חדשות היום

מוכנים לקיץ- התייעלות אנרגטית בחברת החשמל

הציפויים עולים על כל הציפיות חברת החשמל בחרה בציפוי “אל-סאן” של אל סורג לפרויקט התייעלות אנרגטית בבניין המחוז של החברה בירושלים

חברת החשמל השלימה מהלך של התייעלות וחסכון באנרגיה בבניין החברה במחוז ירושלים בגבעת שאול לקראת הקיץ. חברת אל סורג נבחרה על ידי חברת החשמל לביצוע התקנת ציפויי “אל-סאן” על גבי תקרת הזכוכית הגדולה בבניין, החשופה כל שעות היום לקרינת שמש עזה. כ-200 מ”ר של חלונות בתקרת הבניין צופו בציפויים החדשניים מתוצרת קטלב חניתה המאפשרים שדרוג משמעותי של תכונות הזכוכית הקיימת למעבר קרינת חום, עם התחייבות לעמידות הציפוי למשך תקופה של 10 שנים ויותר.

ציפויי אל-סאן לחלונות מייצרים חסכון משמעותי באנרגיה והחזר השקעה צפוי תוך פחות משלוש שנים. התקנת הציפויים מבטלת את הצורך בהחלפת זכוכיות קיימות בבניין ומערכות מיזוג אוויר. עלות הפרויקט בחברת החשמל מוערכת בכ-150 אלף ₪.

מחברת החשמל נמסר: “חברת החשמל מכירה ביכולתם של הציפויים לחסכון בחשמל ולפיכך, החליטה ליישם אותה באתר של החברה, במסגרת הפרויקט הרחב של קידום התייעלות אנרגטית באתרי ובמתקני חברת החשמל. אל-סורג זכתה במכרז לביצוע הפרויקט במסגרתו התקינה את ציפוי “אל-סאן” על גבי חלונות האטריום בבניין, שקרינת השמש שחדרה דרכם גרמה להתחממות יתרה בתוך המבנה. היישום מלווה במדידות המבוצעות ע”י המעבדה למחקר ופיתוח של חברת החשמל.”

עוזי זהרוני, מנהל חטיבת אל-סאן: “אנו שמחים מאוד על הכרתה של חברת החשמל ביכולות סרטי החלונות לחסכון משמעותי באנרגיה ועל הכדאיות הכלכלית שביישומה. בטרם התקנת הציפויים ביצענו סימולציה ממוחשבת לבדיקת השפעת התקנת ציפוי חיצוני על פרופיל צריכת האנרגיה של הבניין שתוצאותיה הראו חיסכון משמעותי בצריכת האנרגיה של הבניין והחזר השקעה צפוי בתוך כחמש שנים. אנו בטוחים כי תכונות המוצר המיוחד בשילוב עם היכולת להציג את נתוני החיסכון ותקופת החזר ההשקעה מראש, עוד בטרם ביצוע הפרויקט ותיקוף הנתונים התיאורטיים ע”י ניסוי שטח שערכנו עם המעבדה של חברת החשמל, הביאו לבחירתנו לביצוע הפרויקט”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות