10 מתוך 13 החברות הבוגרות כבר גייסו או קיבלו הצעות השקעה בסכום כולל של 8 מיליון $

הסתיים מחזור 4 באקסלרטור של מיקרוסופט ונצ’רס בישראל

10 מתוך 13 החברות הבוגרות כבר גייסו או קיבלו הצעות השקעה בסכום כולל של 8 מיליון $

 

האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ’רס בישראל השלים היום את מחזור מס’ 4, בהשתתפותן של 13 חברות. היזמים הציגו הערב את פיתוחיהם באירוע Demo Day בפני מאות מבכירי ההיי-טק הישראלי, משקיעים, ראשי קרנות הון סיכון, מנטורים, אנשי אקדמיה ועוד. המחזור הנוכחי עורר עניין גדול בקרב קהילת היי-טק הישראלית כבר מיום פתיחתו.  בעקבות ההתעניינות  הצליחו כבר  בשלב זה, באופן יוצר דופן,  10  מהחברות הבוגרות לגייס או לקבל הצעות השקעה בסכום כולל של 8 מיליון דולר. נתוני הגיוס של בוגרי האקסלרטורים של מיקרוסופט ונצ’רס בעולם עומדים על 85% שהם מהגבוהים בעולם מבין האקסלרטורים המובילים. בהסתמך על מחקר שפורסם לאחרונה לגבי תוכניות האקסלרטור המובילות בארה”ב, רק 59% מהחברות הבוגרות מגייסות הון לאחר סיום התוכנית.

תוכנית האקסלרטור, שנמשכת 4 חודשים, ממוקדת בסיוע לסטארט-אפים לפתח מוצרים ושירותים ברמה בינלאומית ולבצע קפיצת מדרגה מהירה לשוק העולמי. 13 החברות הבוגרות, חלקן מחוץ לישראל, נבחרו בקפידה מתוך כ-400 חברות שהגישו מועמדות.  מחזור זה של האקסלרטור ניחן בגיוון יוצא דופן של משתתפיו – יזמים שהגיעו לישראל מחו”ל, יזם חרדי וכן בשליש מהחברות יש נשים בצוות המייסדים.

85% מהחברות שהשתתפו ב-3 המחזורים הראשונים של האקסלרטור גייסו בממוצע 1.2 מיליון דולר תוך כדי התוכנית או זמן קצר לאחריה, כאשר בשנה האחרונה היו האקזיטים הראשונים של חברות בוגרות האקסלרטור: Kitlocate  שנרכשה על ידי Yandex ו- Appixia שנרכשה על ידי Wix. מיקרוסופט מפעילה כיום מספר תוכניות אקסלרטור: בסין, הודו, גרמניה, צרפת, ואנגליה, המבוססות על המודל שפותח בישראל.

 

המחזור הבא של התוכנית יתמקד בחברות מדיקל, בשיתוף עם חברת Becton Dickinson ובחברות סייבר-סקיוריטי בשיתוף עם Jerusalem Ventures Partners. השותפים הללו יעזרו לחברות להכיר את שווקי היעד שלהן ואף יקשרו אותן ללקוחות ושותפים פוטנציאלים, בצורה שאין מקבילה לה בקרב אקסלרטורים בעולם.  ניתן להרשם למחזור הבא  בלינק זה.

 

חנן לביא, מנהל האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ’רס בישראל: “ההישגים של הסטארט-אפים במחזור הרביעי, הגידול במספר החברות הגלובאליות המשתתפות וגיוסי ההון שכבר הושלמו מעידים כולם על ההצלחה הגוברת של התוכנית. במחזור הבא אנחנו מתכוונים לתת דגש נוסף על קישור חברות הסטארטאפ לשוק ע”י התמקדות בנושאים ספציפיים וחיבור לפרטנרים בינלאומיים בנושאים אלה”.

