חדשות היום
מנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק

צמיחה של 39% בהכנסות איתמר מדיקל לשיא של 4.2 מיליון דולר

צמיחה של 39% בהכנסות איתמר מדיקל לשיא של 4.2 מיליון דולר

רבעון שני ברציפות בו ההכנסות גבוהות מרף ה-4 מיליון דולר:

 

  • הזמנות חוזרות והתחלת מימוש הסכמי ההפצה האסטרטגיים שנחתמו במחצית הראשונה של השנה
  • שמירה על רווחיות גולמית גבוהה של כ-70%
  • נחתם הסכם עם גלמד פארמה לשילוב מערכות EndoPAT בניסוי קליני רחב היקף בחולי תסמונת כבד שומני דלקתיש
  • התחלת פיתוח מכשיר WatchPAT חדש אשר יאבחן ילדים ופעוטות
  • בהמשך למימוש אסטרטגיית החברה, מונה נשיא לחברה הבת ביפן, מר עירא פריגת
  • צירוף ילין לפידות למעגל בעלי עניין מוסדיים והגדלת ההחזקות של מגדל

איתמר מדיקל דיווחה היום על תוצאות החברה לרבעון השלישי של שנת 2014. הכנסות החברה ברבעון הגיעו לשיא כ-4.2 מיליון דולר, גידול של 39% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון השני ברציפות בו הכנסות החברה גבוהות מרף ה-4  מיליון דולר, וזאת בהמשך לחתימת ההסכמים האסטרטגיים עם פיליפס ומדטרוניק במהלך הרבעון הראשון של השנה. במסגרת המשך יישום תוכנית הצמיחה האסטרטגית חתמה איתמר מדיקל, ביוני השנה, גם על הסכם הפצה בלעדי ביפן עם .Nihon Kohden הסכמים אסטרטגיים אלו משפיעים על שינוי בתמהיל המכירות ומאפשרים לחברה להגדיל את מקורות ההכנסה ולהתבסס על תמהיל מכירות רחב ויציב מבעבר. הגידול במכירות ברבעון הנוכחי נובע מהזמנות חוזרות שהתקבלו במסגרת הסכם ההפצה האסטרטגי שנחתם עם חברת פיליפס (Philips)  ביפן והתחלת מימוש ההסכם עם מדטרוניק.

החברה ממשיכה לשמור על שיעור רווחיות גולמית גבוה בשיעור של כ-70% מההכנסות. הוצאות המכירה והשיווק גדלו ב-10%בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד כתוצאה מגיוס אנשי מכירות ואנשי תמיכה קליניים בשוקי היעד המרכזיים בארה”ב וביפן וזאת לצורך האצת החדירה לשוק הקליני ומימוש ההסכמים האסטרטגיים שנחתמו.

גלעד גליק, מנכ”ל איתמר מדיקל, התייחס לתוצאות ואמר: “אנחנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה העסקית בהתאם לתוכנית, תוך השגת צמיחה ושיפור ברווחיות. תמהיל הלקוחות שלנו יציב מתמיד ומבוסס על מכירה דרך שותפים אסטרטגיים עם תמיכה שיווקית וקלינית של איתמר מדיקל. בהתאם לכך ב-2014 לבדה, חתמנו על שלושה הסכמים אסטרטגיים להפצת מוצרינו עם פיליפס ו-Nihon Kohden ביפן ועם מדטרוניק בארה”ב. במהלך החודשים האחרונים המשכנו להשקיע בחיזוק מערך המכירות והתמיכה הקלינית בארה”ב ובהידוק שיתוף הפעולה והדרכת אנשי המכירות של שותפינו על מנת להבטיח את יישום הפוטנציאל העסקי שבהסכמים אלו והמשך גידול במכירות. הסכמים אלו ימשיכו לבוא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של החברה.”

בנוסף, הודיעה החברה לאחרונה על פיתוח מוצר לאבחון בעיות נשימה בשינה לילדים ופעוטות מגיל שנה עד 10 שנים. המודל החדש עשוי להגביר עוד יותר את הנוחות למשתמש ולספק דרך איבחון פשוטה עבור קהל לילדים שכיום אין עבורו פיתרון לבדיקות שינה ביתיות”.

בחודש מאי האחרון, חיזקה החברה את מבנה ההון שלה באמצעות הנפקה פרטית לגופים מוסדיים מובילים, כולל מגדל וילין לפידות, והשלימה גיוס הון בסך כולל ברוטו של כ-16.4 מיליון דולר. נכון ליום 30 בספטמבר 2014, יתרות המזומנים, שווי המזומנים וניירות הערך של החברה הסתכמו בכ-19.2 מיליון דולר.

ההפסד לרבעון, בניכוי סעיפים שלא במזומן, פחת בכ-60% והסתכם בכ-1.0 מיליון דולר לעומת כ-2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2014, בניכוי סעיפים שלא במזומן, גם הוא פחת בצורה משמעותית והסתכם ב-212 אלף דולר, בהשוואה לכ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהפסד התפעולי נובע ברובו מהשיפור ברווח הגולמי בסכום של 964 אלף דולר בעיקר כתוצאה מהגידול בהכנסות, תוך שמירה על רווחיות גולמית גבוהה.

החברה דיווחה כי בשווי ההוגן של אופציות המשובצות באגרות החוב שלה, נרשם רווח חשבונאי ממכשירים נגזרים של כ-7.4 מיליון דולר וזאת כתוצאה מירידת מחיר המניה, לעומת 839 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. עקב כך, רשמה החברה רווח חשבונאי של כ-6 מיליון דולר לעומת הפסד של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בחודש פברואר 2014, חתמה איתמר מדיקל על הסכם הפצה בלעדי ביפן עם תאגיד הענק הרב-לאומי (אחד משני השחקנים השולטים בשוק העולמי), חברת Philips Respironics GK, הנציגות המקומית ביפן של חברת פיליפס, המשווקת פתרונות טיפוליים לשוק השינה. על פי הסכם ההפצה, פיליפס תשמש כמפיץ בלעדי של מוצר החברה WatchPAT™ ואביזרים נלווים לו ביפן, בהתאם לרישיון אשר יוענק לו על ידי החברה.

בחודש מרץ 2014, התקשרה איתמר מדיקל בהסכם שיווק עם מדטרוניק (Medtronic, Inc.), אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיות הקרדיולוגיות. במסגרת ההסכם, מדטרוניק תשווק את ה- WatchPAT™ כחלק מפיתרון כולל שהחברה תציע לרופאים בארה”ב המתמחים בהפרעת קצב לב. ההסכם מקנה למדטרוניק בלעדיות בשיווק ה-WatchPAT לרופאים מומחי הפרעות קצב בארה”ב.

בחודש יוני 2014, התקשרה איתמר מדיקל בהסכם הפצה בלעדי ביפן עםNihon Kohden Corporation, תאגיד המתמחה בתחומי הייצור, הפיתוח וההפצה של מכשור רפואי אלקטרוני ביפן, עם מחזור מכירות שנתי של למעלה מ-1.3 מיליארד דולר. ההסכם הינו לתקופה של שלוש שנים והוא מקנה ל-Nihon Kohden בלעדיות במכירת מערכות EndoPAT™2000 ביפן וזאת בכפוף לעמידה במכסת הזמנות מינימלית. ההסכם שם דגש על מכירות לשוק הקליני טיפולי התואם את אופי הפעילות של Nihon Kohden ביפן ואת יכולותיה השיווקיות אל מול קהילת הרופאים הקרדיולוגים המתמחים ביפן. התאגיד היפני אף התחייב לספק תמיכה קלינית וטכנית ללקוחות. הזמנה ראשונה בגין ההסכם כבר נתקבלה וסופקה.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות