חדשות היום

על שפת האגם – טיולי כוכב באלפים הצרפתיים

מה אנחנו, הישראלים, מחפשים כשאנחנו יוצאים לחופשה? מקום שיהיה יפה – ירוק, כחול ונעים לעין, מקום שיהיה קרוב מספיק לשדה תעופה בינלאומי, שתהיה טיסה ישירה מישראל ואם אפשר, מקום שעלות הבילוי והמחיה בו יהיו סבירים לתקציב. כשנוסעים עם משפחה, לעיתים קרובות מחפשים גם לינה משפחתית – לינת כוכב. טיולי הכוכב באלפים הצרפתיים הם בטווח “זרוע” – טיול קצרים ונוחים במיוחד. זהו מקום, שיש בו שפע של אפשרויות בילוי, טיול, ספורט, מנוחה לכל גיל ועונת שנה. רצוי שיהיה קריר בקיץ וחמים מספיק באביב ובסתיו. הלינות המשפחתיות באלפים הצרפתיים מאופיינות בעיקר בקומפלקסים של דירות, בכפרים אלפינים טיפוסיים ומרכזיים, דומים מאד לכפרי הנופש בהולנד או איטליה, שכולנו אוהבים, עם פעילויות, בריכות וכו’.
חבל הוט סבואה (Haute-Savoie – סבואה עילית) מתאים לכך בדיוק. נסיעה קצרה של כשעה משדה התעופה הבינלאומי של ג’נבה, אליו יש טיסות סדירות של חברות שונות וגם טיסות Low Cost של חברת איזי ג’ט לג’נבה (גם ציריך ומילאנו ממוקמות בתחום הנוחות). מחירי המחיה, הלינה והכלכלה סבירים – איכות שוויצרית במחירים צרפתיים. בין אם מדובר בפנסיונים ומלונות או לינה משפחתית בריזורט, בטירות, בתים וחוות ובעיקר, כל מה שמחפשים בחופשה, כלל צבעי הספקטרום, הריחות, הטעמים, הקולות והתחושות וכל זה במרחק שעה נסיעה מג’נבה ולא בשוויץ. אנחנו יודעים כי רכס האלפים משתרע על פני כמה מדינות – אוסטריה, איטליה, שוויץ וצרפת, שזכתה להיות בעלת הבית של רכס מונט בלאן, הגבוה ביותר בהרי האלפים.

עיירות, כפרים פרחוניים וקצת ערים
עיר המחוז אנסי (Annecy) היא עיר של היסטוריה, אבל מעבר לכך, זו אחת הערים היפות ביותר שיש. עזבו את ההיסטוריה, הבתים העתיקים והגשרים ורק לכו לאורך הרחובות ועל הטיילת והתמוגגו מהפרחוניות שלה. אמנם קוראים לה “וונציה של צרפת”, אך היא לא וונציה, היא אחרת ולא פחות יפה. שתי עיירות מוגדרות במסגרת “הכפרים היפים ביותר בצרפת” – Sixt Fer aCheval, לידה ערוץ מקסים ואגמים לטיול והעיירה Yvoire, שלגדות אגם ג’נבה. לא מעט כפרים ועיירות מוגדרים כ”כפרים פרחוניים” ושווה לבקר גם בהם. הידועים בהם הם העיירה Evian les Bains על שלל המרחצאות שלה ו-Saint Gervais Les Bains, שגם היא שופעת מרחצאות, כמו גם אופציות לטיולים רגליים ומז’ב (Megeve), למרגלות שאמוני ומונט בלאן.

פעילויות אקטיביות בהרים של הוט סבואה
אנחנו, כבוגרי האקלים הים תיכוני “מכורים” לקרירות של ההרים בקיץ. ההרים מאפשרים אין ספור מסלולי הליכה, טיולי אופניים, מסלולי ויה פרטה וטיפוס צוקים. ההרים מציעים לנו אין ספור מעברי הרים, בין אם מדובר בדרך האלפים הגבוהים או “סתם” מעברי הרים (קוֹל) כמו Col De Forclaz, ממנו מרחפים המשוגעים לדבר במצנחי רחיפה והפחות משוגעים שותים את הנוף בבית הקפה. בהרים גם ניתן למצוא אין ספור פארקי פעילויות (פארקי חבלים Parc d’ Aventure), מגלשות הרים (Luge d’été) ומכוניות דבל קארט (Dévalkart). למעשה, כמעט כל אתר המשמש לסקי בחורף הופך ליעד טיולים רגליים ופעילויות אקטיביות בקיץ, שלא לדבר על אין ספור ערוצי נהרות, נקיקים, מעיינות. אפשר ללכת במסלולי הליכה קצרים ורטובים כמו הטיול הקסום ליד אנסי בערוץ Du Fier או מפלי Cascade Seythenex או מפלי Cascade d’Angon. מקומות מיוחדים נוספים הם מכתש המפלים Le Cirque du Fer à Cheval או קניון Pont du Diable או Gorges de La Diosaz ורבים אחרים.
ריחוף בכדורים פורחים אפשרי בחלקים נרחבים של הנפה, כמו גם גלישה בגלשני אוויר, עפיפונים ומצנחי רחיפה. רוצים לנוח קצת? יש מרחצאות, יש בריכות, יש בתי קפה ומסעדות בשפע. אז בפעם הבאה שיגידו לכם את המילה “האלפים” ויחשבו ישר על שוויץ, תוכלו להגיד שהאלפים זה לא רק שוויץ ושחופשה באלפים הצרפתיים זה לא רק שלג, אלא קשת שלמה של צבעים, ריחות וטעמים.

תוכלו למצוא הצעות למסלולי טיול קלים ברגל, במרחק קצר מהבית, סתם כך שוטטות בת שעה-שעתיים-שלוש בנופים יפים שמרחיבים את הלב ואת הריאות. אויר צלול ונופים מרגיעים הופכים את ההליכה לחוויה.

מסלולים נוספים במרחק קצר מהבית

מהבית לשוק באקס –
פעמיים בשבוע מתקיים שוק איכרים בעיר אקס-לה-בן. באחד מהימים הללו מומלץ לעלות מהבית בגבעת המושורר, דרך הכפר היפה ויער קטן שהשביל בו מוביל לירידה אל השוק. הם מטיילים ברגל בעיר היפה והמאוד נעימה, וחוזרים באוטובוס של החופים, אל הבית.
הטיילת מאקס לבריסון- קטע טיילת מוצל ושקט יחסית מוביל צפונה מהנמל הגדול אל הכפר בריסון. השביל מתמשך לאורך האגם, בין קיני עופות המים ולהקות אגמיות ועופות שונים.

הטיילת לאורך האגם עד Ter-Nue והפארק היפה –
מהבית יוצא שביל סלול שהוא הטיילת המקיפה חצי אגם כמעט. קטע זה עובר דרך חוף הלידו, חצי-אי קטן עליו גלשני רוח רבים ומתרחצים, וממנו לנמל דייגים ופארק עם בריכות ועופות מים שונים. בבוקר מוקדם תפגשו גם ארנבות על מסלול זה.

על הטיילת צפונה עד הטילת של אקס-לה-בן ושדרת עצי הדולב-
מסלול זה מזמן לכם הגעה לטיילת העיר, מתקני שעשועים ולפעמים לונה פארק נודד, מופעים שונים בערב, שוק אומנים כל יום רביעי וקיוסקים/בתי קפה עם גלידות טובות וארוחות קלות. מקום בילוי לכל המשפחה. מוצל יחסית.

מסלולים המתחילים במרחק של עד חצי שעה נסיעה מהבית

בורדו-
מנמל הדייגים לכפר המשורג בנחלים, לקול פכפוך המים.
La Feclaz – הליכה לאורך המצוק, עד צלב הניבולט – טרק קושי בינוני.
שביל לאורך הנחל מחוף בורג’ה לכפר המטעים
המפל והטירה לפני לה-מוט-סרוולקס
שביל המצוק מעל שאמברי
שביל יפה מעל דרך היין ולאורך נחל, טירה, מפל ותחנה עתיקה, מעל לוסיי.

מאונטקס-
כביש נופי ללא מוצא, הליכה לאורכו, עד סופו
מהקפה בצומת אונטקס, עלייה לכפר, עד הכנסייה, ומשם דרומה, לאורך המצוק בכביש הנופי הצופה אל האגם. כל המסלולים הללו ניתנים להתאמה מלאה לבני כל גיל וכמעט כל כושר. כמובן יש להתאימם גם למזג האויר היומי ולאירועים החלים במקום.

(באדיבות אתר: http://www.reader.co.il)

גילה בן יקר

תגובות סגורות