הילה ברנר, יזמת, מנכ”לית ומייסדת Keydownload:“כחברה גלובלית, מיקרוסופט מאפשרת לסטארט אפים משתתפי האקסלרטור גישה ישירה ללקוחות ולשותפים אסטרטגיים מהגדולים בעולם. לכן שמחתי על ההזדמנות להצטרף לתכנית כמנטורית ולעזור ליזמים להזניק את החברות שלהם קדימה”.

צחי וייספלד, מנהל Microsoft Ventures Europe: “בהתבסס על הצלחתה של תוכנית האקסלרטורים הבינלאומית של מיקרוסופט והעובדה שבוגרי התוכנית מהווים גרעין יוצא דופן של סיפורי הצלחה ברחבי העולם, אנו מרחיבים את התוכנית למדינות נוספות ולתחומי עומק ייחודיים. “.

 

חברות המחזור הרביעי פיתחו פתרונות במגוון תחומים וביניהם: מוסיקה, ספורט, בריאות, פרסום ושיווק ועוד:

 

AidBitsפלטפורמת ענן שמסייעת למלכ”רים לנהל באופן יעיל יותר את התרומות המנוהלות על ידם באמצעות כלים ידידותיים וניתנים להתאמה לניטור, הערכה מעקב אחר מקבלי סיוע, איסוף נתונים ודוחות

Kimonexתוכנת SaaS חזקה וידידותית המיועדת לעסקים קטנים ובינוניים, לנהול עצי מוצר (BOM), משלב פיתוח המוצר, דרך היצור והרכש, ועד השיווק.

Drupeמחוללת מהפכה באינטראקציות בטלפון הסלולארי באמצעות שיטת ה-“People First”, אשר שמה את האנשים במרכז החוויה הסלולארית.

Fanzonפלטפורמה חברתית לאוהדי ספורט הנותנת מענה לכל צרכי האוהדים בדרכם למשחקים וחזרה. זאת תוך כדי הפחתת עלויות משמעותית והעצמת החוויה החברתית.

Intendu– מפתחת פלטפורמהנוירו קוגניטיבית המבוססת על משחקי ווידיאו אדפטיביים עם אינטראקציה טבעית.

Knowmailמחוללת מהפיכה באופן השימוש באימיילים לעובד ולחברה

Mmuzeפלטפורמה לפרסום מוצרים אפקטיבי ברשתות חברתיות באמצעות ניצול חוכמת ההמונים ברשת וזיהוי החיבור הנכון בין מוצרים לקהלי יעד.

mPharmaתפישה חדשה לרישום תרופות, אספקתן וניטורן.

Tapreasonמסייעת לאפליקציות מובייל להגדיל את כמות המשתמשים שלהן באופן אורגני. TapReason לוקחת אחריות מקצה לקצה, על תהליך הזיהוי של המשתמשים הרלוונטיים ופנייה אליהם עם מסרים ממוקדים שירתמו אותם לקידום האפליקציה (לדוגמא: כתיבת ביקורת בחנות אפליקציות, שיתוף ברשתות החברתיות וכו’).

 

Trainicaפלטפורמת SaaS חדשנית וייחודית לאימון במיומנויות רכות, המאפשרת לארגונים למקסם את ביצועי עובדיהם במכירות, בשירות ובניהול

WebyClipמערכת שמגדילה את אחוזי ההמרה בחנויות באינטרנט על ידי אוטומציה של תהליך הטמעת סרטוני וידאו של מוצרים. נמצאת בשימוש חברותברשימת פורצ’ן 100.

10tracksשירות ענן להתאמה אישית של מוסיקה המבוססת על פרמטרים אישיים של המאזין המשתנים לאורך היום. השירות יאפשר ללקוחות ליהנות ממוסיקה המותאמת להם במיוחד בכל רגע נתון באופן אוטומטי לחלוטין.

Selfpointפלטפורמה המאפשרת לחנויות סופרמרקט לפתוח בתוך דקות אתר למסחר באינטרנט ולמסחר במובייל, בלי כתיבת שורה אחת של קוד על ידי קישור ישיר למערכת נקודות מכירה קיימת.

בתמונה: צחי וייספלד

תגובות סגורות