בדרך לרכב האוטונומי: מרוץ המכוניות החכמות של “פריסקייל”

המכונית האוטונומית צוברת תאוצה והסטודנטים הישראלים מתחילים להיערך לעידן הרכבים שנוהגים את עצמם. “מרוץ המכוניות החכמות” התקיים באוניברסיטת ת”א, ביוזמת חברת “פריסקייל”, ענקית השבבים האמריקאית המפעילה מרכז פיתוח גם בישראל. בתחרות  Freescale Cup השתתפו ארבע קבוצות של סטודנטים להנדסה מאוניברסיטת ת”א, אוניברסיטת בן-גוריון, הפקולטה להנדסת חשמל בשנקר, ומכללת מוסנזון להנדסאים. במקום הראשון זכה צוות הסטודנטים של מוסנזון, בשני –בן גוריון ושלישי – תל-אביב.

במסגרת התחרות, נדרשו הסטודנטים לעבוד עם ערכה של רכב להרכבה, ולהפוך אותו למכונית שנוהגת את עצמה, ויודעת לעבור מסלול מפותל ומאתגר בזמן הקצר ביותר ומבלי לסטות מהמסלול המסומן.  הסטודנטים – במגמות  אלקטרוניקה, בקרה ומכניקה – פיתחו את הרכב האוטונומי שלהם על בסיס טכנולוגיה של פריסקייל, תוך שימוש בחיישנים ומיקרו-בקר  בשילוב עם עיבוד תמונה.

התחרות מחייבת הבנה בתחום המיקרו-פרוססורים, בחומרה, בתוכנה ובאלגוריתמיקה של עיבוד תמונה . האתגר שעמד בפני המשתתפים כלל התמודדות עם כתיבת תוכנת זמן-אמת (real-time), תגובה מהירה לזיהוי עיקולים במסלול ותנאי שטח מיוחדים .

שמואל ברקן, מנכ”ל משותף בפריסקייל ישראל: “אנו גאים לתמוך בגידול וטיפוח דור מהנדסי העתיד של ישראל, שיידעו לתמוך בתעשיית המכוניות האוטונומיות. פריסקייל נחשבת למובילה עולמית בתחום הרכיבים לתעשיית הרכב, ומשתפת פעולה בארץ ובעולם עם האקדמיה במגוון תחומים, הראשי שבהם: רכב אוטונומי. בישראל זו הפעם הראשונה שאנו מקיימים את התחרות הזו, שהיא חלק מתחרות בינלאומית שמקיימת פריסקייל העולמית זו השנה החמישית ברציפות. “

עוד הוסיף, כי “תחום הרכב  (Automotive) הוא הגדול ביותר בפריסקייל, עם כ- 40% מפעילות החברה שנעשית בתחום זה. פריסקייל נמצאת בכל פינה ברכב של היום, החל ממיקרו-בקרים ולחץ אויר בצמיגים, דרך כריות אוויר ברכב וחיישנים לכל מטרה, וכלה במולטימדיה ומעבדי יישומים. כמעט בכל מכונית ברחבי העולם יש רכיבים שלנו. בממוצע, בכל מכונית, שנעה על הכביש, יש רכיבים שלנו בשווי של עשרות דולרים.

כיום, השוק מסתכל על הרכב העתידי, רכב ללא נהג, מה שמחייב פיתוחים רבים, שבהם אנו עוסקים, בעיקר בתחום חיבור בין התקשורת והרכב. אלה שני עולמות, שיתחברו בדיוק כמו שקרה בשווקים אחרים.  כמובילי שוק, אנו עומדים בקשר ישיר עם כל יצרני המכוניות המובילים בעולם ומול כל ספקי הרכיבים למכוניות בעולם”.

בתמונה: סטודנט מכללת מוסנזון מהצוות המנצח  – צלם: שלומי מזרחי

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות