חדשות היום

אלקטל-לוסנט מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לצרכנים לאחסן תכניות טלוויזיה בענן

אלקטל-לוסנט מפתחת ארכיטקטורה טכנולוגית חדשה, אשר תאפשר לספקי שירותי טלוויזיה בתשלום להציע למשתמשים אפשרות לאחסן תוכניות טלוויזיה מועדפות בענן בדרך משתלמת, תוך שמירה על תאימות עם תקנות זכויות על תכנים.

כיום, חוקי זכויות יוצרים במדינות רבות פועלים על פי דגם של ״עותק פרטי״. פירושו של דבר, שכל צרכן חייב להחזיק בעותק פרטי של תוכנית הטלוויזיה שהקליט. דרישה זו הופכת שירותי הקלטה מרושתים לבלתי כלכליים, משום שעלות האחסון גבוהה פי כמה מאות בהשוואה לדגם של ״עותק משותף״, שבמסגרתו נשמר רק עותק בודד עבור כלל הצרכנים.

״ארכיטקטורת עותק פרטי וירטואלי״ של אלקטל-לוסנט פותרת את הבעיה הזו באמצעות שילוב של אחסון שכבתי חסכוני עם בינה משופרת ברשת אספקת התוכן הדיגיטלי (CDN) של חברת Velocix, על מנת לאפשר לספקי טלוויזיה בתשלום, להציע הקלטה בענן של עותק פרטי באופן חסכוני, ותוך ציות לחוקי זכויות היוצרים.

בכל פעם שהמשתמש רוצה להקליט תוכנית, ה-Velocix Scheduler מתעד את הבקשה ומתחיל את ההקלטה. עבור כל משתמש מתבצעת הקלטה אחת, בהתאם לזכויות על התוכן. הקלטות אלו יכולות להישמר בארכיוני אחסון פשוטים, שעלותם נמוכה, משום שהם לא דורשים גישה מהירה ותכופה. טכניקות חדשניות שהתווספו ל-Velocix CDN מאפשרות להפיץ הקלטות ייחודיות בשיטה המאפשרת שמירה במטמון.

בהשוואה לסביבה של עותק פרטי, השימוש ב״ארכיטקטורת עותק פרטי וירטואלי״ של אלקטל-לוסנט מאפשר להפחית בעלויות האחסון בשיעור של עד 75%. בנוסף, כיוון שההקלטה מגיעה ישירות מה-CDN, זמן ההמתנה מצטמצם והמערכת מעניקה ללקוחות חוויה באיכות משופרת.

אלקטל-לוסנט מפתחת כעת אב טיפוס של הפתרון המבוסס על הארכיטקטורה הזו, שצפוי להיות זמין בגירסה ניסיונית באמצע 2015. המוצר עצמו יהיה זמין לקראת סוף השנה הבאה.

פול לארבי, מנהל עיסקי וידאו מקוון באלקטל-לוסנט: ״קיימנו עם כמה לקוחות שיחות בנוגע לדרכים שבהן הם יוכלו לפעול בהתאם לסוגיות של זכויות על תכנים, בלי לוותר על האפשרות להציע ללקוחותיהם את היתרונות שבשירותי קלטת וידאו דיגיטלי (DVR) בענן. הארכיטקטורה החדשה הזו היא תוצאה של אותן שיחות, ומסירה את המכשול הגדול ביותר שעומד בפני פריסה: עלות האחסון בסביבה של עותק פרטי״.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות