חדשות היום

תחזית ARM: ביצועי המחשוב ברכב עתידים לגדול פי מאה בעשור הקרוב

, הספקית המובילה של פתרונות IP לתעשיית האלקטרוניקה, מציעה רישוי לתמיכת בטיחות פונקציונלית עבור כל משפחות המעבדים Cortex-A, Cortex-R ו-Cortex-M במטרה לספק יציבות אמינה יותר לשימוש בכלי רכב בשעה שהתעשייה נאבקת לעמוד בדרישות המחשוב ההולכות וגדלות במהירות עצומה. התמיכה תסייע לאקו-סיסטם של ARM לעצב את טכנולוגיות הדור הבא כאשר יצרניות הרכב מתכננות מערכות מורכבות יותר ויותר של מידע, בידור וסיוע לנהג. כבר כיום מצויות מערכות על-גבי שבב (SoCs) מבוססות ARM בשימוש נרחב בענף הרכב.

לפי תחזית ARM, עד 2024 צפויים כלי רכב המצוידים ב-ADAS (מערכות סיוע מתקדמות לנהג) להזדקק לביצועי מחשוב גבוהים פי מאה לפחות מאלו הקיימים בדגמים של שנת 2016, והבטיחות הפונקציונאלית תעמוד בראש סדר העדיפויות של הענף. כאשר ARM מציעה לשותפותיה את חבילת הבטיחות הפונקציונאלית הראשונה בתעשייה למעבדי יישומים היא למעשה מסייעת לתמוך בחזון הזה. נכון להיום, חברות חייבות לבנות מערכי בטיחות מלאים משלהן, שבב אחר שבב, תוך שהן נדרשות באופן מתמשך לאותם מאמצי פיתוח, מה שמגדיל את העלויות. יעילות טובה יותר של שרשרת האספקה תהיה חיונית ליצרניות הרכב במאמציהן לאזן בין דרישות המחשוב ההולכות וגדלות של דגמי הדור הבא לבין תמחור שימשיך להיות תחרותי ואטרקטיבי.

חבילת מסמכי בטיחות ל-ARM Cortex-A כוללת תמיכה במעבדי Cortex-A עתידיים עם חבילות ראשוניות עבור רישוי המעבדים Cortex-A57, Cortex-A72 ו-Cortex-A53. בנוסף, מציעה החבילה סיוע בפיתוח והערכות בטיחות של תכנוני SoC כדי לעזור לעמוד ביעדים של תקני בטיחות פונקציונאליים כדוגמת ISO 26262ו-IEC 61508וכן חוברת הדרכה לבטיחות, דו”ח RMEA ודו”ח ממשק פיתוח.

המסלול ליצירת מערכות על-גבי שבב (SoCs) עתירות ביצועים ומותאמות לרכב יאפשר קיומן של ADAS עתידיות המבוססות על טכנולוגיות ראייה ומכ”ם ועל יכולות נוספות של מידע, בידור וסיוע לנהג. במכוניות המתקדמות הקיימות כיום בשוק ניתן למצוא יותר ממאה מעבדים המשתמשים בעשרות מיליוני שורות קוד. כדי לעמוד בדרישות ה-ADAS העתידיות צופה ARM כי בהשוואה ל-2016 עתידים ביצועי המעבדים לגדול פי עשרים עד שנת 2018, פי 40-50 עד 2020, ופי מאה עד 2024. העמידה ביעדים השאפתניים הללו תצריך תמיכת בטיחות פונקציונאלית עמוקה יותר ו-SoCs חסכוניים באנרגיה ועתירים בביצועים.

שותפותיה של ARM משתמשות בטכנולוגיה החדשה ביותר כדי לשרת את צרכיו של ענף הרכב, בתחום הבידור והמידע כמו גם ביישומים של סיוע לנהג. השימוש כולל את המעבדים Cortex-A53 ו-Cortex-A57, והשותפות של ARM, פריסקייל וטקסס אינסטרומנטס כבר הודיעו כי בכוונתן לאמץ את מעבדי Cortex-A72 ש-ARM השיקה לאחרונה עבור מערכות על-גבי שבב בתחום הרכב.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות