חדשות היום

המצפה הלאומי לרדיו אסטרונומיה וחב’ Mini-Circuits נכנסים לשיתוף פעולה חדש המאפשר פיתוח מסחרי של מסנני בליעה מדורגים לתדר רדיו (RF)

המצפה הלאומי לרדיו אסטרונומיה (NRAO), שמרכזו בשרלוטסוויל, וירג’יניה, וחברת Mini-Circuits שמרכזה בברוקלין, ניו יורק, חתמו על הסכם רישוי שיאפשר שימוש בטכנולוגיה שפותחה ב-NRAO, בקבוצה חדשה של מוצרי אלקטרוניקה מסחריים.

הסכם חתום חדש זה, אשר מכסה חלק מתיק הפיתוחים של NRAO המתייחס למסנני תדר רדיו (ת”ר), הידועים כמסנני בליעה מדורגת (Cascadable Absorptive Filters), יעודד את פיתוחן של טכנולוגיות המבוססות על ת”ר ביישומים מסחריים נרחבים. הטכנולוגיות המצויות בבסיסן של מסננים חדשניים אלו פותחו במעבדת הפיתוח המרכזית של NRAO, שבה מתבצע התכנון ההנדסי המתוחכם ביותר של טכנולוגיות הרדיו אסטרונומיה.

מסננים הם אבן היסוד של כמעט כל מערכת ת”ר הקיימת כיום, והם משמשים לסילוק אותות בלתי רצויים במבנים של מקלטים ושל משדרים. מסננים מסורתיים פועלים באמצעות החזרה למקור של אותות בלתי רצויים, שעלולים לגרום לבעיות מערכתיות, כגון: תוצרים תוך-אפנוניים ואדוות-שבח המשפיעות לרעה על האותות הרצויים בפס המעביר (passband). טופולוגית סינון חדשה זו, המוגנת בפטנט, פותחה על ידי מאט מורגן (Matt Morgan), מדען מ-NRAO, מונעת את הופעתן של בעיות אלו באמצעות בליעה של אותות בלתי רצויים בפס העצר (stopband).

“טופולוגית סינון חסרת החזרים זו, שאותה אנו יכולים להביא לשוק, מייצגת פריצת דרך אמתית עבור בעיה הקיימת זמן רב, של שילוב מסננים בשרשרות שידור וקליטה של ת”ר. מסננים אלה מבטלים את הצורך הקיים במנחתים ובמגברי בידוד נוספים בסביבת רכיבים רגישים, והם מאפשרים שיפור משמעותי בתחום הדינמי הכולל של המערכת”, אמר טד הייל (Ted Heil), נשיא חברת Mini-Circuits. “NRAO ידוע בעולם בזכות יכולותיו הטכניות המדהימות, ואנחנו שמחים שיש לנו שותף רב עוצמה לפיתוח טכנולוגיות מסחריות חדשות”.

הסכם הרישוי קוּדם על ידי המשרד להעברת טכנולוגיות של NRAO, אשר נוסד כדי למלא אחר הוראת הקונגרס – תמיכה במסחוּר של מחקרים ושל פיתוחים טכנולוגיים שבמימון פדראלי.

“הטכנולוגיות שפותחו על ידי מהנדסי NRAO סייעו לעצב מחדש את הבנתנו את הקוסמוס. הן גם מציעות יכולות מאין כמוהן בתחום המעבר הטכנולוגי”, אמר טוני ביזלי (Tony Beasley), מנכ”ל NRAO. “הסכם זה יסייע להבטיח שהעבודה המבוצעת כאן לא רק תספק יתרון בר קיימא למדע הבסיסי, אלא גם תתפשט ברחבי הכלכלה”.

 

בתמונה: Ted Heil, Mini-Circuits President

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות