חדשות היום

EZchip הישראלית מציגה את ה-TILE-Mx100 – מעבד ARM בעל מספר הליבות הגבוה בעולם המותאם ליישומי רשת עתירי ביצועים

 

EZchip Semiconductor, חברה מובילה בתחום של פתרונות עיבוד עתירי ביצועים לתעבורת רשתות תקשורת, חשפה היום את משפחת המעבדים מרובי הליבות TILE-Mx המשלבת מספר חסר תקדים של מאה ליבות 64 ביטים ARMv8-A, ומיועדת במיוחד עבור יישומי רשת עתירי ביצועים ו-NFV (וירטואליזציה של יישומי רשת). השילוב הייחודי של המספר הגבוה ביותר של ליבות ARM, רשת mesh יעילה ביותר למדרוג לינארי של הליבות ומאיצים שעוצמת עיבוד המנות שלהם כבר הוכחה בשוק, מספק מעבדים מרובי-ליבות חדשים ומהפכניים המותאמים במיוחד לארכיטקטורות הרשת החדשות המתפתחות לכיוון של פלטפורמות חומרה פתוחות, וירטואליזציה של יישומי רשת ועומסי תנועה הולכים וגדלים. ה-TILE-Mx מסמן את תנופת הכניסה המשמעותית של חברת EZchip אל שוק המעבדים מרובי הליבה עם קו מוצרים ייחודי בעקבות רכישת Tilera שהושלמה בנובמבר האחרון. EZchip תציג את פרטיו של ה-TILE-Mx בכנס LINLEY העוסק במרכזי נתונים שיתקיים ב-25 בפברואר, 2015, בסן חוזה, קליפורניה.

מעבדים מרובי ליבות מייצגים שוק צומח במהירות – גידול של 38% בין 2012 ו-2013, על פי הנתונים המוצגים ב”מדריך למעבדים מרובי ליבות” של קבוצת LINLEY לשנת 2014. המעבדים הללו נמצאים בשימוש בקשת רחבה של מערכות ובעיקר רשת במערכות תקשורת, להבי שרת ושרתי NFV , ומבצעים איזון עומסים, אבטחה, ניטור רשת, SDN & NFV, וירטואליזציה, זיהוי יישומים ועיבוד וידאו עבור מרכזי נתונים, עננים, רשתות ארגוניות ורשתות מפעילים תקשורת ציבוריות.

העלייה המתמדת בעומסי התנועה והמורכבות ההולכת וגדלה של עיבוד מנות מפעילים לחץ נכבד על המעבדים מרובי הליבות הקיימים היום עם דרישות של יותר עצמת מחשוב, תפוקה גבוהה יותר ונצילות הספק טובה יותר. ה-TILE-Mx של EZchip מתוכנן במיוחד להתמודד עם כל האתגרים הללו באמצעות ארכיטקטורה מקבילית במיוחד הממנפת מאיצי חומרה מוכחים ממעבדי הרשת המובילים בשוק של EZchip ומהמעבדים מרובי הליבות של Tilera עם יכולות מובילות של ביצועים להספק ושל מדרוג לינארי. יתרה מכך, ה-TILE-Mx מבוסס על הליבות ARMv8-A 64-bit ו-ARM Cortex-A53, מה שמבטיח ארכיטקטורת מעבדים סטנדרטית עם נצילות הספק טובה וסביבה גדולה ופתוחה של תוכנות העומדת לרשות מפתחי יישומים. התוצאה היא מעבד מרובה-ליבות יעיל ורב עוצמה המותאם נתונים לרשתות תקשורת.

מאפיין מרכזי של ה-TILE-Mx הוא השילוב חסר התקדים של מאה ליבות מעבד ARMv8-A 64-bit בתוך שבב יחיד. באמצעות ארכיטקטורת mesh ייחודית עם מטמון קוהרנטי ורוחב פס מסיבי המספק מדרוג לינארי של ביצועי היישום מספק ה-TILE-Mx עוצמת מחשוב אדירה עבור כל עומס עבודה ברשת. כדי למטב את עיבוד המנות משלב ה-TILE-Mx, גם מאיצים מבוססי חומרה מוכחים בשוק מבית EZchip, לרבות traffic manager המוביל בתעשייה המציע 256 אלף טורים  עם ניהול סדרי עדיפויות (traffic shaping). המאיצים מאפשרים, בנוסף, פיקוח (policing) ואכיפת Service Level Agreements(SLA), מיון מנות מואץ על-ידי חומרה וחיפוש במסדי נתונים עבור מיליוני תעבורות במקביל, עדכון סטטיסטיקה עבור מיליוני מונים, התאמת תבניות, הצפנת והאצת “מפתח ציבורי”. בנוסף לכל אלה, ניחן השבב בארכיטקטורת זיכרון עם רוחב פס גבוה במיוחד הן לזיכרונות פנימיים והן לחיצוניים, ואינספור ממשקים עבור 1GE, 10GbE, 25GbE, 40GbE, 50GbE ו 100 גיגהביט, כמו גם PCI-Express. כדי להשיג פשטות מרבית של תוכנה וגמישות פלטפורמה תומך ה-TILE-Mx בסביבה של ARM הכולל היפרוויזורים לוירטואליזציה, מערכת הפעלה לינוקס, ערכת כלי פיתוח תוכנה, ספריות DPDK ודרייברים לעיבוד מנות מהיר, ממשקי תכנות יישומים ODP, וכן חבילות תוכנה מצד שלישי ומקוד פתוח עבור OVS (מתג וירטואלי פתוח), ניתוב, IPsec, SSL, איזון עומסים, IDS/IPS (איתור ומניעת חדירות) וזיהוי יישומים.

עבור NFV ו-SDN (רשת מוגדרת תוכנה) מעצים ה-TILE-Mx את מגוון הפתרונות להאצת יישומים, ומביא ביצועים גבוהים יותר וצפיפות יישומים גדולה יותר, עם פחות שרתים ו-VMs (מכונות וירטואליות) שצריך לנהל. פתרונות ה-TILE-Mx עבור NFV ו-SDN מאפשרים למטב פלטפורמות כמו  מערכות תקשורת, או שרתי NFV להפעלת VNFs (פתרונות רשת וירטואלית), מה שבסופו של דבר מוביל להגדלה של התפוקה וההיקף ומצמצם את דרישות ההספק והעלות של פריסות NFV ו-SDN.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות