הם הברור מאילו. כי מעל 80 אחוזים ממכירות הסמארטפונים הן של מכשירים לבנים או שחורים, ולכן הם אפשרויות הצבע הבסיסיות שמוצעות. בעוד אנו תמיד מעדיפים בחירה של צבעים, זה לא תמיד משווה להצלחה, ולכן צוות העיצוב בחר גוונים המשקפים את המגמות הנוכחיות: זהב, סגול ובורדו כדי להשלים את מגוון רחב של אפשרויות צבע. כל המתחרים הגדולים ביותר של LG יש מכשירי דגל בצבע זהב עכשיו, ואדום מתחיל לעלות על פני השטח במכשירים נוספים. סגול היה בחירה יוצאת דופן, אבל סגול גם נראה מקבל פופולרי באופנה, כמו גם בימים אלה.

איך התבצע הליך העיצוב של ה-G3?

“שיתוף פעולה הוא חיוני כאשר נמצאים בהליך עיצוב לסמארטפון חדש. ארבעה מעצבים עבדו על ה- G3. שפכנו את הלב והנשמה שלנו בפיתוח שלו”.

כמה זמן הושקע בעיצוב המוצר?

“התאמות לעיצוב סופי לקחו בערך חודשיים, אבל זה לא הכל. אנחנו צריכים לשתף פעולה עם מחלקות אחרות כדי לייעל את המכשיר מההתחלה ועד השקתו. עיצוב ה- G3 לקח יותר משנה עד סופו כי יש צורך בטכנולוגיה ועיצוב כדי לעבוד יחד בהרמוניה. עיצוב אפילו של חלק קטן יכול לקחת זמן רב, כי אנחנו צריכים לוודא שזה היה אפשרי. אחד האתגרים שהיו לנו היה לייזר פוקוס אוטומטי. התכונה אושרה ל- G3 לפני כמה חודשים, זמן קצר לפני המועד האחרון הפנימי הסופי. כל שינוי קטן, לכאורה חסר חשיבות יכול השפיע על צורתו של הטלפון”.

לפי הגודל של המכשיר, אפשר היה לחשוב שמדובר בפאבלט

“בגלל שאנחנו ניסינו לפתח טלפון חכם 5.5 אינץ ולא פאבלט, היינו חייבים לייעל את האחיזה שלו, לספק תצוגה גדולה יותר, תוך שמירה על השלדה שלו קטנה יותר ממתחרים באותו המגזר. כדי לעשות את מה שאולי נראה בלתי אפשרי מבחינה פיזית היה המטרה לנו לתת G3 מסך פאבלט בגודל במסגרת קומפקטית עם האחיזה-היכולת הטובה ביותר. אנחנו גם חשבנו על אובייקטים נפוצים כגון עכבר מחשב וידית דלת שאנשים מחזיקים בכל יום. הצורה שנעשתה ברור לנו הייתה את הצורה “קשת”. וזה היה באמצעות מאות בדיקות ומחקרים, מצאנו את העקמומיות האידיאלית שסופו של דבר לספק טלפון חכם בגודל 5.5 אינץ אך עם הניידות הטובה ביות. זו הסיבה שאם אתה מחזיק G3 בעיניים עצומות, אתה לא יודע שאתה מחזיק טלפון חכם 5.5 אינץ’.

יחס התצוגה מאוד מרשים

“גם הצרכנים וגם המעצבים רוצים תצוגה ללא לוח, אבל זה לא אפשרי בענף הטלפון החכם הנוכחי. עבור G3, היינו יכול להביא את יחס התצוגה המרשים גבוה ככל 76.4% אשר הוא יחס מסך מעמד מוביל ומצליח לסחוט מסך גדול לגורם צורה שהיא קרובה יותר, במונחים של רוחב, ל- 5 אינץ טלפון חכם. בנוסף, קבענו חיישני תצוגה מסביב לקצה של תצוגה ושינינו את הצבע לצבע שחור (נראה כמו לוח שחור של תצוגה), כך שהמשתמשים שלה יוכלו להתמקד ולשקוע אל תוך המסך כאילו הם צופים בטלוויזיה.

מה הסוד שמאחורי יצירת עיצוב כזה ל- G3 LG?

“עיצוב טוב נובע משיתוף הפעולה של כולם, לא רק למעצבים. עבודת צוות ושיתוף פעולה חיונית. בנוסף, כדי לתת את G3 האחיזה הטובה ביותר, היו לנו אינספור שעות וימים בלתי נגמרים של בדיקה ומחקר של צרכנים. זה תנאי הכרחי כדי לבדוק מה הכי מתאים לצרכן. התפיסה של איכות הבנייה המעולה והעיצוב המעודן של ה- G3 היה שיאו של כל ההשקעה, תחת התרבות של LG שמטפחת ומחבקת עיצוב טוב”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות