חדשות היום

האינטרנט של הדברים מצריך לפתיחות ולשיתוף פעולה מסחרי כדי להצליח, אומר מנכ”ל סמסונג אלקטרוניקסBK Yoon

סמסונג מתווה את מפת הדרכים של “האינטרנט של הדברים”, כפי שפתח מר Yoon את תערוכת 2015 CES בנאומו המרכזי על האפשרויות הבלתי מוגבלות שבאינטרנט של הדברים

לאס וגאס –  בינואר 2015 – נשיא ומנכ”ל סמסונג אלקטרוניקס, BK Yoon, נשא היום את הנאום המרכזי הפותח את תערוכת 2015CES, בקריאה לפתיחות רבה יותר ולשיתוף פעולה בין תעשיות במטרה לפצח את האפשרויות הבלתי מוגבלות שמציעה האינטרנט של הדברים.

“האינטרנט של הדברים יוכל לשנות את פני החברה, הכלכלה וסגנון החיים שלנו,” אמר מר Yoon. “המשימה שלנו היא לשלב כוחות – כתעשייה ובין מגזרים שונים – על מנת לממש את הפוטנציאל הטמון באינטרנט של הדברים.”

מר Yoon גם הדגיש שהאינטרנט של הדברים חייב להתמקד בבני אדם ולהשתלב בסגנון החיים שלהם. הוא הוסיף, “לא ה’דברים’ עומדים במרכז האינטרנט של הדברים אלא בני אדם. לכל אדם יקום טכנולוגי משלו והיקום של האינטרנט של הדברים ימשיך וישנה את צורתו כדי להתאים לבני אדם ולאופן שבו הם מתנהלים בעולם.”

כחלק ממחויבותה של סמסונג לממש את עידן האינטרנט של הדברים, מר Yoon הכריז על לוח זמנים להוספת יכולות אינטרנט של הדברים למוצרים הטכנולוגיים של סמסונג. עד 2017, כל הטלוויזיות של סמסונג יהיו בעלות יכולת אינטרנט של הדברים ובתוך חמש שנים, כל החומרה שמייצרת החברה תכיל הכנה לאינטרנט של הדברים, מה שיאיץ את התפשטות התקני האינטרנט של הדברים בשווק.

מר Yoon גם הדגיש את התפקיד החשוב שממלאים המפתחים בבניית האינטרנט של הדברים והודיע שסמסונג תשקיע ב-2015 יותר מ-100 מיליון דולר בקהילת המפתחים שלה.

הרחבת מגוון התקני ורכיבי האינטרנט של הדברים

בעידן האינטרנט של הדברים, החיישנים יהיו עוד יותר מתקדמים ומדויקים ורכיבים מרכזיים בהתקנים יהיו קומפקטיים ויעילים יותר מבחינה אנרגטית.

מר Yoon תיאר את החיישנים המתקדמים של סמסונג, שהינם מדויקים דיים כדי להבין את סביבתו של המשתמש ולהציע לו את הפתרון או השירות המתאים. לדוגמה, סמסונג מפתחת חיישן טווח תלת-ממדי המסוגל לזהות את התנועה הקלה ביותר.

החברה גם מפתחת שבבים, כגון ה-ePOP (embedded Package on Package) ומעבד הביו (Bio-Processor) שהינם קומפקטיים חסכוניים באנרגיה דיים בכדי לשמש במגוון רחב של התקנים, במיוחד התקנים לבישים וניידים.

“הרחבת ההתקנים למערכת האקולוגית של האינטרנט של הדברים והרכיבים שמניעים אותם הוא הצעד הראשון במימוש הפוטנציאל של האינטרנט של הדברים, אמר מר Yoon. “כבר היום סמסונג מציע מגוון רחב של התקני אינטרנט של הדברים. בשנה שעברה, סמסונג סיפקה יותר מ-665 מיליון מוצרים ומספר זה צפוי לעלות. התחלנו כבר לממש את הערך החבוי בהתקנים המקושרים ובחפצים היומיומיים הסובבים אותנו.”

הקמת מערכת אקולוגית פתוחה

בנוסף להתקני ורכיבי אינטרנט של הדברים, Yoon הדגיש את החשיבות של הגישה הפתוחה בהפחת חיים באינטרנט של הדברים. מנכ”ל SamrtThings, אלכס הוקינסון, הצטרף למר Yoon על הבמה והדגיש את חזון התשתית הפתוחה של סמסונג.”

כדי שהאינטרנט של הדברים יצליח, הוא חייב להיות פתוח,” אמר הוקינסון. “כל התקן שהוא, בכל פלטפורמה, חייב להיות מסוגל להתחבר ולתקשר עם התקנים אחרים. עבדנו קשה כדי להשיג זאת ואנו מחויבים לחשוב קודם כל על המשתמשים ולהעניק להם כמה שיותר יכולת בחירה וחופש. המערכת האקולוגית של SmartThings תואמת כיום ליותר התקנים מכל פלטפורמה אחרת.”

תמיכה בקהילת המפתחים

סמסונג רוחשת הערכה רבה לתפקידם ותרומתם של המפתחים ומאמינה בכל ליבה שהמפתחים ממלאים תפקיד מרכזי בהגשמת עידן האינטרנט של הדברים.

“סמסונג מחויבת לתמוך בקהילת המפתחים,” אמר מר Yoon. “רק יחד נוכל לעצב עתיד טוב יותר.”

כחלק ממחויבות זו הכריז מר Yoon שסמסונג תשקיע ב-2015 יותר מ-100 מיליון דולר כתמיכה בקהילת המפתחים וחיזוקה עם תוכניות עידוד והרחבה של אירועי המפתחים הבינלאומיים היא עורכת.

שיתוף פעולה עם תעשיות נוספות

סמסונג מאמינה שלאינטרנט של הדברים תיוודע השפעה מרחיקת לכת, הרבה יותר מההשפעה של תעשיית מוצרי הצריכה האלקטרוניים. זאת, משום שהוא נוגע לכל היבט של חיי היומיום ומחולל מהפיכה בכל התעשיות. כדי שהאינטרנט של הדברים יצליח, חברות מכל התעשיות יהיו חייבות לשתף פעולה בהקמת התשתית הדרושה ולפתח את שירותי האינטרנט של הדברים הרבים שימלאו את צורכי הצרכנים.

“אני יודע שאין חברה או תעשייה אחת שתוכל לספק את היתרונות של ה האינטרנט של הדברים לבדה,” אמר מר Yoon. “כדי ליצור את היקום של האינטרנט של הדברים, אנחנו חייבים לראות את הפוטנציאל של האינטרנט של הדברים בתעשיות מכל הסוגים. רק אם נשתף פעולה נוכל לשפר את חייהם של הצרכנים.”

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות